Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jau

Lars, du som kan "litt" om sovepiller osv. Jeg sliter skikkelig med å sove om dagen, skal til legen i morra ang. noe hoste greier er det noe problem og be om jeg kan få noen sovetabletter samtidig tror du? og hvilke bør jeg be om?

Zopiklone/imovane er fine. Du får sikkert 5mg, men 7,5mg er bedre. Fine å sovne inn på. Men du må huske å legge deg. Om du ikke legger deg for å sove så får du bare en fin tur. Gøy å prøve å spille need for speed på de da. Da skjønner du hvorfor det ikke er lov å kjøre når du har tatt piller.

Bare si at du kjenner en som får det av og til som foreslo det.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau

Lars, du som kan "litt" om sovepiller osv. Jeg sliter skikkelig med å sove om dagen, skal til legen i morra ang. noe hoste greier er det noe problem og be om jeg kan få noen sovetabletter samtidig tror du? og hvilke bør jeg be om?

Zopiklone/imovane er fine. Du får sikkert 5mg, men 7,5mg er bedre. Fine å sovne inn på. Men du må huske å legge deg. Om du ikke legger deg for å sove så får du bare en fin tur. Gøy å prøve å spille need for speed på de da. Da skjønner du hvorfor det ikke er lov å kjøre når du har tatt piller.

Bare si at du kjenner en som får det av og til som foreslo det.

Hehe slal jeg huske på.

Lenke til kommentar

Strengt tatt bør du aldri spørre legen din om et bestemt merke, det gjør dem ofte mer motvillige til å gi deg piller at all. Derimot om du ønsker sovepiller eller innsovningspiller er det greit å kunne forskjellen på.

Edit: Så edit-en til Lars nå.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Strengt tatt bør du aldri spørre legen din om et bestemt merke, det gjør dem ofte mer motvillige til å gi deg piller at all. Derimot om du ønsker sovepiller eller innsovningspiller er det greit å kunne forskjellen på.

Sant det. Om du sier "jeg vil ha X" så får du det ikke. Men om du kan si at en du kjenner foreslo det fordi de får det og har god effekt så er sannsynigheten større.

Får man hangover av sovepiller?

Spørs på pillene, men generelt sett JA!
Lenke til kommentar

I begynnelsen gjør man ofte det, ja. Eller, jeg vet om folk som ikke har fått det i det hele tatt, men jeg og de fleste jeg kjenner godt nok til å vite hvilke piller de tar har fått det.

Faen heller, akkurat da pillene begynte å hjelpe på huimøret må noen andre dra det ned igjen. Very fucking nice. Skulle bare lagt mg i sted.

Lenke til kommentar

Ja kan høres veldig suspekt ut hvis man kommer inn å sier at man skal ha: den den den og den. fordi du har sånn sånn sånn og sånn.

Har hørt om flere tilfeller av at ungdom har kommet til legen og klaget over kroniske smerter og bedt om Vicodin etter å ha sett House.

Lenke til kommentar
Får man hangover av sovepiller?
Er vist litt individuelt akkurat det der.

En beboer vi har nå som først fikk zopliklone for å sove på men som bare endte med at hun var heeeeeeeelt i ørka dagen etterpå mens så byttet hun merke till..hmm..husker ikke farta hva det var for noe og er helt fin dagen etterpå :)

Lenke til kommentar

Må være kjipt med søvnproblemer. Glad jeg bare kan legge meg nedpå og lukke øynene så har jeg sovna :D

Det meste går på mentalitet. Ikke si til deg selv at du ikke får sove. Si til deg selv at du er trøtt og har lyst til å sove. Det samme gjelder for det meste annet.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Skjer med at det hver dag omtrent er snakk om sovepiller i denne tråden?

Er det virkelig nå normalt med søvnproblemer?... Ta en pause fra forumet? XD

Normalt sovner jeg som en stein, men de siste ukene har jeg hatt problemer med at jeg ikke får sove om kvelden og at jeg våkner om natta osv. Starter jobb igjen på Torsdag så hadde vert greit å kunne sovnet i litt mer normal tid osv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg har hvertfall slitt med søvnproblemer lenge, og det er noe herk. Spesielt dette året når jeg begynte på skole igjen, og hodet ikke fungerer pga alt for lite søvn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det meste går på mentalitet. Ikke si til deg selv at du ikke får sove. Si til deg selv at du er trøtt og har lyst til å sove. Det samme gjelder for det meste annet.

Hadde det bare vært så jævlig lett..

Lenke til kommentar

Det der betyr latterlig lite når det kommer fra munnen (fingrene) til en som tydeligvis ikke har hatt søvnproblemer noensinne.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...