Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Gidder ikke starte en diskusjon rundt det, men når du kikker på en burger og den er rød utenpå så er det feil. Da tar jeg heller en ketchup pose og spiser den. Pølse er helt greit.

Vertical det er forskjell på ketchup og dressing :tease:

Endret av Refsa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men snakk om hamburgerdressing. Den kan svømme i det for min del :tease:

Som om det er noe bedre enn om burgeren svømmer i ketchup? Da kan du like gjerne spise en pose hamburgerdressing ...

Forøvrig liker jeg både dressing og ketchup på burgeren min, så fremt den ikke svømmer i noen av delene.

Lenke til kommentar

Neeei, ikke si slikt. Krydder før og ALDRI bruk ketchup på en burger

Ketsjup på burger er fy. Men hva mener du med krydder før? Jeg pleier å hive det på mens jeg steker den, om det er det du mener?

Gatekjøkkenet jeg jobber på er kjent for sin hamburgerdressing. Mange pleier å bestille et ekstra beger, eller dressing på pommes fritesen. Og jeg vet den hemmelige oppskriften :cool: Det er bare en ingrediens som friker meg litt ut...

Lenke til kommentar

En god burger består av følgende lag:

Brød

Salat

løk

sylteagurk eller vanlig agurk

Tomat

syltet jalapenos eller fersk chilli

Bacon

Ost

Burger

bacon

syltet jalapenos eller fersk chilli

Tomat

sylteagurk eller vanlig agurk

løk

Salat

Brød

Selvsagt skal man ha ketchup både over og under burgeren. Men ikek overdrevne mengder heller da. Ketchup kan forøvrig sløyfes om man bruker BBQ-saus.

Lenke til kommentar

Neeei, ikke si slikt. Krydder før og ALDRI bruk ketchup på en burger

Ketsjup på burger er fy. Men hva mener du med krydder før? Jeg pleier å hive det på mens jeg steker den, om det er det du mener?

Gatekjøkkenet jeg jobber på er kjent for sin hamburgerdressing. Mange pleier å bestille et ekstra beger, eller dressing på pommes fritesen. Og jeg vet den hemmelige oppskriften :cool: Det er bare en ingrediens som friker meg litt ut...

Mente under steking ja. På jobb bruker jeg dressing i bunn på brødet og så burger med ost, enda en burger med ost også brød på toppen. Det er da en meat only med salat ved siden av.

Slik Lars beskriver er også en nærmest perfekt burger om en skal ha alt av tilbehør.

Lenke til kommentar

I win skal ha biff :D

På internatet? Jeg skal løpe ned og snappe den opp rett foran nesa di.

Mente under steking ja. På jobb bruker jeg dressing i bunn på brødet og så burger med ost, enda en burger med ost også brød på toppen. Det er da en meat only med salat ved siden av.

Slik Lars beskriver er også en nærmest perfekt burger om en skal ha alt av tilbehør.

Den hørtes god ut. Jeg pleier å lage den slik:

Toppbrød

Bacon

Ost (vanlig norvegia, ikke burgerost)

Masse piffikrydder

190 g burger

Løk

Mais

Salat

Hamburgerdressing

Bunnbrød

Endret av Le Professeur