After Dark Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Så meningsfylt... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Ta nå den dødstraff-debatten dit den hører hjemme. Ingen av dere kommer til å overbevise motparten likevel så det er ingen vitså i å ta det her. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Forsåvidt enig, men når folk først kommer med artikkler til drapssaker må du regne med at det skaper diskusjon. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Bias betegner en predisposisjon til fordel for en sak, et synspunkt, en forestilling, en idé eller et konsept; en preferanse, partiskhet, favorisering eller forutinntatthet. Bias kan være et metodisk og/eller psykologisk fenomen som spiller en rolle i vitenskap hvor det kan gi systematiske feil i innsamling og tolkning av data, og samtidig er bias både hverdagslig og almenmenneskelig. I vitenskapelig metodikk brukes ofte begrepet metodefeil synonymt med bias. Eller man snakker om forskjellige former for vurderings-skjevhet eller vurderingsgrunnlags-skjevhet. Merk at ordet «bias» ikke kan erstattes direkte med ordet «skjevhet» alene, men krever ett eller flere presiserende ord eller morfemer i tillegg. Du er for dødsstraff fordi du er for dødsstraff. Det er et bias i logikken din, fordi du kan ikke forklare hvorfor det er bedre enn alternative straffemetoder? Fengselslogikken din er ikke god nok iom. at alternativet ikke egentlig er å la dem råtne i fengselet og la dem fortsette å dukke opp i hopetall, det er preventivt arbeid. Det er nesten ingen mordere som er førstegangsbekjente av politiet, ting kan bli tatt tak i lenge før de dreper noen. Edit: Du kan ikke si "Alternativ A stemmer ikke, derfor er alternativ B rett" når det finnes et alternativ C som er langt bedre enn begge de to andre. Endret 9. september 2010 av Eplefe Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Kan det virkelig være så vanskelig å forstå? Det finnes kanskje fire forskjellige kortlesere som brukes i forskjellige butikker rundt om kring. Tallene på disse står kanskje forskjellig, og stedet man stikker inn kortet er kanskje også forskjellig. Annet enn dette, skal det være rimelig greit å forstå seg på en slik maskin! Grønn er, som alle andre steder i livet den positive og greie knappen. Det er altså naturligvis denne man trykker på når koden er slått inn og vi er klare for å betale. Hvor vanskelig kan det være? Chippen skal forøvrig stikkes inn på tre, kanskje fire forskjellige steder på de forskjellige maskinene. Er det så vanskelig å lære seg at de som ser sånn og sånn ut skal benyttes sånn og sånn? Det er virkelig ikke så vanskelig! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Det er nesten ingen mordere som er førstegangsbekjente av politiet, ting kan bli tatt tak i lenge før de dreper noen. Javisst... http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=537750 Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Nei, det er absolutt ikke vanskelig. Og jeg har ingen problemer med å stikke chippen min rett vei i rett hull. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Som ikke stopper de Men det med UV lys så har Bytex meget godt poeng. Gjør det heller med vanlig blekk. Edit: Finnes slik maling ja, var ihvertfall flere som brukte det på raves før...for noen år siden vel og merke.. Er du pro narkis lager du kryss over blodåren med sånn blacklight penn!! HAHAHAHAHA... "mapper" opp alle blodårene med sånn tusj Fungerer ikke hvis du har gått på nåla en stund, du må konstant skifte årer. Ikke alle årene kan brukes osv. Hovedgrunnen til at det du sier ikke fungerer er at blodårene ligger ikke på akkuratt samme plass, og hvor tydlige\utydlige de er går på varme\kulde, hvor gammel du er, tid på døgnet osv. En annen ting er foreks. rulleårer, det har jeg...så jeg hadde sett ut som ei nålepute hadde jeg prøvd den der Glimti: Har ikke tro på dødsstraff, beklager..... Jeg har opplevd og sett nok til og vite at det ALLTID er en grunn bak noe...samme hvor banalt det er. Personen trenger hjelp, ikke gode gamle viking-regelen. Det må gå an og finne en mellomting, jeg vil de skal straffes...men jeg vil også at noen hjelper de så vi ikke slipper de ut og de bare fortsetter. Jeg har en i familien som har gått ut og inn fra fengslesystemet siden 16år og nærmer seg 40 nå. Han trenger hjelp, jeg vet bakgrunnen hans og blabla..så slik han lever med inn og ut fortsetter helt til han får hjelp. Han burde blitt tvangsinnlagt mener jeg. Det er ikke noe enkel løsning på dette desverre og dødsstraff er for enkelt. Ja, han har gjort ting som er veldig håreisende og brutalt, men slik har hele livet hans vært. Det unnskylder ikke det han gjør, men det forklarer...når man kan forklare noe så kan man kanskje hjelpe. JEg må ihvertfall håpe det. OG ja, du burde absolutt kjøpe noen cder, ihvertfall høre mer:) Edit: Beklager hvis jeg forklarer meg uforståelig osv., men visse ting syns jeg er vansklig og få skrevet ned slik som jeg tenker. Endret 9. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Uhm, det der underbygger jo strengt tatt det jeg sier. Hadde de tatt tak i ham som en seriøs trussel i 1995 hadde han kanskje ikke vært en dobbelmorder. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Lenge leve den rehabiliterende effekten... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Da har man ringt legen. Da var det bare NAV igjen. De tar jeg etter lunsjpausa deres. Så skal jeg vaske klær og sette på oppvask så er alle mine planer gjort. Nå er det tid for mer Firefly. Så flink du er *klappe på hodet* Jeg sitter og kjeder meg alene på jobb. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Lenge leve usaklig bias uten noe til å backe opp påstandene sine. Edit: Og før du slenger den i retur, bevisbyrden ligger på deg. Endret 9. september 2010 av Eplefe Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Vi har for faen ikke rehabilitering i dag, du kan ikke sitte og si det. Jeg har møtt og kjent flere som har vært med på et par prosjekter i Oslo, som har gått ut på foreks. siste året de soner så får de sitte på en ganske åpen avdeling, for jobbe ute og de har gruppeterapi. Noen av de har klart seg meget bra. L4r5: Dødsbra kompis Vet det der ikke er kule ting, men som vi desverre må for og få alt til og gå rundt. Endret 9. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Uhm, det der underbygger jo strengt tatt det jeg sier. Hadde de tatt tak i ham som en seriøs trussel i 1995 hadde han kanskje ikke vært en dobbelmorder. En annen ting er at han kom med ETT eksempel på at det ikke var en førstegangsmorder. Ett enkelt eksempel beviser ingen trend. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Glimti: Har ikke tro på dødsstraff, beklager..... Jeg har opplevd og sett nok til og vite at det ALLTID er en grunn bak noe...samme hvor banalt det er. Personen trenger hjelp, ikke gode gamle viking-regelen. Det må gå an og finne en mellomting, jeg vil de skal straffes...men jeg vil også at noen hjelper de så vi ikke slipper de ut og de bare fortsetter. Jeg har en i familien som har gått ut og inn fra fengslesystemet siden 16år og nærmer seg 40 nå. Han trenger hjelp, jeg vet bakgrunnen hans og blabla..så slik han lever med inn og ut fortsetter helt til han får hjelp. Han burde blitt tvangsinnlagt mener jeg. Det er ikke noe enkel løsning på dette desverre og dødsstraff er for enkelt. Ja, han har gjort ting som er veldig håreisende og brutalt, men slik har hele livet hans vært. Det unnskylder ikke det han gjør, men det forklarer...når man kan forklare noe så kan man kanskje hjelpe. JEg må ihvertfall håpe det. OG ja, du burde absolutt kjøpe noen cder, ihvertfall høre mer:) Har stor tro på det. Å holde folk i live i x antall år bare for å la dem dø en naturlig død i fengsel eller la dem sitte på dødscelle i over 20 år før man henretter dem har jeg ingen tro på. Hva er vitsen med å bruke ressurser på å holde dem i live når de uansett bare skal dø istedefor å slippe ut? Og gjenntagelsesfaren er ALLTID til stede så da er det altfor risikabelt å slippe dem ut igjen. Jepp, skal notere meg ned navnet på gruppen. Har de noen nettsider? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Yes, flott.... Da begynnte de med trykkluftsbor på verandaen til naboen som er rett utafor vinduet mitt kl. 7.30. Dette resulterte med at jeg la meg på sofaen, og våknet nå... (planen var å få stått opp for et par timer siden) Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Uhm, det der underbygger jo strengt tatt det jeg sier. Hadde de tatt tak i ham som en seriøs trussel i 1995 hadde han kanskje ikke vært en dobbelmorder. En annen ting er at han kom med ETT eksempel på at det ikke var en førstegangsmorder. Ett enkelt eksempel beviser ingen trend. Var ikke bare det, men at rehabilitering ikke har noen garanti for å funke heller. Men vil du ha et eksempel fra vårt eget land? Viggo Kristiansen... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Så flink du er *klappe på hodet* Jeg sitter og kjeder meg alene på jobb. Alene i butikken og så sitter du og surfer? Tenk om det kommer noen kunder? Eller du blir ranet? Lov meg å poste her om det kommer en raner. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Nei, ikke som jeg vet. Skal sjekke det ut. Men snakker du om seriemordere nå, eller de som "bare" har drept en gang? USA-måten fungerer ikke, det vet alle. Nei, men for helvette...ingen behandling har garanti. Endret 9. september 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hva skal han gjøre da? Gå rundt i butikken og patruljere med balltre i tilfelle en raner dukker opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg