Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Poenget er at han bare plutselig var så overbevist bare fordi dama tvang ham til det, og så var han plutselig ikke overbevist lengre.

Skjønner, da blir saken en annen. :)

Lenke til kommentar

Hvis du har en energisk historielærer, så følger du etter og kommer med ekstrainformasjon han kanskje ikke tar med, som gir deg stort pluss i boka du kan "utnytte" senere.

Han lar oss ikke komme til da, så energisk er han :D morsom å høre på da

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

En kar jeg kjente ble vegetarianer over natta når han plutselig fikk seg dame som var det. Plutselig var han full av meninger om hvor ille det var at dyr ble drept for å dytte i pølsa jeg spiste på Esso, eller at burgeren jeg bestilte kom fra et levende dyr (no shit, sherlock!). Også bestilte han bare pommes frites med salat og dressing istedet..tror han gikk lei ganske fort og ble "normal" igjen.

Så man er ikke "normal" hvis man velger å ikke spise kjøtt?

Nei, man er unormal. Kjøttspising er del av vår diett.

Det trenger ikke være det. Kan få i seg viktige mineraler og sporstoffer fra andre varer.

Men da kan man likså godt si at vi er unormale alle vi som spiser brødvarer. Det er nemlig ikke så lenge siden det kom i vår diett, og store deler av verden har cølaki(allergi mot korn/mel) Det er fordi kroppen vår ikke er laget for å spalte visse enzymer man finner i den sort mat.

Lenke til kommentar

Typen til denne jenta jeg pratet om i sta er likedan som henne. Og han ser ganske skinny ut. Det er jo ikke så rart, når de lever på bladgrønnsaker og frukt. Nei, jeg kødder ikke. De lever BARE på det nå.

De påstår også at de får så mye mer energi av det.

Endret av Zerda
Lenke til kommentar

Det ble forresten også forsket på en gang, mener jeg å huske..

Hvor veganere ble satt på en energitest med noen hodebryoppgaver og diverse.

Etter testen ble disse veganerene satt på "normal" diett med variert kosthold og kjøtt. Testen ble definitivt mye bedre, og man skulle ikke tro at det var samme person en gang!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Produksjonen av kjøtt er ganske så omfattende, du vet tydligvis ikke så mye om det.

Selvfølgelig lettere for en veganer å utvikle diverse mangelssykdommer, tror man må opparbeide seg en del kunnskap om ernæring for å få dekket det man skal ha.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Vi kan jo si jeg snakker til meg selv.

Neida. Hagen på forrige side. Noen ganger glemmer jeg å quote og da kan du være sikker på at det sniker seg innlegg i mellom. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...