Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arrr. Nå er det bare en eksamen som står mellom meg og ferien, men jeg er så satans ukonsentrert og distrahert at det skulle ikke vært lov. -.-

Samme her...

Og ALLE som har vært inne syns det har gått dritt og at sensor er teit. Dritgøy. Og de har hatt hele helga på å forberede seg, mens vi som skal ha i morra bare har dagen i dag. -.-

Lenke til kommentar

Alle sier det går dritt på eksamen. Fordi ingen vil være "skolelys" og ukul og si at det gikk kjempebra og de vet de kommer til å få 6.

Da jeg kom opp i norsk muntlig i 9. for ørten år siden så var det sånn at to og to fikk de samme spørsmåla. Jeg var sikker på at det gikk skikkkelig dritt fordi han som fikk det samme som meg kom ut igjen og hadde svart på alt det jeg ikke klarte. På slutten av dagen så fikk vi vite hvilken karakter vi fikk. Jeg fikk M+. Jævelen som var etter meg og svarte på alt jeg ikke kunne fikk S. Så ofte så er det rett og slett det at man ikke klarer å objektivt vurdere sin egen prestasjon også. Man fokuserer på alt man gjør galt og glemmer alt man har gjort riktig. Derfor får man en magefølelse som man ikke kan stole på.

Wut? Har det endelig kommet en vinnerkultur på skolene, der folk gir hverandre en klapp på skuldra for en god karakter, istedet for å mobbe deg for å være "for flink og jævla skolelys og smisker med lærerne hele tida"?

Det der er veldig avhengig av lokasjon og miljø har jeg erfart. Opplevd begge deler.
Lenke til kommentar

Der jeg gikk videregående var det sånn at man ikke skulle gjøre lekser fordi det var ikke kult å smiske for mye med lærern. Og gjorde man innleveringer i tide og bra på prøver hadde man ikke noe liv.

Jeg bare sa "Kos dere på Esso resten av livet, da, mens jeg tjener 400k i året"-

Lenke til kommentar

Er det noe annet enn pot som lukter som pot?

Jeg var en kjapp tur ute i stad og jeg kan sverge på jeg kjente en eim av pot.

Sønnen til huseieren kom hjem for en halvtime siden, men jeg trodde ikke han dreiv med sånt.

Det finnes urter som lukter som pot. Den kan jo også ha vært vanlig røyk som "lurte" deg. Jeg smakte engang på en kjærlighet som smakte pot, det var forferdelig rart.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner til problemstillingen her, og jeg husker at det var slik på ungdomskolen. Gjennom videregående har jeg derimot ikke merket noe til dette.

Jeg tror det er veldig individuelt fra skole til skole. Jeg er sikker på at hvor skolen ligger har ganske mye å si og at det her f.eks. går et skille ved øst/vest (Oslo). Det har jo vist seg at foreldre med høyere utdanning får barn med høyere utdanning.

Lenke til kommentar

Nja, i ungdomsskolen bodde jeg i en liten bygd med 400 mennesker. Det var alltid barna til lærerne som hadde best karakterer da. Og de ble liksom skjøvet litt bort fra "de kule" da. Fordi vi kunne ikke fatte hvorfor Kristian alltid fikk 6'ere i matte når han aldri trengte å lese til prøver (sa han selv). Han var bare flink automatisk. Og sjalusi er roten til mye faenskap.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Der jeg gikk videregående var det sånn at man ikke skulle gjøre lekser fordi det var ikke kult å smiske for mye med lærern. Og gjorde man innleveringer i tide og bra på prøver hadde man ikke noe liv.

Jeg bare sa "Kos dere på Esso resten av livet, da, mens jeg tjener 400k i året"-

hahahah ser maaaaange blonde "babes" som har vært typ Gossip Girl-like gjennom skolegangen sin. De er som regel på bensinstasjoner og kassene i random sjapper :p lols

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...