Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Putt med en eksakt forklaring og, så får du lov til å bruke det så mye du vil for min del.

Quote mining is the practice of compiling frequently misleading quotes from large volumes of literature or speech.[1]

The term is pejorative. "Quote miners" are often accused of contextomy and misquotation, in an attempt to represent the views of the person being quoted inaccurately. For example, if a person being quoted disagrees with some position, a quote miner will present quotes that suggest that instead, this person is supportive of this position. Material that ostensibly bolsters this position is often taken out of context. Exposition that is at odds with the argument being made in the same text is excluded or otherwise obscured.

The expression is also sometimes used in a slightly weaker sense, merely meaning that a quote is being used to support an idea that the original author rejects. In this second case, even a quote which is accurate can be considered a "mined quote".

Du bruker en del av et sitat som forandrer meningen av det vedkommende prøver å si.

Lenke til kommentar
Du bruker en del av et sitat som forandrer meningen av det vedkommende prøver å si.

Vil du si at det var det jeg gjorde? Jaja. Mulig det. Måtte bare informere deg om at du trodde feil. :wee:

Ja jeg kan ta feil jeg også. Slik som folk flest

Lenke til kommentar
Ja jeg kan ta feil jeg også. Slik som folk flest

Skeptisk. Du bruker ekstremt ofte å ha rett. Oo

Som hva da? Tror neppe hunden min kommer til å sette pris på en kinotur eller bybesøk, og har sittet inne og sett på film i to uker nå, så er litt lei det.

Vi kan bli kjent. Høres jo kjeeempe-gøy ut, sant? Eller så kan hunden min spise Ponni.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...