MrLeftfield Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Kan du dokumentere den påstanden? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Du sier noe gjør ikke noe med helt for og si det sånn. Hæ? HAHAHA, aner ikke hva det skal bety. Tror jeg mener at det ikke er greit at det er mandag for eg er "litt" trøtt. Liker at jeg fylleposter edru. Endret 16. august 2010 av Petter Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Sykling er farligere enn jogging / gåing. Mye lettere å havne under busshjul. Ikke hvis du kan å sykle. Hjelper ikke å kunne sykle så lenge det farter jævler rundt og kutter bremsene dine hele tiden. -_- Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 For et godt innlegg, MrLeftfield... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Gah, kanke klokka bli ett snart? Jeg vil starte dagen! Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hjelper ikke å kunne sykle så lenge det farter jævler rundt og kutter bremsene dine hele tiden. -_- Etter å ha bodd i Bergen en stund tester jeg ALLTID om bremsene virker og om hjulene er skrudd godt nok fast. Skjedde en gang at fremhjulet mitt falt av etter en hump. Lite gøy. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Gah, kanke klokka bli ett snart? Jeg vil starte dagen! Går det ikke ann å starte før det? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg bare slutta å sykle etter at jeg - på vei ned en bakke - merka at bremsene mine var kutta etter skolen en dag og bussene kom på rad og rekke og jeg ikke klarte å bremse og jeg bare måtte slenge meg ned på bakken og skli på grusen og havne en halv meter fra busshjul og faenskap. Det var 7 år siden. Jeg har ikke turt å sykle siden. Gah, kanke klokka bli ett snart? Jeg vil starte dagen! Går det ikke ann å starte før det? Ikke for min del. Klokka ett skal jeg tilbake til psykologen. Planen var å ikke starte dagen før det. Etter psykologen, skal jeg kjøpe meg enda en pute, sugerør, en HDMI-kabel, en VGA-kabel, en Humör-genser om jeg finner noen i min størrelse på Kansas, samt en sekser med Kronenbourg, og så skal jeg gå hjem og nyte dagen. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg bare slutta å sykle etter at jeg - på vei ned en bakke - merka at bremsene mine var kutta etter skolen en dag og bussene kom på rad og rekke og jeg ikke klarte å bremse og jeg bare måtte slenge meg ned på bakken og skli på grusen og havne en halv meter fra busshjul og faenskap. Det var 7 år siden. Jeg har ikke turt å sykle siden. Hold på og krasje bilen min en gang skal jeg slutte å kjøre av den grunn? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 God dag Knut Kom @ msn? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Word of Advice: Sjekk alltid om sykkelen fungerer før du legger ut på tur. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Skulle nesten egentlig ønske det var neste mandag, sånn at jeg kunne starta på skolen. Men så igjen, nå har jeg en uke på meg til å bli kjent med mine nye klassekamerater på fylla før første time, så ... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Man kommer alltid i en tilstand hvor man kan drømme, og man drømmer stort sett alltid, både i REM-søvn og NREM-søvn. Har man kroniske utmattelsessykdommer kan det være at man har drømmeløs søvn, uten at man vet at det er en kausalitet eller om det bare er korrelatert. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Man kommer alltid i en tilstand hvor man kan drømme, og man drømmer stort sett alltid, både i REM-søvn og NREM-søvn. Har man kroniske utmattelsessykdommer kan det være at man har drømmeløs søvn, uten at man vet at det er en kausalitet eller om det bare er korrelatert. Glimti: What she said! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg bad om en troverdig dokumentasjon, ikke en påstand fra en som jeg aldri har trodd på et ord fra uansett! Lenke til kommentar
Petter Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg bad om en troverdig dokumentasjon, ikke en påstand fra en som jeg aldri har trodd på et ord fra uansett! Beklager Kan ikke så mye om temaet, har lest noe lignende det Eplet skreiv før er vel der jeg har det fra. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Word of Advice: Sjekk alltid om sykkelen fungerer før du legger ut på tur. Vel, når den har fungert hver dag i flere år, så tar man det egentlig for gitt at den fungerer hele tiden. Tok den frem igjen for et par uker siden, skulle flytte den fra boden på terassen til garasjen. Til tross for at pappa har brukt den aktivt de siste årene (i tilegg til racer-sykkelen sin og offroad-sykkelen sin, jævla sykkelfreak, bruker alt for mye penger på sykler. -_-) og hadde den på sjekk tidligere i år, hvor de visstnok fiksa den opp helt, i fall jeg klarte å sykle igjen, så var bremsene helt slakke, det var nesten ikke luft i dekkene og setet var svært løst. Needless to say, jeg bar den ned i stedet for å gjøre som jeg ville gjort før 2003, nemlig og sykla ned bakken og trappa og "skrensa" inn i garasjen. Lenke til kommentar
Kjøttball Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg bare slutta å sykle etter at jeg - på vei ned en bakke - merka at bremsene mine var kutta etter skolen en dag og bussene kom på rad og rekke og jeg ikke klarte å bremse og jeg bare måtte slenge meg ned på bakken og skli på grusen og havne en halv meter fra busshjul og faenskap. Det var 7 år siden. Jeg har ikke turt å sykle siden. Hold på og krasje bilen min en gang skal jeg slutte å kjøre av den grunn? brakk ryggen for et halvt år sia på motocross, men holder på enda Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg bad om en troverdig dokumentasjon, ikke en påstand fra en som jeg aldri har trodd på et ord fra uansett! Right, fordi du ikke eier leksikalsk kunnskap må jeg grave etter en kilde. How often do we dream, and when? Most people over the age of 10 dream at least 4 to 6 times per night during a stage of sleep called REM (for Rapid Eye Movements, a distinguishing characteristic of this stage of sleep). During REM periods our brains become as active as they are during waking, although not all parts of the brain are reactivated (the parts of the brain that are reactivated in REM are discussed in Chapter 1 of Domhoff's The Scientific Study of Dreams (2003)). REM periods vary in length from 5 to 10 minutes for the first REM period of the night to as long as 30-34 minutes later in the night. It thus seems likely that dreams can be a half hour or more in length. There is also evidence that we can dream in non-REM sleep in the hour or two before waking up, when the brain has become more activated than it was earlier in the night. That's why we said that we dream "at least" 4 to 6 times per night. But there are further qualifications that need to be added. Sometimes we can have dreamlike moments during waking if we are in a relaxed state of mind and not noticing anything in our surroundings, as demonstrated in two different studies of people awake in slightly darkened rooms who were signaled at random intervals to say what was going through their minds. And the investigators knew these people were awake because their brain wave activity was being monitored via EEG. So, it may be that we dream any time that the following conditions are met: (1) an adequate level of brain activation; (2) a shutting out of external stimuli; and (3) a shutting down of the self-awareness system that helps focus our minds when we are awake. One final note: We said that these findings refer to "people over the age of 10." That's because two important studies suggest that children under age 10 only dream in about 20% of their REM periods (again, see Domhoff, 2003). In summary, we can dream in REM or non-REM sleep, and perhaps even during waking, but we also can have REM sleep without dreaming. http://psych.ucsc.edu/dreams/FAQ/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg