Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle fotodokumentere det jeg har av verdier mtp. på forsikring og sånn. Hvordan er best måte å gjøre dette?

Har foreløpig tatt bilder av tingene og skrevet inn i OpenOffice Calc hva de forskjellige bildene er av med egen rad for serienummer o.l.

Høres dette ut som en grei måte å gjøre det på eller er det en annen måte jeg burde gjøre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle fotodokumentere det jeg har av verdier mtp. på forsikring og sånn. Hvordan er best måte å gjøre dette?

Har foreløpig tatt bilder av tingene og skrevet inn i OpenOffice Calc hva de forskjellige bildene er av med egen rad for serienummer o.l.

Høres dette ut som en grei måte å gjøre det på eller er det en annen måte jeg burde gjøre det?

Jeg trengte inngen fotobevis på verdiene mine når det brant hos meg.

Jeg sa bare en sum så fikk jeg 80% av verdien på gjenstanden.

Lenke til kommentar

Når jeg og dama f.eks. har 7-8 kamneraer og diverse objektiver mellom oss så kan det være greit å dokumentere/sannsynliggjøre. Det kan virke litt mistenkelig å hevde alt dette. Pluss 4,5 datamaskiner. Pluss, pluss, pluss.
Lenke til kommentar

Brukbart foto forresten av en x10 mini? La ikke akkurat sjela i det bildet.

Overraskende god kvalitet til å være så liten sensor. Men så var det bare ISO40 da så støy burde man ikke slite med. Ser den fyrte av på 1/250s så antar du har hatt godt lys. Hadde vært moro å se hvordan kameraet klarer mer utfordrende lysforhold.
Lenke til kommentar

Når jeg og dama f.eks. har 7-8 kamneraer og diverse objektiver mellom oss så kan det være greit å dokumentere/sannsynliggjøre. Det kan virke litt mistenkelig å hevde alt dette. Pluss 4,5 datamaskiner. Pluss, pluss, pluss.

Ja det er ikke så dumt. Husk nå å lagre på noe annet enn pcen da :p

Visst dere har så mange kameraer kan dere jo selge en brukbar til meg?

Har bare mobil kamera med hele 2MP. Skulle gjerne ha hatt et ordentlig et.

Lenke til kommentar

kim s, nå som du er godt i gang med pilsa, tenk viss du hadde klart og invitere daten din :O

Vet ikke hvor hu bor :hmm:

Tror jeg holder meg til norske damer, de stikker deg ihvertfall ikke ned. De slår bare en øl flaske i hodet på deg + hiver radio o,l :p

Ja har opplevd begge deler.

Lenke til kommentar

Ja det er ikke så dumt. Husk nå å lagre på noe annet enn pcen da :p

Visst dere har så mange kameraer kan dere jo selge en brukbar til meg?

Har bare mobil kamera med hele 2MP. Skulle gjerne ha hatt et ordentlig et.

Vi har bare det vi trenger. :p

Ett digitalt speilrefleks til hver, ett analogt speilrefleks til hver, hvert vårt digitale kompaktkamera (mitt suger hesteballer med sprøstekt løk) og et analogt kompaktkamera med manuelle instillinger. Pluss ett polaroidkamera fra 70-tallet eller noe som bare blir tatt vare på av notalgiske årsaker.

Ut over det så har hun 3 objektiver (kitlinse/normalzoom (18-135mm), 105mm Macro og 50mm 1,4 til portrett/konserter/dårlige lysforhold) og lens-in-a-cap. jeg har to objektiver (14-42mm og 40-150mm) samt mellomring og polaroid-filter.

Jeg trenger strengt tatt et lyststerkt fastobjektiv også. Sikler litt på Sigma 30mm 1,4.

Så som du ser... Vi har ikke mer enn vi strent tatt trenger selv.

Lenke til kommentar

Kim S, ikke glem kaster stekepanner og passere etter deg, sparker opp tåneglene dine, beskylder deg for å dra hundemøkk og sand inn i huset osv. :p

Lars, dere har mer enn meg. Jeg vil også ha!

Evt. vil jeg bli som kompisen min som svei 120k på kamerautstyr på et par uker. :p

Spider-rig til 7D-et sitt, noen nye objektiv samt en jævlig stor søker av noe slag. :p

Lenke til kommentar

Chop Chop, det ble burger på meg også. Den var veldig god.

Type 250g=stappmett. Nå venter noen runder med Starcraft 2.

Ps: Godt du nevnte Cola smurfy, for min hadde ligget litt lenge i frysen nå :p

Så ut som en god middag det.

Tenk at ostesnakket mellom Datasmurf og meg skulle ende med at så mange fikk lyst på burger. :D

Lenke til kommentar

Tror jeg datt av der L4r5, det var vell brukbart lys ja.

Har ikke tatt så mange bilder med den, så jeg bare lufta det liksom.

Har prøvd noen i mørket, den har et vanvittig lys, og blitz men faktisk så virker det ikke så veldig sprekt i mørket. Jeg skal prøve en del mer.

Det var litt rart med min gamle K810i for den tok noen ganger knallbilder i mørket.

Nå har jo jeg parkinson light og sånn da, legger man til promille og null foto kunnskaper så blir gjerne ikke resultatet så bra :p

Lenke til kommentar

Chop Chop, det ble burger på meg også. Den var veldig god.

Type 250g=stappmett. Nå venter noen runder med Starcraft 2.

Ps: Godt du nevnte Cola smurfy, for min hadde ligget litt lenge i frysen nå :p

Så ut som en god middag det.

Tenk at ostesnakket mellom Datasmurf og meg skulle ende med at så mange fikk lyst på burger. :D

Fantastisk, er det ikke? :D

Begynne å steke snart. Stikker på konsert om et par timer. Blues jam. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...