Datasmurf Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 GG. Skulle bare ta et kvarter på øret. Det ble over to timer. :| Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Hva betyr egentlig "kleint"? Det eneste jeg assosierer med ordet er det tyske ordet "klein", som betyr "liten". Samme betydning som om man skulle sagt: "Oh.. This is awkward". Mulig jeg tar feil. Endret 25. august 2010 av Vertical^ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Man skal ALDRI sove på ettermiddagen. Det fucker opp hele natta. Kanskje når du blir pensjonist kan du ta en "lur" på ettermiddagen, fordi da skal du ingenting dagen etter anyway. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hva betyr egentlig "kleint"? Det eneste jeg assosierer med ordet er det tyske ordet "klein", som betyr "liten". Ordet kan vel nesten brukes på alt som er negativt. Ser du en dårlig film, kan du si "Huff, dette var kleine saker". Ser du en teit fyr, kan du si "For en klein type". Hvis du er syk, kan du si "Jeg føler meg litt klein i dag". For eksempel. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hva betyr egentlig "kleint"? Det eneste jeg assosierer med ordet er det tyske ordet "klein", som betyr "liten". Feks. å føle seg klein er å føle seg smådårlig. Har du vært så lenge i Tyskland at du begynner å glemme norsken? GG. Skulle bare ta et kvarter på øret. Det ble over to timer. :| Hender fort. Du bør heller være litt oppreist og ute i friluft så du våkner igjen. Det pleier jeg å gjøre og heller spare søvnen til natten igjen. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 @Glimti: Kleint er ikke et norskt ord, så det har ingenting med saken å gjøre. Det er vel bare enda et låneord som er blitt populært de siste årene. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Kleint er eit dumt ord å bruke Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Kleint er eit dumt ord å bruke Enig. Skikkelig kleint ord, egentlig. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 @Glimti: Kleint er ikke et norskt ord, så det har ingenting med saken å gjøre. Det er vel bare enda et låneord som er blitt populært de siste årene. Det har da vært i språket vårt i mange år uansett. Jeg har iallefall hørt det fra jeg var liten. Hvordan er dagen din da? Min er bare kjedelig. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 aaaaah. Alan Jackson! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Kleint er eit dumt ord å bruke Enig. Skikkelig kleint ord, egentlig. Ikke før en så klein samtale, dere to. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Gah! Yoghurten min har speika i kjøleskapet (ting har en lei tendens til å gjøre det helt bakerst, men det er den eneste temperaturen (4 grader) vi kan ha kjøleskapet på uten at melken min klumper seg), så jeg åt den nå som en slags yoghurt-is, og nå har jeg icecream headache. Curses! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Du er visst ikke vanskelig i matveien... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 http://www.youtube.com/watch?v=FZKWs7VA0lU Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Gah! Yoghurten min har speika i kjøleskapet (ting har en lei tendens til å gjøre det helt bakerst, men det er den eneste temperaturen (4 grader) vi kan ha kjøleskapet på uten at melken min klumper seg), så jeg åt den nå som en slags yoghurt-is, og nå har jeg icecream headache. Curses! 1. hva er speika ? 2. Hvordan får du melka til å klumpe seg ? Lagrer dere den i et år før den blir drukket eller ? Lenke til kommentar
Kea Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) @Glimti: Kleint er ikke et norskt ord, så det har ingenting med saken å gjøre. Det er vel bare enda et låneord som er blitt populært de siste årene. Det har da vært i språket vårt i mange år uansett. Jeg har iallefall hørt det fra jeg var liten. Hvordan er dagen din da? Min er bare kjedelig. Jeg hadde ihvertfall aldri hørt om ordet engang før for noen uker siden. Ikke står det i fremmedordboka mi heller, som har de fleste kjente låneord og slang (fra 1991, så ordet kan ikke være så gammelt). klein -t; ( dial., fam.) uvel; skral; sykelig: føle seg, være klein; dårlig: det var kleint med ham / en klein båtEtym.: nty. kleine liten, fin Så er sikkert noe som er blitt populært i nyere tid. Eller kanskje det har noe med dialekt å gjøre, ikke vet jeg. Dagen min har forsåvidt vært fin den. Kan ikke klage. Hvis du kjeder deg er det da bare å finne på noe. Endret 25. august 2010 av Therawyn Lenke til kommentar
Petter Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Bahhh. Middag er stress, tror det blir omelett lignende greier idag. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 1. Frosset, blitt til is osv. 2. Det har jeg lurt på i 3 år nå. Jeg kan kjøpe helt ny melk, sette den i kjøleskapet uåpnet i et par dager og når jeg så åpner den og skal drikke, så kommer det klumper ut. Enten er det is, ellers så er det noe annet fishy. Vel, frem til jeg begynte å sette temperaturen i kjøleskapet på 4 og satte all drikken nederst og så langt frem som mulig. Det virker nemlig som om at det er slik at det bare er ting som står helt bak nær veggen, samt på øverste hylle, som speiker. Vanligvis greit nok, for jeg pleier å ha bacon og kjøttdeig og slikt der, og det er no stress om det speiker, men nå glemte jeg meg og satte yoghurten der. -_- Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Da kommer du til å pro-ho-hooompe i morgen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg savner Ludvigsen, jeg.. http://www.youtube.com/watch?v=aTHuVkcSIf4 Hm. En fiskehandler sto bak sin disk. Og pakket inn en sleip liten fisk. "Å, kyss meg, kyss meg", ropte den ut. "Kyss meg med din fiskhandlertrut." "Jeg er en forhekset prinsesse!" hm. Og fiskehandleren så på sin disk. Og løftet opp en sleip liten fisk. Med hånden rundt den kald og dvask. Klar til å gi den en fiskhandlersmask. Så fantastisk sprø tekster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg