Jann - Ove Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Går jo an å bruke en stor kondensator ala de man bruker til bilstereo, sammen med en strømforsyning som i utgangspunktet leverer litt høy spenning. F.eks mist-en jeg har nå leverer jo rundt 12.6V, nok å gå på, og da er det kun spenningsforandringen ved plutselig forandring i last som er skummelt, noe som kondensatoren tar seg av. Prosjektet er spennende, men må jo ha litt penger før det er mulig å sette igang. Men etter bilkjøpet har jeg lite til overs i et år eller to til. 80k merkes godt som student uten jobb. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Går jo an å bruke en stor kondensator ala de man bruker til bilstereo, sammen med en strømforsyning som i utgangspunktet leverer litt høy spenning. F.eks mist-en jeg har nå leverer jo rundt 12.6V, nok å gå på, og da er det kun spenningsforandringen ved plutselig forandring i last som er skummelt, noe som kondensatoren tar seg av. Prosjektet er spennende, men må jo ha litt penger før det er mulig å sette igang. Men etter bilkjøpet har jeg lite til overs i et år eller to til. 80k merkes godt som student uten jobb. Hva med en billig PSU nummer to ? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Hele konseptet er jo en maskin som ligger nært 0dB i støynivå, og da hjelper det mye å få flyttet radiatoren, strømforsyningen og pumpen 5m unna maskinen. Endret 27. juni 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) I min maskin er det eneste som lager lyd en vannpumpe. Og den er nær lydløs. EDIT: Eneste som beveger seg, faktisk. Sett bort ifra vannet da. Endret 27. juni 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Eller vannkjølt psu..som er da lydløs siden den ikke har vifte Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Eller en god PSU som ikke trenger nevneverdig med kjøling. Har ikke hørt vifta i min gå på over en måned. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Ikke slå meg nå, men jeg har Chieftec Super Series 1000w, og jeg hører den ikke i det hele tatt. Hører egentlig bare GPU vifta og CPU vifta mi for tiden. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Både vannkjølte strømforsyninger og passive radiatorer er dyre greier, og det er ikke like gøy som nevnte prosjekt. O.o Hva slags psu da? Endret 27. juni 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Glem det, så du hadde lagt ut facebooken hennes. Ja, hun er grusom, men enda værre er det at en av mine beste kompiser var sammen med henne. Og enda værre enn det igjen er at de ble filmet når de hadde seg. Eksisterer materiale på internett? Det gjorde hvertfall. Husker det ble et stort rabalder rundt det. Aner ikke hva som skjedde videre da ... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 O.o Hva slags psu da? Mist 620W i et LianLi PC-A05B. Alt vannkjølt. PSUen har metall i kontakt med utsiden på 5 av 6 sider. Det som holder den kjølig. Eneste som skaper luftstrøm inni er tre Noctua-vifter i trippelradiatoren i toppen som surrer å går på så lav RPM at jeg ikke har funnet noen verktøy som kan lese det av. Under 600. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg hører dimmeren i 30" ACD-en. Og transformatoren til Ikea-spottene på veggen 2m unna meg. Det en vegg mellom meg og maskinen min, så jeg må gjennom tre dører for å nå den. Stress når man må fram med gammeldagse dvd-er og sånt. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg har nå byttet ut teksten på avataren min. Er nå ingen hurtigmat kjede lenger! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Min mist 650W bråker fryktelig. Jeg hører så godt at alt av vifter er utelukket. En stillegående vannpumpe i vibrasjonsdempet oppheng i et solid støydempet stålkabinett kan til nød aksepteres. Kombinasjonen av å lett bli irritert av lyder, god hørsel, og meget stille omgivelser er dyr. Endret 27. juni 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Det som bråker i pcen min er GPU helt klart. Hører ikke de andre viftene eller PSU (Chieftec 650W). Ikea dimmere bråker også forferdelig Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg hører dimmeren i 30" ACD-en. Jeg også. Bare at jeg har Dell-utgaven, da. Er på min tredje skjerm nå hvor den har knelt. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Refsa: joda, men en normal belysningstransformator fra Ikea bråker ikke spesielt mye. Dimmer ned skjermen kun når jeg skal se film/tv-serier, kompenserer for lysstyrken med mye lys i rommet istedet for å høre på den bråkete dimmeren. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Nå begynner sola å komme fram. :!: Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Nei, nå må jeg spille litt DOD:S før den faste serveren min dør ut for natten. Må komme meg inn i top100 før månedsskiftet. Knallgod server med mye bra maps: 193.200.158.221:27015 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Nå begynner sola å komme fram. :!: Og her sitter jeg Skal døgne Mandag -> Tirsdag for å få tilbake døgnrytmen tenker jeg. Mandag skal jeg ut å kjøpe DVDboks hehehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg