Eplefe Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Ingen som så posten min angående nedlasting? Tror den forsvant i det storet havet av sistepost på forrige side. Jeg tror egentlig de fleste driter tynt i det. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg tok egentlig bare påbygg i år fordi jeg trengte studiekompetanse til å komme inn der jeg skal studere, gikk originalt Salg Service og Sikkerhet. Dog hjalp de to årene veldig mye for meg med tanke på modning, jeg modnet veldig i løpet av de 2 årene, og gjorde faktisk de teoretiske fagene bedre enn jeg noen gang har gjort dem før. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Ingen som så posten min angående nedlasting? Tror den forsvant i det storet havet av sistepost på forrige side. Din kriminelle tulling Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Faen -_-' Får sikkert under 4 i snitt. Vi fikk engelsk oppgaver hver uke, som vi hadde 1 time og 1 kvarter på oss før vi skulle levere de på slutten av timen. Jeg viste ikke at vi fikk karakterer på de engang. Og derfor brydde jeg og mange andre seg ganske lite om de oppgavene. Så på slutten ble det 6'er på tantamens oppgavene (samme type som vi hadde hver uke, bare vanskeligere) 4/5 på stil (historien sugde, men språket mitt fortjente en 6'er ) også var det oppgave som lå på rundt 3,5 i snitt. Før jul fikk jeg AKKURAT ikke 6'er på muntlig og skriftlig Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Altså, jeg syns ikke karakterer spiller så mye rolle. Det er ikke alle som er ment for teoretiske fag. Jeg skal selv bli kokk, og går resturant og matfag, og jeg tror det passer meg mye mer å utføre fysiske oppgaver på skolen, i stedet for teoretiske fag. Så lenge man holder på med noe man brenner for, og elsker å drive med, har ikke karakterer en dritt å si for hvordan du yter på jobbe. Karakterene sier ikke noe om folk som er praktisk anlagt. Karakterene kan si noe om hvor hardt du jobber, hvor strukturert du er osv da Vi må forresten ha 15 ordensannmerkninger før vi får nedsatt. Klassen ved siden av trenger bare 3 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Det som er dritt med skolen, er at alle kan få bra karakterer. Det er enkelt, du gjør lekser hele dagen, så husker du det etter å ha lest det x antall ganger, du plotter det inn på en prøve. Og får bra karakter. Problemet er at det er dritt kjedelig, det er mye annet gøy å gjøre utenom lekser. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Men så kan du tenke at det er dritt å sitte i kassa på ESSO i 5 år også, istedet for å få mulighet til videreutdanning i yrket du har drømt om. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Tror nok Esso er en ganske fin jobb, mens man går på skolen. Utdanning er jo blitt utrolig dyrt, nå. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Vil ikke si at skolen bare er pugging, du får sjelden 6'ere av det, funker på ungdomskolen, men når du kommer på visse fag på videregående krever alt innsikt, gjerne også en egen mening bak mye av det. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Det som er dritt med skolen, er at alle kan få bra karakterer. Det er enkelt, du gjør lekser hele dagen, så husker du det etter å ha lest det x antall ganger, du plotter det inn på en prøve. Og får bra karakter. Problemet er at det er dritt kjedelig, det er mye annet gøy å gjøre utenom lekser. Går du tilfeldigvis i tiende? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Kan jo også si at jeg aldri har fått en eneste lekse på videregående, for det er helt opp til meg om jeg vil gjøre dem eller ikke. Har nesten ikke gjort noen lekseri år heller, har bare fulgt med og vært aktiv i timene, men samtidig lærer jeg best av å høre, så er nok derfor det har gått så bra. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Er det et retorisk spørsmål? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Godt og være tilbake på forumet! Hva skjer her? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg mener at du ikke kommer inn på linja du vil, fordi du ikke gadd teorifagene, og dermed blir gående på et 3. valg du egentlig ikke har lyst til. Derfor slutter du midt i terminen, og blir skole og arbeidsløs. Og finner jobb på ESSO til slutt, og blir stående i pølseos på nattskift flere år. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg sier ikke at jeg driter i de teoretiske fagene, jeg sier at jeg ikke er anlagt til det, men jeg måtte komme gjennom det. Det eneste som dro meg opp var 3x 6'ere i Engelsk og Engelsk fordypning. Fikk 4 i norsk/nynorsk, og 4 i samfunnsfag, og generelt 2-3 i resten av fagene. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Nei du, bare fordi en har dårlig karakter oå ung. Skola er en slettes ikke dømt til esso resten av livet. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Det er en jobb ihvertfall....... Lenke til kommentar
Romis Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Nei du, bare fordi en har dårlig karakter oå ung. Skola er en slettes ikke dømt til esso resten av livet. Hva for noe? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Faens iphone, mente, bare fordi en har dårlig karakter på ung.skola. Er en da ikke dømt til Esso resten av livet. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Ja, dessuten, veldig mange av de som har mer sånn sitte bak kassa på rimi jobber (de er jo faktisk viktige i samfunnet i dag de og), har kanskje ikke jobb som hovedfokus i livet sitt. Mange av dem er mer opptatt av andre ting, som å være med venner og familie, eller å generelt bare ha det gøy i livet. En av grunnene til at jeg vil inn i det yrket jeg vil er fordi jeg synes det var kjempe morsomt å jobbe med det på videregående. Mens for noen andre er det ikke sikkert det har noen interesser som passer noen yrker i det heletatt, derfor har de bare jobb for å få en inntekt så de kan drive med interessene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg