Romis Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Et kjapt spørsmål. Hvis jeg ikke har et TV, trenger jeg da NRK lisens? Hvis nei, kan jeg da ha et TV uten kanaler som kun brukes med PC, og slippe lisens, eller må jeg betale lisens fordi jeg har et TV som i teorien kan ha kanaler? Hvis ja, så er det utrolig urettferdig for de som lever på minstelønn. Ja. Og ja, det er shitty. Så jeg må kjøpe lisens selv om jeg ikke har TV? Siden du sa ja, og ja. Endret 29. juli 2010 av Romis Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hvordan vet de at du har en tv? xb Tror butikken du kjøper den fra har plikt til å si ifra..? Og det går vel både på dvd- og bluray-spillere i tillegg. Så dersom du ikke har noen Tv det står at du har kjøpt, så vet de det jo ikke. Men de kan komme på kontroller. Så jeg må kjøpe lisens selv om jeg ikke har TV? Siden du sa ja, og ja. Du kan godt være vanskelig, om du vil, men det er ingen måte å få hjelp på. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hjemme fra jobb. Hurra. Hater kunder som kommer for å handle fem minutter før stengetid. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hvordan vet de at du har en tv? xb Tror butikken du kjøper den fra har plikt til å si ifra..? Og det går vel både på dvd- og bluray-spillere i tillegg. Så dersom du ikke har noen Tv det står at du har kjøpt, så vet de det jo ikke. Men de kan komme på kontroller. Så jeg må kjøpe lisens selv om jeg ikke har TV? Siden du sa ja, og ja. Du kan godt være vanskelig, om du vil, men det er ingen måte å få hjelp på. Hvs søren? :!: Jeg var bare usikker på om du mente ja til at jeg måtte kjøpe selv om jeg ikke hadde TV, det var ikke noe negativ kommentar i det hele tatt. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Åh. Vel, det stilte deg egentlig ikke i noe bedre lys. Men ja, du må betale lisensen dersom du har TV, selv om du ikke har noen kanaler. Et tips er jo å få noen som allerede betaler lisensen til å kjøpe TV-en for deg. For en betaler jo ikke per TV, såvidt jeg veit. Jeg fikk i hvert fall mamma til å kjøpe min TV for meg. edit: Kjøpe, ikke betale. Det var mine penger. Endret 29. juli 2010 av bazukh Lenke til kommentar
Romis Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hvorfor stiller ikke det meg i et bedre lys, og hva mener du med det? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Hvis man ikke eier en tv, må man ikke betale tv lisens nei. Men du bor jo hjemme? En husstand kan vel ha så mange tver de vil, på en lisens. Det er forøvrig ikke så stort problem å snike seg unna. Endret 29. juli 2010 av medlem-1432 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Åh ... Jeg gleder meg sånn på festival! Gåte kommer til å bli magisk! Lenke til kommentar
Romis Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Etterhvert osm jeg flytter, kommer jeg kun til å ha et TV for å se på filmer og tv-serier fra PC-en med HDMI kabel, så jeg burde jo ikke betale lisens for noe jeg ikke bruker. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Så lenge man kan ta inn tv signaler så er det meningen man skal betale. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jepp. Jentene har rett på dette. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Jepp. Jentene har rett på dette. Selvsagt har vi det, altid. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Veldig gøy å lese i iPhone 4 tråden nå Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hvis man ikke eier en tv, må man ikke betale tv lisens nei. Men du bor jo hjemme? En husstand kan vel ha så mange tver de vil, på en lisens.Hvis man disponerer en egen TV så må man betale lisens. Det vil si at du ikke trenger å eie den. Står det for eksempel en TV på hybelen du leier så må du betale lisens selv om du ikke er eieren.I ugangspunktet så gjelder regelen om at man bare trenger å betale en lisens per husstand. Det vil si at om en av foreldrene dine betaler lisens så trenger ikke resten av familien betale lisens. Er du over 20 eller noe og/eller forsørger deg selv så må du betale lisens selv også (hvis den f.eks. står på rommet ditt. Man betaler ikke flere lisenser for en TV på et fellesrom). Får du studielån/stipend så regnes det som du forsørger deg selv slik jeg har forstått det. (forbehold om at jeg husker feil på detaljer) Strenge regler. Jeg har aldri betalt NRK-lisens i mitt liv. Skal legges til at om du får plombert TVen slik at du ikke kan motta signaler slipper du lisens. Det må gjøres på godkjent verksted og dokumenteres. Bor du på et sted der du ikke kan motta hverken digitale eller analoge signaler kan du også slippe. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Det er idioti, men sånn er det tydeligvis. Mye som burde vært forandra i dette håpløse avgiftslandet. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Veldig gøy å lese i iPhone 4 tråden nå Gir du meg en kort fortelling her på "bakrommet" ? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Veldig gøy å lese i iPhone 4 tråden nå Gir du meg en kort fortelling her på "bakrommet" ? La oss ta en kort variant: Slapp ut klokka 00:00 på nettbutikker, forummedlemmer og "resten" av Norge vil ha, de går tom, og det blir desperasjon blant brukerne Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Hvis man ikke eier en tv, må man ikke betale tv lisens nei. Men du bor jo hjemme? En husstand kan vel ha så mange tver de vil, på en lisens.Hvis man disponerer en egen TV så må man betale lisens. Det vil si at du ikke trenger å eie den. Står det for eksempel en TV på hybelen du leier så må du betale lisens selv om du ikke er eieren.I ugangspunktet så gjelder regelen om at man bare trenger å betale en lisens per husstand. Det vil si at om en av foreldrene dine betaler lisens så trenger ikke resten av familien betale lisens. Er du over 20 eller noe og/eller forsørger deg selv så må du betale lisens selv også (hvis den f.eks. står på rommet ditt. Man betaler ikke flere lisenser for en TV på et fellesrom). Får du studielån/stipend så regnes det som du forsørger deg selv slik jeg har forstått det. (forbehold om at jeg husker feil på detaljer) Strenge regler. Jeg har aldri betalt NRK-lisens i mitt liv. Skal legges til at om du får plombert TVen slik at du ikke kan motta signaler slipper du lisens. Det må gjøres på godkjent verksted og dokumenteres. Bor du på et sted der du ikke kan motta hverken digitale eller analoge signaler kan du også slippe. Hm okey, er ikke helt inne på detaljene rundt det, men er du sikker? Hvis far i huset har kjøpt 3 tver på sitt navn, må da sønn i huset betale lisens når han er over 20? Det hørtes rart ut. Har forøvrig aldri betalt tv lisens jeg heller. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Så glad jeg ikke har den desperasjonen Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 trolle nå folkens, trolle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg