FrankBjarne Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Sikkert best så langt nord som mulig. Det vises ikke i Nordnorge fordi det er for lyst der. Så er en sjelden hendelse Nordlys vises ikke i Nordnorge..? Helt korrekt! Du er kjempeflink til å følge med, stå på! Det er bare denne gangen det skjer. Ofte synes nordlys bare i nord norge Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Wicivato: Vel, det må være det største bullshittet jeg har hørt på ganske lenge. Hvis du hadde fulgt med kunne du ha fisket deg fram til at grunnen til at nordlyset ikke vil ses fra Nord-norge er fordi det er for lyst. Men for all del, du kan gjerne dra opp dit og myse etter nordlyset. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Nordlys er partikler fra solen som treffer atmosfæren. Ja? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) I det store og hele, ja Endret 3. august 2010 av Refsa Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Heh, du skal myse ganske heftig for å se nordlys på himmelen når det er dagslys/sollys ute, ja. Da er det isåfall inni hodet ditt du ser det. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hvor lenge pleier nordlys å vare? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Wicivato: Vel, det må være det største bullshittet jeg har hørt på ganske lenge. Hvis du hadde fulgt med kunne du ha fisket deg fram til at grunnen til at nordlyset ikke vil ses fra Nord-norge er fordi det er for lyst. Men for all del, du kan gjerne dra opp dit og myse etter nordlyset. Jeg gikk ut i fra at dere snakket om nordlys generelt, og det kan man selvfølgelig se i nord-norge, bare ikke når det er lyst ute. Snakker dere om de spesielle greiene man kan se i kveld blir det nok vanskelig å se det her, ja. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Sikkert best så langt nord som mulig. Det vises ikke i Nordnorge fordi det er for lyst der. Så er en sjelden hendelse Nordlys vises ikke i Nordnorge..? Helt korrekt! Du er kjempeflink til å følge med, stå på! Det er bare denne gangen det skjer. Ofte synes nordlys bare i nord norge Hva legger du i Nord-Norge? Jeg har ofte sett nordlys i Midt-Norge nemlig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Nordlys kan sees lenger sør også, men der er mest normalt i nordnorge fordi der er polene. Ses ofte hver kveld/natt. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jo jo. Og lenger sør har vi sørlys, er det ikke så? Jeg er i alle fall svært glad i aurora borealis. Det er så vakkert ... Skjønt. Det gjelder navnet Aurora også. Morgenrødens gudinne. Ah. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Det er der hver kveld, men kan ikke sees pga så mye drittvær. Var der i 2 uker og det regna og snødde horisontalt på sommeren. 1 Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Dere søringer, altså. "ÅÅÅÅ NORDLYS! DRITKULT, LIZZM!!1111ONE!11!!" Seriøst, det er lite spesielt med nordlys. Det er ikke så superfantastisk som alle skal ha det til. Det samme med midnattssol. 1 Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Er vel ingen som har vore fjortis-hypa over nordlyset hittil? Me har berre sagt at det er nydelig, sjeldant og spesielt. 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg synes nå det er ufattelig herlig, men det kan være fordi jeg bare ser det om vinteren når temperaturen synker til -25 og kaldere. Det er nå uansett det eneste positive med vinter og kulde i Trøndelag. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Dere søringer, altså. "ÅÅÅÅ NORDLYS! DRITKULT, LIZZM!!1111ONE!11!!" Seriøst, det er lite spesielt med nordlys. Det er ikke så superfantastisk som alle skal ha det til. Det samme med midnattssol. Det minte meg om Kjetil & Kjartan show. "Æ liker ikke søringan" http://www.youtube.com/watch?v=-y-0CgLmFa4&feature=related fant sketchen jeg leita etter i går. Endret 3. august 2010 av Refsa 1 Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Huff, midnattsol ja. Noe dritt. 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Dere søringer, altså. "ÅÅÅÅ NORDLYS! DRITKULT, LIZZM!!1111ONE!11!!" Seriøst, det er lite spesielt med nordlys. Det er ikke så superfantastisk som alle skal ha det til. Det samme med midnattssol. slapp nå av.. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Huff, midnattsol ja. Noe dritt. Så enig, så enig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jau, var på svalbard i sommerferien, og fikk ikke sove de 4 første nettene pga sola kom inn i soverommet. Fiksa det med søppelsekker foran vinduet, men sola kom jo uansett inn rundt kantene fordi vinduet måtte stå åpent. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Kjetil og Kjartan show er fantastisk. Synd jeg ikke finner noen plasser å laste det ned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg