Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forklar?

Vi kan søke om å få fjerna fravær opptil 14 dager, dersom vi har en legitim grunn. Problemer med helse, psykiske problemer eller dersom vi har engasjert oss i politisk eller humanitært arbeid.

Men NÅ har rektoren plutselig bestemt(etter at vi har fått fjerna det vi fikk innvilga) at det vil hun ikke ha noe av allikevel, så hun skal sette alt fraværet tilbake. Superawesome.

Lenke til kommentar

Forklar?

Vi kan søke om å få fjerna fravær opptil 14 dager, dersom vi har en legitim grunn. Problemer med helse, psykiske problemer eller dersom vi har engasjert oss i politisk eller humanitært arbeid.

Men NÅ har rektoren plutselig bestemt(etter at vi har fått fjerna det vi fikk innvilga) at det vil hun ikke ha noe av allikevel, så hun skal sette alt fraværet tilbake. Superawesome.

Wut? De kan da ikke plutselig bestemme at det ikke gjelder?
Lenke til kommentar

Fint da! Vi kunne gjøre noe sånt vi og, men hadde bare 6 timer så var liksom liten vits.

Ja, det har vært sånn i flere år. Kan ikke skjønne hvordan en rektor plutselig kan bestemme at det ikke gjelder for denna skolen i år.

Wut? De kan da ikke plutselig bestemme at det ikke gjelder?

Det er det vi mener óg. Så det skal gåes videre med saken. Det blir jo bare for dumt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Forklar?

Er ikke det der noe en har rett på, og dermed ikke kan fratas?

Mulig jeg tar feil, lenge siden jeg leste om de greiene, siden det ikke har angått meg.

Lenke til kommentar

En har rett på inntil 14 dager, dersom en har en legitim grunn ja. Populært kalt "politisk fravær". Har tidligere vært diskusjoner rundt å redusere det, men ingenting har gått igjennom ennå, såvidt jeg har fått med meg.

Var jo det jeg fortalte deg om da vi satt i Oslo og venta på toget mitt etter sushitime! (:

Lenke til kommentar

Forklar?

Like dumt som at vi fikk egenmeldingsskjemaer der vi bare kunne skrive opp de dagene vi har fravær på, skrive under, levere inn og få slettet fraværet fra disse dagene. Dette uten noe ytterligere kontroll og dokumentasjon. Kan tenke dere at skulkerene koste seg når de fikk de skjemaene, var faktisk at par som skrev egenmeldinger for dagene fremover også ... Skolen skyter jo seg selv i foten med det systemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En har rett på inntil 14 dager, dersom en har en legitim grunn ja. Populært kalt "politisk fravær". Har tidligere vært diskusjoner rundt å redusere det, men ingenting har gått igjennom ennå, såvidt jeg har fått med meg.

Var jo det jeg fortalte deg om da vi satt i Oslo og venta på toget mitt etter sushitime! (:

Jo, det vet jeg. Men er ikke mulig for rektor å fjerne mulugheten til å avskrive fravær så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Ja, alt skal jo være så jævlig enkelt for tiden, det blir for dumt. På eksamen kan man bruke alle slags hjelpemidler utenom kommunikasjon, man kan slett fravær uten å måtte dokumentere det etc. Er jo like før lærerene gjør eksamen for deg. Er det rart elevene blir dumme?

Lenke til kommentar

Blir jo som om jeg skulle la være å betale lånet mitt halve året, også fylle ut et skjema på slutten av året der jeg får slettet halve gjelda pga "psykiske årsaker".

Skal ikke ungene lære NOE selvdisiplin i skolen lengre? Bare sløkke seg gjennom hele året og få sletta halve fraværet etterpå uten problemer?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...