Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Ja, og da er trikset å få mest mulig ut av begrensede midler.

Det er noe eget med kombinasjonen av en kraftig maskin og en skjerm som er stor og virkelig god.

Men vannkjøling - da bør man tenke seg om, siden det fins så mye bra og rimelig av luftkjøling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, og da er trikset å få mest mulig ut av begrensede midler.

Det er noe eget med kombinasjonen av en kraftig maskin og en skjerm som er stor og virkelig god.

Men vannkjøling - da bør man tenke seg om, siden det fins så mye bra og rimelig av luftkjøling.

Kommer til å ha deler som er av de beste du kan få tak i for øyeblikket, og den pc'en jeg har nå kostet 12,000 kroner når jeg kjøpte den, og den kjører alle spillene jeg har ( ME2, Dragon Age, SC2, Metro 2033, osv.) må ganske høyt uten mye lag ( 1920x1080 ) så jeg tror nok en pc til 25,000 kroner som i tillegg blir klokket så mye som mulig kommer til å holde en stund. Og når det gjelder vannkjøling så blir det et veldig fint prosjekt, ettersom jeg har bygd rundt 5 pc'er fra bunnen av før, det er jo veldig fint å kunne det.

Kommer også til å få en fotograf og fotografstudio til å ta fine bilder av pc'en uten lys, og med lys, og når jeg holderpå. Kommer også til å filme unboxing av alle pc delene. Det blir et veldig fint prosjekt, tror jeg. :D

Endret av Romis
Lenke til kommentar

JV: alt etter hvor mye skal man kjøle;)

Vannkjøling behøver absolutt ikke og være så dyrt som mange tror.

Og hvem i svarte som planlegger 2år fremover?

Grunnen til at jeg sier dette er at de fleste vet hva deler i pcen jeg har og kan trygt si at jeg er en av de som har lavest inntekt her.

Bruker man huet sitt så går det meste.

Og som jeg elsker og si "man lever bare en gang"

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

JV: alt etter hvor mye skal man kjøle;)

Vannkjøling behøver absolutt ikke og være så dyrt som mange tror.

Og hvem i svarte som planlegger 2år fremover?

Grunnen til at jeg sier dette er at de fleste vet hva deler i pcen jeg har og kan trygt si at jeg er en av de som har lavest inntekt her.

Bruker man huet sitt så går det meste.

En som har skjønt det. :D Kommer selfølgelig til å poste mange fine bilder på vannkjølingstråden når den blir ferdig. Kanskje en fin 720p video også? Vi får se. :p

Lenke til kommentar

katt.gif

Neida. :wee:

Jeg syntes jeg brukte mye på pcen min da jeg kjøpte den i 2007. Men for all del, den holder jo fortsatt mer enn nok til mitt bruk og det er det viktigste.

Jøss, Kim S, drikker du? :ohmy:

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar

Neida. Men når man først skal bruke så mye så bør man tenke seg godt om. Det er flere gode måter å bruke så mye på en pc og ende opp med forskjellig resultat.

Selv spekulerer jeg i vannkjøling, siden løsningen jeg bruker nå med 5m lange kabler til et annet rom ikke er 100% stabilt.

Vannkjøling med pumpe og radiator 5-6-7 meter unna maskinen kan bli interessant. Strømforsyning like langt unna blir en liten utfordring. Må finne en fin strømforsyning der de forskjellige 12v-railsene er virtuelle, og bruke noen kraftige kabler. 25mm^2 burde holde.

Men det blir dyrt. no.gif Og jeg er veldig blakk nå, og i nærmeste fremtid. no.gif

---

Jeg vet hvor deilig det er å sitte der med det beste man kan få, selv om det er litt ufornuftig behøver det ikke å være galt.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Tror han vet det :tease:

Han har lyst til og gjøre det, så man kan slå inn det logiske med en spade og han forandrer ikke mening:P

Romis: Skjønt og skjønt det, jeg har ikke noe annet og gjøre i livet mitt enn og skru og se på monitor.

Og si det er smart og bruke 25k gjør jeg ikke, men jeg forstår det som ligger bak og ville det ;)

Demon: Det var da voldsomt som du skulle sende den gale katta på meg da :cry:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Pc'en min som er et år gammel til 8k drar alt av spill i dag på full grafikk (mangler DX11) så det burde ikke brukes så mye penger.

Vet ikke hvor gammel du er Romis, men vist du sitter med utdannelse foran deg burde du vel også spare inn til det?

Grattis Bimmer :w00t:

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Tror nok den holder en god stund, dessuten skal jeg få vanlig jobb, og en ny sommerjobb neste sommer, så hvorfor ikke?

Spar pengene dine, gå for noe slikt:

i7 930

passende mengde billig RAM

5870 (eller to)

600-700W PSU

Passende kabinett

Bør ikke koste deg over 10-15k. Så bruker du resten på en 30" 2560x1600 (6-10k brukt, 15k ny.)

Lenke til kommentar

Tror nok den holder en god stund, dessuten skal jeg få vanlig jobb, og en ny sommerjobb neste sommer, så hvorfor ikke?

Spar pengene dine, gå for noe slikt:

i7 930

passende mengde billig RAM

5870 (eller to)

600-700W PSU

Passende kabinett

Bør ikke koste deg over 10-15k. Så bruker du resten på en 30" 2560x1600 (6-10k brukt, 15k ny.)

Når jeg regnet sammen alle delene utenom vannkjøling kom det på 18500 kroner, for noen uker siden var prisen 20300 kroner. :ph34r: Så kommer vann i tilegg. Blir nok bare i overkant av 20,000 kroner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...