Pubé Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Neida. Tar bare ferga fra Skjærhalden, også hopper av på Søndre Sandøy. Hytta er fra 1978, så er ikke noe Bærum-opplegg Nettopp fått inn vann der. Dusj, do, osv. Er en ganske liten hytte. Hele familien min er fra Fredrikstad, nemlig. Kråkerøy, Gressvik, Sarpsborg, osv. Vi har ikke vann (enda) Bestemoren min arvet nettop 1 1/4 av to leiligheter i Oslo på en verdi på 2 millioner eller mer. Vi, Onkel+familie og besteforeldrene mine eier hytta. Så blir nok til at ho betaler for støff her og der etterhvert så vi får ordnet med vann, pusset opp verandaen, sjø-boden og kjøkkenet Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Du tar så mange egg du vil ha, og så tar du litt melk på øyemål (like mange spiseskjer som egg) og litt salt, og ønsket tilbehør. I mitt tillfell Gressløk og pølse. Kast alt sammen, rør om, hell i pannen. fyr opp, dytt alt inn mot midten til det stivner, spis. Du gjør det feil.Man tager 4-6 egg. Tilsett en dæsj melk eller vann (feinsmeckerene påstår man skal bruke melk til eggerøre og vann til omelett, men jeg bruker melk til omelett også). Vri to ganger på kverna med havsalt per egg. Tilsett litt pepper eller peppermix. Stek en pakke bacon på svak/middels varme til det er sprøtt (men ikke svidd). Hell over eggene. Legg noen skiver tomater oppå. Kanskje noe sopp. Har du rester etter kokte poteter så kan du skjære det i terninger og ha oppi. Det drøyer ut omeletten i tilfelle du har lite egg. Tilslutt drysser du over revet ost eller legger et lag med skivet ost. La det hele stå under lokk på middels varme til all osten er smeltet og eggemassen nesten er gjennomstivnet. IKKE RØR OM! Så bretter du den i to slik at du får en halvsirkel. Slå av plata og vent et par minutter. Server på ristet brød. Endret 7. juli 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 L4r5 har fasit, jeg pleier også ha gressløk oppi røra. Tingen med omelett er at du ikke må ha hastverk. La den ligge så lenge den trenger i panna Lenke til kommentar
Balli Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Î this Î Endret 7. juli 2010 av Balli Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Trur det finnes en million oppskrifter på forskjellige omeletter. Alt er smak og behag. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 L4r5: Jeg gjør aldri feil. Jo. lille venn. Det gjorde du tydeligvis. Du lagde eggerøre. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Våkne nå? La meg halv tre, og våknet nå. :!: Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 God ettermiddag tenker jeg vi sier. (Bortsett fra til Hjulmannen da, for hos han er det jo morgen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg