Niqābninja Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Gud den er lei! mistet faktisk den del oppgaver selv i fjor på akkurat samme greiene, men da formaterte jeg maskinen selv da Veldig lei! Åårrrrgggghhhh. Men da er det jo selvforskyldt. Jeg visste ikke de skulle formatere. :---( Google Docs ftw, eh? Mje, hadde ikke hjulpet så mye når læreren skal kontrollere at jeg har gjort alt rett og alt jeg har gjort i VMware er bortevekk. Vi lagrer jo alt av dokumenter på serveren, så det er jo fortsatt der. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Internett på eksamen og tentamen og prøver generelt burde være helt ulovlig. De er der jo for at du skal ha muligheten til å vise hva du faktisk kan. Vi hadde det slik. Hver klasse hadde sitt domene eller subdomene eller noe. Og når vi hadde prøve, skrudde IT av internetten for vår klasse. Alle hjelpemidler er tillatt, og dermed også internett : > Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Internett på eksamen og tentamen og prøver generelt burde være helt ulovlig. De er der jo for at du skal ha muligheten til å vise hva du faktisk kan. Vi hadde det slik. Hver klasse hadde sitt domene eller subdomene eller noe. Og når vi hadde prøve, skrudde IT av internetten for vår klasse. Alle hjelpemidler er tillatt, og dermed også internett : > Er ikke lov å bruke kommunikasjonsmidler ergo internett er forbudt. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 skal le høyt hvis han blir tatt for juks og stryker Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Plutselig litt glad for at jeg ble syk idag. Vi skulle ha triatlon i gymtimen og jeg suger seriøst når det kommer til svømming Svømming i kilen? Tror det, men jeg skal sitte inne å kose meg med Oblivion istedet Lenke til kommentar
Petter Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Plutselig litt glad for at jeg ble syk idag. Vi skulle ha triatlon i gymtimen og jeg suger seriøst når det kommer til svømming Svømming i kilen? Tror det, men jeg skal sitte inne å kose meg med Oblivion istedet Høres faktisk mye bedre ut, for bading ute i Norge er noe man ikke burde drive med før i slutten av Juli... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Fack! Forsov meg! >< Har sikkert noe å gjøre med at jeg ikke klarte å sovne før fire, halv fem i morges, but still. :| Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Internett på eksamen og tentamen og prøver generelt burde være helt ulovlig. De er der jo for at du skal ha muligheten til å vise hva du faktisk kan. Vi hadde det slik. Hver klasse hadde sitt domene eller subdomene eller noe. Og når vi hadde prøve, skrudde IT av internetten for vår klasse. Alle hjelpemidler er tillatt, og dermed også internett : > At vedkommende kaller det "internetten", viser vel at vedkommende sannsynligvis ikke ville klart å benytte seg av det vi på fagspråket kaller; Internet. Det er dog mer realistisk med eksamen hvor man kan bruke alle hjelpemidler, inkludert Internet - hvilke driftsfolk er det som med hånden på hjertet ALDRI benytter seg av Google? Right, ingen! Alle gjør nettopp det i praksis, man kommer over en feilmelding, bruker Google til å finne en annen som har hatt samme problem, og er man heldig finner man en white paper fra MS som forteller om problemet og gjerne gir en patch som fikser feilen. Dette er et eksempel på fiks av en feil i wsus - ikke faen om jeg hadde funnet på dette selv: rem ******************************* FIXWSUS.CMD ************************************* net stop wuauserv regsvr32 /s wuapi.dll regsvr32 /s wups.dll regsvr32 /s wuaueng.dll regsvr32 /s wucltui.dll regsvr32 /s msxml3.dll c: cd %windir%\SoftwareDistribution rd /s/q DataStore mkdir DataStore rd /s/q Download mkdir Download net start wuauserv rem Fixes problem with client machines not showing up on the server due to imaging method reg delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate /v AccountDomainSid /f reg delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate /v PingID /f reg delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate /v SusClientId /f cls @echo Triggering detection after resetting WSUS client identity net stop "Automatic Updates" net start "Automatic Updates" wuauclt /resetauthorization /detectnow echo susid set to unique>c:\wsusfix.txt Hadde altså denne feilen oppstått for meg i en eksamenssituasjon, så hadde jeg aldri klart å få wsus til å virke. Ingen normale mennesker kjenner alle serverapplikasjoner så godt at de klarer å identifisere slike feil og løse dem uten bruk av Internet, det er nå min påstand. Noen meget få personer vil klare det, mens mengden ville altså da stryke på denne eksamensoppgave, da wsus ikke vil fungere, uten å kjøre denne "patchen". Endret 4. juni 2010 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 FY FAEN I HELVETTE NÅ ER JEG NERVØS! Kun egenvurderinga igjen nå Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Te med honning. Te er det eneste varme jeg klarer å drikke nå når det er sol og varmt. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 FY FAEN I HELVETTE NÅ ER JEG NERVØS! Kun egenvurderinga igjen nå Krysser fingrene for deg! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 At vedkommende kaller det "internetten", viser vel at vedkommende sannsynligvis ikke ville klart å benytte seg av det vi på fagspråket kaller; Internet. Jeg vet ikke helt hva du gjør, men alle i min IT-avdeling kaller det for "Internett". Har nok noe med at vi snakker norsk. Men joda. Som IT-arbeider er google vårt sterkeste hjelpemiddel. Jeg ble faktisk spurt før jeg ble ansatt om jeg "kunne bruke google". Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Til alle damer! Kast alle trusene...! Støtt Dyrebeskyttelsens krav om frittgående høner! God sommer! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Til alle damer! Kast alle trusene...! Støtt Dyrebeskyttelsens krav om frittgående høner! God sommer! Nei takk. 90% av damene i denne etasjen er over 50. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Fysisk aktivitet er ikke noe for meg. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Til alle damer! Kast alle trusene...! Støtt Dyrebeskyttelsens krav om frittgående høner! God sommer! Nei takk. 90% av damene i denne etasjen er over 50. Alder er da ingen hindring Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg foretrekker mine "bestemødre" påkledd jeg da. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jåi vil aldri se mohammed-tegning hår! hvis do tegne mohammed her, jei rage.! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jåi vil aldri se mohammed-tegning hår! hvis do tegne mohammed her, jei rage.! Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Do infidel! Do ikke komme til himmel ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg