Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holdninger, unge mann. Holdninger. Går man inn i det med bare negative holdninger, gjør man det negativt også.

Jeg fikk S+ på matteeksamen i 9. klasse. Gjorde ikke noe mere lekser enn alle andre, men jeg gjorde det jeg skulle og lærte det jeg trengte å lære. Og gikk ikke og grein over hvor kjedelig det var hele tiden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Holdninger, unge mann. Holdninger. Går man inn i det med bare negative holdninger, gjør man det negativt også.

Ja, nettopp holdninger, lille gutt. Og mine holdninger til dette har jeg forklart i de få diskusjonene om skole jeg har vært med på. Den siste var i "Lærerne må tåle å bli spyttet på" som ligger et eller annet sted under Politikk og samfunn. Men lenge siden det har vært noe aktivitet i den.

Lenke til kommentar

Norsk er det kjedeligste og mest unødvendige faget vi har, i alle fall i forhold til antallet timer som blir brukt på det. Matte, naturfag, historie, samfunnsfag, geografi osv er greit.

har jo noe med at vi på død og liv skal skrive samme språk på to forskjellige måter

Lenke til kommentar

Norsk er det kjedeligste og mest unødvendige faget vi har, i alle fall i forhold til antallet timer som blir brukt på det. Matte, naturfag, historie, samfunnsfag, geografi osv er greit.

har jo noe med at vi på død og liv skal skrive samme språk på to forskjellige måter

Hva er problemet med og ha 2 forskjellige skriftspråk?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke noe i mot å lære to språk forsåvidt. Men jeg tenker heller på så mye tid som går vekk til å lære å tolke dikt og noveller, lære MASSE språkhistorie. Jeg syns norskfaget bør fokuseres rundt rettskrivning. Men det er vel bare meg.

Lenke til kommentar

vel som dystletiker som har mer en nok med å lære bokmål, så skjønner jeg ikke hvorfor jeg også skal lære nynorsk!dessuten så er det de færreste jobber som krever nynorsk, hvorfor kan vi ikke ha valgfritt sidemål?

Lenke til kommentar

vel som dystletiker som har mer en nok med å lære bokmål, så skjønner jeg ikke hvorfor jeg også skal lære nynorsk!dessuten så er det de færreste jobber som krever nynorsk, hvorfor kan vi ikke ha valgfritt sidemål?

Valgfritt kunne det vært, men da burde man hatt vanlig norsk de timene man skulle hatt nynorsk undervisning.

Lenke til kommentar

Engelsk, Naturfag og samfunnsfag er det som er gøy. Og alle kan jeg/har jeg mye nytte av :wee:

Spydde forresten to ganger på skolen, så tåkete og var svimmel, så nå er jeg hjemme igjen :)

Hva feiler det det?

Jeg skal snart hjem fra jobb og legge meg har begynt og få feber og får nesten ikke puste lenger :S

Lenke til kommentar

Engelsk, Naturfag og samfunnsfag er det som er gøy. Og alle kan jeg/har jeg mye nytte av :wee:

Spydde forresten to ganger på skolen, så tåkete og var svimmel, så nå er jeg hjemme igjen :)

Hva feiler det det?

Jeg skal snart hjem fra jobb og legge meg har begynt og få feber og får nesten ikke puste lenger :S

De syns jeg burde dra hjem etter jeg spydde utover gulvet :)

Lenke til kommentar

Ein kan vel søka om fritak dersom ein har dysleksi?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...