Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Det du må gjøre er å finne ut hva som foråsaker hodepinen, om det er stress, lite vann eller vondt i nakken og skuldrene.

Ikke alle sorter hodepine har så enkle årsaker.

Neida, men de er noen av de enkleste å "kurere". Så det er egentlig bare å drikke godt med vann og få sove godt så hindrer man det meste av hodepine, selfølgelig kan jo alle ha dårlige dager eller kronisk kronisk smerte, for sistnevnte går man til legen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og legen finner ikke ut av det, og du sliter med det. Du har huepine hele tiden, hver dag, i årevis, og du går til legen flere ganger, og prøver mange forskjellige ting og det hjelper ikke. Det hjelper rett og slett ikke. Ingenting hjelper og du har glemt hvordan det er å leve uten konstant hodepine.

Lenke til kommentar

Og legen finner ikke ut av det, og du sliter med det. Du har huepine hele tiden, hver dag, i årevis, og du går til legen flere ganger, og prøver mange forskjellige ting og det hjelper ikke. Det hjelper rett og slett ikke. Ingenting hjelper og du har glemt hvordan det er å leve uten konstant hodepine.

Var vi ikke litt negativ i dag da ?

Lenke til kommentar

Årsaken er 100% ukjent. Men med litt om og men så får jeg spesialbestilt noen tabletter som tar hodepinen mesteparten av tiden. Men selv den sorten hjelper ikke mot de verste toppene, og da hadde det vært kjekt å vite om det fins innsovningstabletter som kan gjøre det mulig å sovne selv når en slik topp tilfeldigvis kommer sent på kvelden.

Forhåpentligvis så tåler kroppen min langtisbruk av denne medisinen som tar mesteparten av hodepinen. Går ikke det, så blir jeg nødt til å leve med hodepine 24/7. Og det frister ikke.

Lenke til kommentar

Var vi ikke litt negativ i dag da ?

Neh. Realistisk.

Da stikker man til en skikkelig lege, gjerne i et i-land.

Er ikke Norge et i-land?

Lenke til kommentar

Aleks: det burde være ganske åpenbart at jeg har gjort det. Både lege og nevrolog...

Man får ikke til å spesialbestille medisin fra utlandet på egen hånd.

Fakta er at når man har utelukket de normale synderne for relativt alvorlige former for hodepine så er det sjelden at man finner ut av hva som forårsaker det - og har man flaks så finner man noe som fungerer mot det gjennom å prøve ut diverse medisin.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt noe som ligner mistenkelig på Hortons/Klasehodepine en god del år. Det kom og forsvant litt som det ville, egentlig. Har ikke hatt det hittil i år, heldigvis. Det er det vondeste jeg har hatt noen gang. Vanlig migrene istedenfor? Ja takk. Selv om det er veldig kjipt det også.

Lenke til kommentar

Aleks: det burde være ganske åpenbart at jeg har gjort det. Både lege og nevrolog...

Man får ikke til å spesialbestille medisin fra utlandet på egen hånd.

Fakta er at når man har utelukket de normale synderne for relativt alvorlige former for hodepine så er det sjelden at man finner ut av hva som forårsaker det - og har man flaks så finner man noe som fungerer mot det gjennom å prøve ut diverse medisin.

Man skulle jo tro at det var et helt vanlig tilfelle av migrene du har, men jeg er ingen ekspert, og legene har vel sjekket for det.

Lenke til kommentar

Enig med Lumpness. :D

Jeg har hatt noe som ligner mistenkelig på Hortons/Klasehodepine en god del år. Det kom og forsvant litt som det ville, egentlig. Har ikke hatt det hittil i år, heldigvis. Det er det vondeste jeg har hatt noen gang. Vanlig migrene istedenfor? Ja takk. Selv om det er veldig kjipt det også.

Du som meg, frøken. Heldigvis ikke i en god del år. Bare over rundt ett - ett og et halvt år, og det er heldigvis noen år siden nå. For den saks skyld, er jeg nesten ikke plaget av migrener lenger heller. Eller hodepine generelt. Noe jeg lovpriser meg selv for.

Lenke til kommentar

Det fins enda mange områder der man ikke har kjangs på å finne årsak, og må nøye seg med å prøve å behandle symptomene i moderne medisin.

Og når man først finner noe som fungerer mot "unormal" hodepine så er det enkelte medikamenter som har store bivirkninger.

Lenke til kommentar

Øynene og nesen min renner, halsen min produserer store mengder slim som kommer ut i kuler (jeg spyr slimballer!) og jeg har feber. I tillegg er jeg fullstendig blakk, så jeg må faktisk stå opp og lage mat i stedet for å karre meg bort og kjøpe noe i varmdisken til Meny/bestille takeout.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...