Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Blodpannekaker anyone?

Jeg har ingen logisk grunn, men jeg kommer aldri til å teste hverken blodpannekaker, blodpølse eller blodpudding. Jeg bare finner hele konseptet kvalmende. Jeg VET egentlig at det er tradisjonsrik mat og næringsrikt og alt det der, men det finner aldri veien inn i min munn.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri kjørt lastebil så nei, men mtp hvor greit jeg synes det er å kjøre bil om natta og at jeg ikke blir sliten av det i forhold til nesten alle andre jeg kjenner så tror jeg at det kan fungere fint for meg.

Ganske stor forskjell på bil og lastebil om natta:P kreves mye mer konsentrasjon, ferdigheter og erfaring for å kjøre lenge;)

Lenke til kommentar

Du burde virkelig prøvesmake en stekt blodpølse L4r5, sammens med et glass melk. Det er faktisk svinaktig godt. Det er mørkt, nesten svart, så ikke likt blod i det hele tatt.

Så lenge jeg vet at det er blod så hjelper det ikke at det ser svart ut eller noe. Jeg har en sperre der.
Lenke til kommentar

Du burde virkelig prøvesmake en stekt blodpølse L4r5, sammens med et glass melk. Det er faktisk svinaktig godt. Det er mørkt, nesten svart, så ikke likt blod i det hele tatt.

Så lenge jeg vet at det er blod så hjelper det ikke at det ser svart ut eller noe. Jeg har en sperre der.

Den som intet våger, intet vinner? :)

Lenke til kommentar

Noen som drar på butikken for meg eller?

joda jeg skal starte taksameteret jeg, sender du meg pm med adresse?

Etter en nærmere titt på ditt bosted må jeg spørre hva taksten din er.

siden det er langtur så sier vi 3.5kr per kilometer + 250kr timen inkludert betalte pauser

Lenke til kommentar

Drikker samer blod eller er det bare tull? Mener å huske jeg så et bilde i en bok på barneskolen av noen samer som satt å rørte i en kjele med reinsdyrblod.

......stereotyp FTW

Men, joda, det finnes samer som lager mat med blod. På samme måte som det finnes trøndere og arendalitter som gjør det.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hva har du til Slimda?

I denne anledning var det bare stekt blodpølse og melk til. Vet ikke om noen andre tilbredningsmetoder, da jeg ikke har spist blodpølse på flere år.

Jeg mener å huske at vi spiste sirup, sukker og smør til..Høres jo ganske kvalmt ut, lurer på om det er flere som gjør det. :p

Lenke til kommentar

Drikker samer blod eller er det bare tull? Mener å huske jeg så et bilde i en bok på barneskolen av noen samer som satt å rørte i en kjele med reinsdyrblod.

......stereotyp FTW

Du vet sikkert hva de lagde. Uansett er jeg 100% sikker på at de tilberette blødpølse.

Samene bruker alt som er å brukes i et reinsdyr, også blod. Men de drikker det ikke, går vel til blodpølse eller blodpannekaker

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...