Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Det funket jo utmerket i 2007 og 2008. Hvorfor kan vi ikke gå tilbake til den tiden hvor det ikke var problemer med å laste diskusjon.no ?

For det første så var det annen forumprogramvare da. For det andre så er lasten høyere nå pga. flere brukere. For det tredje så var det problemer da også. Måtte migrere til nye servere pga. for høy last allerede da.

Mye av problemet nå vil bli fikset når de migrerer til IPB 3.1 fra IPB 3.0. Dette er ikke en så stor oppgradering som sist. Det er stort sett bugfixes. Blandt annet så er det en kritisk bug som fører til stacking av enkelte kommandoer under høy last på IPB 3.0 som er fikset i IPB 3.1. Problemet er at hver gang noen laster siden så opprettes det en sesjon. Under stress-situasjoner så rekker den ikke slette gamle sesjoner like raskt som det opprettes nye. Dermed blir det hundrevis av slettekommandoer som settes i "kø" og plutselig vil utføres på en gang. Dette kveler serveren ganske effektivt.

Merk at dette er en meget fordummet oppsummering av feilen siden jeg ikke er så teknisk anlagt at jeg klarer å forklare det bedre.

Hvorfor skal de endre noe som allerede funket? :dontgetit: Hvis den nye versjonen skaper disse problemene, hvorfor ikke gå tilbake til den gamle versjonen som funket? :hmm:

Problemet er at den ikke funket så godt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var rart, det er ikke en sky på himmelen utenfor vinduet mitt, og sola skinner som aldri før. Jeg vil heller høre lyden av regnet som plasker mot vinduet, enn å sitte i den svette sola her.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så glad i sol. De tidene jeg koser meg er når det er overskyet, men ikke for kaldt, og ikke for varmt. Man slipper å myse, men man kan lett sitte med t-skjorte på ute. Da er det perfekt. :D Man kan også lett lese en bok, uten å bry deg om den forbannede sola.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han skrev det andre innlegget to minutter etter det andre. Just saying. :whistle:

Eller så lite som ett minutt og to sekunder.

Har du aldri opplevd at siden tilsynelatende ikke laster og så trykker du en gang til på knappen?

Faktisk ikke ett minutt og to sekunder, for det var 3 minutters mellomrom som dukket opp hos meg. :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...