Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Så flink du er *klappe på hodet*

Jeg sitter og kjeder meg alene på jobb. :cry:

Alene i butikken og så sitter du og surfer? :ohmy:

Tenk om det kommer noen kunder? Eller du blir ranet? Lov meg å poste her om det kommer en raner.

Sikkert det første man gjør med en plombert pistol rettet imot seg :!:

"jeg må skrive i DNFK"

Men angående det med behandling, du kan ikke ta serie-mordere og enkelt-tilfeller under samme kam.

Og det med behandling...det tar tid og som oftest er det "små" tall

Foreks. så er det bare 2 maks 3 av 10 som klarer og holde seg nyktern etter rehabilitering. når jeg nevner 3 så er jeg snill til og med.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Det er ikke etisk rett å drepe et annet menneske. Min løsning på problemet er å sette alle verstinger på en øy, der får dem herje på til dem enten dreper hverandre eller dør av seg selv. Jeg syns faktisk det er en veldig god løsning :thumbup:

Lenke til kommentar

Lenge leve usaklig bias uten noe til å backe opp påstandene sine.

Edit: Og før du slenger den i retur, bevisbyrden ligger på deg.

Jadda... :roll: Har faktisk ikke tall på hvor mange ganger jeg har kommet med detaljerte begrunnelser og argumenter om denne saken, men jeg gidder ikke å skrive ned noe av det en gang til så du kan gå innom de forskjellige trådene om dødsstraff som har vært aktive samt den som fortsatt er aktiv under Politikk og samfunn og lese der.

Lenke til kommentar

Det er ikke etisk rett å drepe et annet menneske. Min løsning på problemet er å sette alle verstinger på en øy, der får dem herje på til dem enten dreper hverandre eller dør av seg selv. Jeg syns faktisk det er en veldig god løsning :thumbup:

Nå tenker jeg mest på folk som soner dommer for vold osv., det finnes behadling som fungerer for mennesker som har voldsproblemer

Slik som ATV, de gjør en utrolig jobb......for noen.

Alltid så er det tilfeller ikke grupper som klarer seg...så og si alltid.

Plukke de opp før det går så langt som et drap.

Det starter med vold og blir mer og mer brutale hendelser.

ATV: Alternativ til vold

Der får mennesker som både har opplevd mye vold eller har et voldsproblem hjelp.

Lenke til kommentar

Sikkert det første man gjør med en plombert pistol rettet imot seg :!:

"jeg må skrive i DNFK"

Raner:"Gi meg alle penga!"

Anfall:"To sekunder, jeg må bare skrive ferdig"

Raner: *bli frustrert over ikke å bli tatt seriøst og gå igjen*

Minner meg om en sak som var i Danmark der raneren aldri klarte å gjøre seg forstått. han prøvde både å si og skrive på en lapp til kassadamen at det var et ran, men hun forsto ham aldri og trodde at han trengte hjelp til å oversette lappen så til slutt måtte han bare gå igjen. :!: Og det beste med alt er at han og fluktsjåføren ble tatt for en som hadde kommet forbi hadde fått misstanke og notert ned bilnummeret. Glimrende ran... :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er rett som bare det og svært humant! Tenk deg mordere som dreper ved kveling, drukkning, knivstikking, skyting ol. og som får et par smertestillende sprøyter først for deretter å få en giftsprøyte og sovne rolig inn. Det er jo langt bedre enn de fortjener.

Lenke til kommentar

Du legger det frem så enkelt Glimti :roll:

For det første: La oss skille serie-mordere og enkelt hendelser.

Det du sier er den letteste og greieste, metoden som går ut på at man gir en god faen i folk som har gjort en kraftig feil.

Folk som er i slåsskamp og ene personen faller bakover og slår huet imot en kant og dør....skal han( han som gjorde slik fyren falt ) bli sendt ut på en øy laget av "late" mennesker som ikke gidder og prøve?

Skal dama som drepte mannen sin etter 10år med misbruk bli sendt ut ditt?

Lenke til kommentar

Fungerer ikke hvis du har gått på nåla en stund, du må konstant skifte årer. Ikke alle årene kan brukes osv.

Hovedgrunnen til at det du sier ikke fungerer er at blodårene ligger ikke på akkuratt samme plass, og hvor tydlige\utydlige de er går på varme\kulde, hvor gammel du er, tid på døgnet osv.

En annen ting er foreks. rulleårer, det har jeg...så jeg hadde sett ut som ei nålepute hadde jeg prøvd den der :tease:

WHY SO SERIOUS! :tease:

ta en spøk da.. x)

Endret av frikish
Lenke til kommentar

Frik: Jeg tok det som en spøk:( men ville legge til litt fakta:P

Men har lovt og roe ned på smileyene.

Når mennesker sier sånt...at de fortjener og dø så krever jeg et svar som er gjennomtenkt....ikke bare de fortjener det!!!

Alle drap er ikke så enkle som "jeg drepte han totalt uten grunn"

Faktisk så finner du ikke et mord der det ikke ligger en grunn bak.

En årsak, trigger osv. er det alltid.

Lenke til kommentar

Jeg tør faktisk påstå at alle her inne har det i seg å kunne bli morder. Gitt de rette omstendighetene. Folk har så lett for å se ting i svart/hvitt og det blir så utrolig naivt.

ikke AA her inne da :!:

Noen ganger så begynner jeg nesten å lure. Det er en gjeng av oss her som ikke har/har hatt de sunneste vanene. :p
Lenke til kommentar

Jeg tør faktisk påstå at alle her inne har det i seg å kunne bli morder. Gitt de rette omstendighetene. Folk har så lett for å se ting i svart/hvitt og det blir så utrolig naivt.

Kommer an på hva du legger i å bli en morder. Tror ikke alle kan bli en kald morder som dreper uten og bry seg noe særlig om det.

Lenke til kommentar

HELE poenget mitt er........VI mennesker SUGER i og plukke opp de som faller mellom stolene.

Psykologer vet svært mye om sosiopater\psykopater.....

Men det jeg tenker på så må foreldrene "se" og samfunnet "se"

Alle kan bli morder, er så enkelt at det blir ironisk.

Var på rehabilitering sammen med en. Han dro hjem på perm på fredag og Søndag ble det samling og vi fikk beskjed om at han satt i varetekt for drap.

Orker ikke og ta hele greia, men det var selvforsvar...han var bare sykt uheldig.

Lenke til kommentar

Kommer an på hva du legger i å bli en morder. Tror ikke alle kan bli en kald morder som dreper uten og bry seg noe særlig om det.

Med morder mener jeg istand til å begå kalkulert og planlagt overlagt drap. Ikke drap i nødverge eller at du mister kontrollen på bilen og kjører ned noen.

Selvsagt er det de færreste som klarer å begå mord uten å bry seg om det. Det er bare å ta en rundspørring i fengslene det så tipper jeg du får bekreftet at de fleste sliter med det i etterkant.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...