Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kronisk obstruktiv lungesykdom (KOLS) er et samlebegrep for tilstander der kronisk innsnevring eller sammenfall av mindre luftveier er årsak til økt luftveismotstand. Dette skyldes en vedvarende abnorm betennelsesprosess som respons på skadelige partikler eller gass. Sigarettrøyking er absolutt viktigste årsak og en av seks røykere utvikler sykdommen.
Worldwide, COPD ranked as the sixth leading cause of death in 1990. It is projected to be the fourth leading cause of death worldwide by 2030 due to an increase in smoking rates and demographic changes in many countries. COPD is the 4th leading cause of death in the U.S., and the economic burden of COPD in the U.S. in 2007 was $42.6 billion in health care costs and lost productivity.

Og folk lurer på hvorfor så mange syns røyking er negativt... :roll:

Lenke til kommentar
Kronisk obstruktiv lungesykdom (KOLS) er et samlebegrep for tilstander der kronisk innsnevring eller sammenfall av mindre luftveier er årsak til økt luftveismotstand. Dette skyldes en vedvarende abnorm betennelsesprosess som respons på skadelige partikler eller gass. Sigarettrøyking er absolutt viktigste årsak og en av seks røykere utvikler sykdommen.
Worldwide, COPD ranked as the sixth leading cause of death in 1990. It is projected to be the fourth leading cause of death worldwide by 2030 due to an increase in smoking rates and demographic changes in many countries. COPD is the 4th leading cause of death in the U.S., and the economic burden of COPD in the U.S. in 2007 was $42.6 billion in health care costs and lost productivity.

Og folk lurer på hvorfor så mange syns røyking er negativt... :roll:

Folk som ikke røyker får kreft, hjertesykdommer og kols de å.

Jeg tror det har mye med livsstilen å gjøre, sitter du på ræva hele dagen å røyker 40 sigaretter pr dag er det selvsagt usunt.

Min oldemor var aktiv helt til ho ble 90, ho hadde røkt siden ho var 18 år, ho spiste sunt å var aktiv helt frem til ho døde.

Lenke til kommentar

Digg med elv like utenfor kåken. Vært ute og avkjølt meg i et par timer nå. Og møtt flere av Steinkjers styrketrenere. Faen så hardt grep et par av de hadde. Skikkelige bamser. Holdt jo på å knuse handen min. :p

Kjøpte meg 12 Grans Bare øl, Fy faen det smakte dritt :yucky:

Tror jeg holder meg til pils jeg vet er gode som Carlsberg.

Dritt smakte det vel ikke. Koster nesten ingen ting, så jeg klager ikke. Har seks av dem stående i kjøleskapet, så det blir nok en fin kveld.

Det smaker vel mer en blanding av sterk urin og svidd ris.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...