Eplefe Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Yup. Jeg liker bergensk veldig godt. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Bergensk er fett. Kan ikke skjønne at folk syntes at Stavanger dialekt er fint, er helt usmakelig og max irriterende spør du meg. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg snakker ikke på dialekt. Har forøvrig vendt meg så godt til stavangersk at jeg ikke legger merke til det. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Bergensk er fint ja, dialekter fra vestlandet er ihvertfall norsk. Den fisefine østlandsgreia stammer jo fra Danmark om jeg ikke tar feil Du snakker ikke dialekt Glimti? Jeg vil påstå i høyeste grad at du gjør det. Ikke dialekt er ren skolenorsk, og hvis du sier HYTTEN til vanlig så prater du like mye dialekt som en grøtspisende nisse Nå er det forøvrig morsomt at han som er kjent for og skrive så mye feil at folk ikke gidder å komentere det hiver seg på denne diskusjonen da :!: Endret 24. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Barnene? Barna? Ungene? Småjævlane!. Ah, sunnmørsk. <3 Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Bergensk er fint ja, dialekter fra vestlandet er ihvertfall norsk. Den fisefine østlandsgreia stammer jo fra Danmark om jeg ikke tar feil Den gjør nok det ja. Det er dansk, bare uten poteten i halsen. Snakker selv østlandsk, men derimot ikke den fisefine versjonen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Så når vi har funnet ut at østlandsk er som dansk uten potet i halsen og noe stort i ræva, så burde ærlig talt ikke de som prater det rope så veldig høyt hva som er norsk og ikke norsk...... De burde lære seg norsk først, løsningen får alle småjævlane te bygda Så når vi har funnet ut at østlandsk er som dansk uten potet i halsen og noe stort i ræva, så burde ærlig talt ikke de som prater det rope så veldig høyt hva som er norsk og ikke norsk...... De burde lære seg norsk først, løsningen får alle småjævlane te bygda EG HUGLEIKJAR DEG SÅ BLODPUMPA HOPPER, KOM LA OSS TRYNSLEIKJA De som vil høre den som det virklig skal uttales for ringe meg Edit: Jeg prater en blanding mellom østlandsk, vestlandsk, bergensk og en liten dært trønder :!: Endret 24. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Spørs vel hvor på østlandet du er, mener nå jeg. Jeg prater jo østlandsk, men ikke pent. Merker dog at det har blitt litt utvanna etter to år i Oslo, dessverre. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Skippy du kom ikke på jobben min i dag, TATER Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Du snakker ikke dialekt Glimti? Jeg vil påstå i høyeste grad at du gjør det. Ikke dialekt er ren skolenorsk, og hvis du sier HYTTEN til vanlig så prater du like mye dialekt som en grøtspisende nisse Nope, snakker ikke dialekt. Har noen få ord der folk sier de hører litt, men ikke mer. Å si "hytten" framfor "hytta" har ingen ting med dialekt å gjøre. Det er spørsmål om du bruker a- endingen eller en-endeingen. Nå er det forøvrig morsomt at han som er kjent for og skrive så mye feil at folk ikke gidder å komentere det hiver seg på denne diskusjonen da :!: ? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Viste du kom til og reagere, din paranoide raring Jeg siktet til meg selv, jeg er forumkongen på skrivefeil...hvis du vil ha den tittelen så er det bare og si ifra Men jeg mener ALLE prater dialekt, alle plasser har sin særegen pratemåte, uttrykk osv. Så og si "ikke dialekt" er for meg som og se en afrikaner prate trøndersk. Endret 24. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Sunnmørsk vits. Den som klarer å skjønne alt som blir sagt, BRA GJORT! Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Han skal ha hare og spør etter gulrot i jernvareforetningen? Har hvert på klassetur med sunnmøringer så tror jeg klarer det meste. Vitsen er jo den derre fyren som spurte etter gulrot i en jernvarefortetning som de ikke hadde og tilslutt så blir han i jernvareforetningen så sur at han slår mannen både gul og blå. Har du bodla pao brokji au torka deg i tvågå elns. Endret 24. juni 2010 av Refsa Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Nei Refsa. Det er en harepus som kommer på en jernvareforetning og spørr etter "gulrot". Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Ja, harepusen var det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Den er uansett ufattelig morsom, spesielt når ingen skjønner hva som blir sagt. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Yup. Jeg liker bergensk veldig godt. Bergensk fungerer, til tider. Kommer veldig an på personen som snakker. Å snakke med deg på telefonen i 2007 gikk helt greit, også å være rundt en av mine bedre venner som tilfeldigvis er fra Bergen, går helt fint, men når det kommer til slekten min i Bergen, samt et par av lærerene mine på videregående, så er det ikke like greit lenger. Ellers er fisefine, gamle damer alltid en slager og de beste menneskene å konversere med! Uansett hvor de kommer fra. Som en senil dement dame på et sykehjem i Stavanger ... Hun kom fra Trondhjem og vi hadde en lang samtale om språk, trøndere og siddiser. Var fantastisk. Jeg skulle bare inn for å besøke oldemor. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Viste du kom til og reagere, din paranoide raring Jeg siktet til meg selv, jeg er forumkongen på skrivefeil...hvis du vil ha den tittelen så er det bare og si ifra Hater monarkiet så ønsker meg ingen kongetittel. Men jeg mener ALLE prater dialekt, alle plasser har sin særegen pratemåte, uttrykk osv.Så og si "ikke dialekt" er for meg som og se en afrikaner prate trøndersk. Bare å stikke opp til Trøndelag og lete etter noen med afrikansk bakgrunn altså... Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Den er uansett ufattelig morsom, spesielt når ingen skjønner hva som blir sagt. Ja, sunnmørsdialekten er epic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg