Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

yo folkens!

Sikkert helt feil sted å spørre, men trenger svart fort vist noen vet!

Driver å redigerer noen filmer i sony vegas nå. Har det noe effekt å rendere som HD video, vist det er helt "vanlig klipp" ? Er ikke tatt med hd kamera eller noe, bare helt vanlig.

Har det noe efekt å lagdre i hd da, eller har det ingen effekt ?

Hva er det du egentlig spør om? Om det er verdt å lagre det i HD-kvalitet? 1080p?

Lenke til kommentar

(...) men så gikk forumet opp til 100x100 og jeg har ikke funnet noen som har klart å oppskalere den skikkelig, og ingen som kunne lage den på nytt. Erstattet den da med Angus (MacGyver) frem til nå når jeg skalerte den opp selv, men den er fortsatt noe blurry.

post-49161-1281912695,5809_thumb.png av-122083.jpg

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

yo folkens!

Driver å redigerer noen filmer i sony vegas nå. Har det noe effekt å rendere som HD video, vist det er helt "vanlig klipp" ? Er ikke tatt med hd kamera eller noe, bare helt vanlig.

Hva er det du egentlig spør om? Om det er verdt å lagre det i HD-kvalitet? 1080p?

Jepp, leste du ikke hva jeg skrev ?

Lenke til kommentar

Selvsagt lagrer du det i høy oppløsning.

Det spørs vel hva du har tenkt til å gjøre med dem,skal du lagre de og kanskje redigere ting senere så kan det være greit å ha de i 1080p men du kan sikkert skalere filmen til 720p da det sikkert blir litt mer plassbesparende en 1080p :)

Edit: grunnen til at jeg spurte er at jeg var ikke sikker på hva du egentlig spurte om så jeg spurte en gang til for å være helt sikker :)

Endret av b-real
Lenke til kommentar

yo folkens!

Nei, det har ingen positiv effekt. Bare sørg for at bitraten er høy nok til å unngå alt for tydelige artefakter og la oppløsningen være enten lik den til kildematerialet eller mindre avhengig av hvor filmen skal vises (PC/DVD/web/etc). Endret av fargoth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt lagrer du det i høy oppløsning.

Det spørs vel hva du har tenkt til å gjøre med dem,skal du lagre de og kanskje redigere ting senere så kan det være greit å ha de i 1080p men du kan sikkert skalere filmen til 720p da det sikkert blir litt mer plassbesparende en 1080p :)

Edit: grunnen til at jeg spurte er at jeg var ikke sikker på hva du egentlig spurte om så jeg spurte en gang til for å være helt sikker :)

Hehe, det går bra. :) Ja. Jeg har et helt vanlig video kamera, ikke noe som tar opp i høy oppløsning kald HD. Så driver jeg å redigerer dem i Vegas, og så lurer jeg på om det er noe vits i å rendere som HD ? Jeg skal ikke redigere dem i fremtiden nei. Jeg hadde egentlig gjort det i HD om det ikke var så viktig uansett, men det er det att i rendere i HD tar tid!

Bruker jo nesten 13 minuter på å rendere 15 sekunder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

ricky gervais show??? WTF is that?

TV-serie som går på HBO noe som er for meg litt overraskende da Gervais egentlig er en ganske artig mann.

Du kan se noen eksempler her: http://www.youtube.com/results?search_query=ricky+gervais+show&aq=f

"Alle" var en overdrivelse, har hørt mye positivt om det da :(

DON'T HATE ME! :(

I DONT HATE YOU :thumbup:

BUT I DO :thumbdown:

WHY? :ohmy:

BECAUSE IT'S NOTHING GOOD ON THE TV, THAT'S WHY!

Lenke til kommentar

Nei, var ikke det.

Går var jeg bare mer forbannet og oppgitt men men..er man retard så er man retard.

Ser på Teknikmagasinet at de selger Wii HD Komponent kabel, Hva pokkeren er vitsen med en sånn? Wii Sender ikke ut HD signaler :hmm:

Melke penger fra folk som ikke er klar over det eller ikke vet bedre så de kan tjene noen kroner?
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...