Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har spillt Civilization spillene? Er de noe bra?

Jeg har bare spillt Civilization, Civilization II, Civilization: Call to power, Call to power II, Civilization III, Civilization IV og FreeCiv.

De har stjålet mange timer av livet mitt. Spesielt Civ2 og Civ3. Andre spill som bør prøves er Colonization (både originalen og remaken som er basert på Civ4) og FreeCol.

Lenke til kommentar

Hoi..nå tordna det så heftig rett over her at jeg tenkte "Faen, når russerne først skulle sende avgårde sin første atombombe MÅTTE de såklart sende den til Drammen".

Dæven som det smeller. Høres tilogmed distorted ut, så høyt er det. Feeeeeeett.

Lenke til kommentar

Umm..i dag skal jeg koke poteter. Har man bare litt salt oppi vann, koker vannet opp først, putter oppi 3-4 pottiser, skrur ned plata til 3 og venter 20 minutter? Leste litt på matprat og slikt men det var så jævla fancy med "la dem trekke i 5 minutter og ha oppi litt dill" og slikt gaylord-fjas.

Jeg trenger ingen hellström-opplevelse, bare poteter til fiskegratengen min.

Jeg pleier å bruke rist så de blir dampet i stedet. Sjansen er mindre for at man koker dem ihjel da. Jeg tar aldri tida, men stikker en kniv i en av dem for å kjenne om den er kokt med ujevne mellomrom.

Skal du koke i stedet for å dampe så høres din metode grei ut.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde akkurat å pusse tenna mine i 5 minutter i strekk. Jeg la på nytt tannkrem 5 ganger, og når jeg var ferdig fikk jeg ikke helt hvite tenner. Fortsatt masse dritt igjen på tenna. Jeg prøvde masse forskjellige måter å pusse på når jeg pussa de, og fikk ikke et bra resultat overhodet. Noen som har en god metode for å pusse tenna?

Lenke til kommentar

Noen her som har spillt Civilization spillene? Er de noe bra?

Jeg har bare spillt Civilization, Civilization II, Civilization: Call to power, Call to power II, Civilization III, Civilization IV og FreeCiv.

De har stjålet mange timer av livet mitt. Spesielt Civ2 og Civ3. Andre spill som bør prøves er Colonization (både originalen og remaken som er basert på Civ4) og FreeCol.

Sier meg enig med Lars. Store deler av barndommen min gikk med til Civ1. Call to Power 2 også for den saks skyld, da jeg ble litt eldre. Og jeg er veldig glad i Civ2 og 3. Veldig mye tid investert i det. Ikke prøvd 4 enda, men jeg har det med expansion packs. Bare aldri fått meg til å installere det. :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Umm..i dag skal jeg koke poteter. Har man bare litt salt oppi vann, koker vannet opp først, putter oppi 3-4 pottiser, skrur ned plata til 3 og venter 20 minutter? Leste litt på matprat og slikt men det var så jævla fancy med "la dem trekke i 5 minutter og ha oppi litt dill" og slikt gaylord-fjas.

Jeg trenger ingen hellström-opplevelse, bare poteter til fiskegratengen min.

Jeg har i potetene med en gang, også koker jeg det opp, også slår jeg ned platen. Bare la det såvidt småkoke, koker det for hardt blir potetene ødelagt. Jeg bruker å koke i ca 3o min, men det kommer jo ann på str på poteten. Og jeg bruker kun salt hvis jeg koker uten skall, eller hvis jeg har delt dem på 2.

Den måten funker bra til meg hevrtaff :)

Lenke til kommentar

Jepp holder på med saken nå. Kokte opp vannet med potetene oppi og litt salt, og skrudde ned til 3 med en gang det fosskokte. Så får vi se..stakk i dem med gaffel nettopp og de var enda litt harde. Prøver å time det med fiskegratengen i ovnen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...