Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmål som jeg plutselig ble usikker på, hvor mange idag er det som fremdeles tror på norrøn mytologi? Selv er jeg ganske sikker på at det er svært få, men hadde vært leit å ta feil på. Kilder tas vennlig imot :)

Hadde likt og hatt det som religion. Hadde det vært fler som var tilhengere av den Norrøne Mytologien hadde jeg konvertert fra ateist ganske fort.

Om jeg innerst inne ville trodd på det?

Vet ikke.

Lenke til kommentar

Spørsmål som jeg plutselig ble usikker på, hvor mange idag er det som fremdeles tror på norrøn mytologi? Selv er jeg ganske sikker på at det er svært få, men hadde vært leit å ta feil på. Kilder tas vennlig imot :)

Hadde likt og hatt det som religion. Hadde det vært fler som var tilhengere av den Norrøne Mytologien hadde jeg konvertert fra ateist ganske fort.

Vet ikke.

Så du baserer troen din etter hva andre tror på :ermm:

Lenke til kommentar

Nei.

Jo.

Vel, litt rett har du jo. Barn som blir oppfostra i religiøse familier kan ganske stor sjangse for å ende opp som religiøs selv, men ikke som Zoro tidligere nevnte. At man bare blir med på en religion fordi mange andre tror på det selv om man ikke tror på det selv.

Lenke til kommentar

Jeg har fint brukt komfyrer hvor det ytre glasset er knust. Men det indre er jeg mer usikker på. Det er jo det som er beregnet til å tåle varmen. Det ytre er der bare for at man ikke skal brenne seg etter som jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Vet ikke.

Så du baserer troen din etter hva andre tror på :ermm:

Ville likt å bare være en tilhenger. Tror ikke jeg ville begynt å tro på det. Men syns det virker som en MYE mer interresant religion i forhold til de andre største...

Lenke til kommentar

Vel, litt rett har du jo. Barn som blir oppfostra i religiøse familier kan ganske stor sjangse for å ende opp som religiøs selv, men ikke som Zoro tidligere nevnte. At man bare blir med på en religion fordi mange andre tror på det selv om man ikke tror på det selv.

Der ser du. Jeg har alltid rett. Hvis noen sier noe annet så er det bare definisjonen(e ) vi er uenig om.

Og nå over til noko heilt anna:

2009-11-16-TechnoLove.gif

Jeg lo.

Lenke til kommentar

Var det jeg siktet til da, altså å studere litt på egenhånd, på fritiden, lese litt rundt og lære om norrøn mytologi. Synes det blir for dumt å bli tilhenger av en religion bare fordi den er interessant. Er jo nok av interessante religioner her i verden, men man kan jo ikke være tilhenger av alle liksom.

Lenke til kommentar

Det er veldig få som tror helhjertet på norønn mytologi. I Norge har du Åsatrufellesskapet Bifrost, som er den eneste organisasjonen som får offentlig støtte, trolig finnes det heller ingen andre grupper.

Ellers er det bare nynazister type Vigrid, Aryan National Front ol som har norønne skikker og samlinger.

Lenke til kommentar

Jeg har fint brukt komfyrer hvor det ytre glasset er knust. Men det indre er jeg mer usikker på. Det er jo det som er beregnet til å tåle varmen. Det ytre er der bare for at man ikke skal brenne seg etter som jeg har forstått.

hmm, det var da som svarte, jeg tar en testrunde med pizza inni. så får vi se hva som skjer :)

Lenke til kommentar

for 3 dager sia fant en i klassen et stort blodspor over veien fra der han bor og bortover. han gadd ikke sjekke men dama hans gikk etter, og påsto i etterkant at det lå no "innvoller" og slikt der. har ikke vært noe i avisa om det ( av det jeg fikk høre. leser bare norsk avis :p )

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...