Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er where DID the Native Americans originate. Du kan droppe både from og presens. Jeez, det skal ikke mye til for å få en femmer now a days.

Sikker på det? På norsk heter det jo "Hvor stammer de fra?", ikke "Hvor stammet de fra?".

 

L4r5: jeg tenker helst på Leif Erikson & co.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Sikker på det? På norsk heter det jo "Hvor stammer de fra?", ikke "Hvor stammet de fra?".

Åja, my bad, jeg glemte at norsk og engelsk hadde identisk setningsoppbygning. (Ja, det var ironisk)

 

Edit: Dobbelsjekket med mamma, og hun er enig med meg. Og ja, engelsk er morsmålet mitt.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Sikker på det? På norsk heter det jo "Hvor stammer de fra?", ikke "Hvor stammet de fra?".

Åja, my bad, jeg glemte at norsk og engelsk hadde identisk setningsoppbygning. (Ja, det var ironisk)

 

Edit: Dobbelsjekket med mamma, og hun er enig med meg. Og ja, engelsk er morsmålet mitt.

 

For det første; hvis engelsk er morsmålet ditt, kan du ikke forvente at jeg skal kunne det like godt som deg for å få en femmer på 1. klasse-nivå. Du trenger ikke bruke ironi og være nedlatende.

 

For det andre; jeg tok et googlesøk, og det virker som om "do" brukes når det slenges på et "from" på slutten. Altså:

Where do the Native Americans originate from?

Where did the Native Americans originate?

 

Kan det stemme?

Lenke til kommentar

Akkurat det vet jeg ikke om jeg vil uttale meg om, men det er slikt som min Engelsk Kultur og Litteratur-lærer ville kalt for klønete forumerling. "Originate" har på en måte en "from" inni seg i mitt hode, og derfor er et "from" veldig overflødig på slutten der.

Lenke til kommentar

Trodde aldri verden jeg kunne skrive slik oppgave i norsk, skriver om forfatteren Thorbjørn Egner. Har skrevet to sider nå jeg, stolt :new_woot:

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Han er bifil. We've all known for a while. Eller, biseksuell, at least.

Eple got it right. Jeg er bi, og har ingen problemer med det. Føles bare veldig rart å skulle fortelle moren min om det, egentlig gitt grunnen at hun er morra mi. De aller fleste av vennene mine vet det og jeg gir et ærlig svar om noen spør.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å hoppe i dusjen og sukkerskrubbe hele meg sånn at jeg lukter digg, eller stå opp tidlig i morgen og gjøre det. Slikke sol, slikke sol! :love:

 

Edit: Jeg har så digg skille at jeg nesten burde ta bilde, men det er rimelig uanstendig.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Han er bifil. We've all known for a while. Eller, biseksuell, at least.
Eple got it right. Jeg er bi, og har ingen problemer med det. Føles bare veldig rart å skulle fortelle moren min om det, egentlig gitt grunnen at hun er morra mi. De aller fleste av vennene mine vet det og jeg gir et ærlig svar om noen spør.
Trenger du å fortelle henne det da? Vent til hun eventuelt spør. Er ikke noen grunn til å lage et tema av det ellers vel.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...