Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er forumet er fylt opp ned gamle folk som hater nyere musikk eller? :p

Neida, det er bare en overraskende mengde folk som setter renspikka talent over pc-kunnskaper. For all del hør på elektronisk musikk, finnes bra saker innen den sjangeren også, men dra nå ikke i gang en diskusjon. "Syre" og musikk kan ikke sammenlignes. Om noen skulle lure: Ja, jeg setter det på spissen. Er fryktelig lei den diskusjonen der. "ååå pcen brukes som et instrument den også :--(".

edit:

Det gikk nettopp opp for meg at du muligens siktet til noe annet enn musikken the profet linket til?

Endret av BTK Nyhus
Lenke til kommentar

Artig at noen folk stigmatiserer elektronisk musikk kun fordi det ikke er lagd med fysiske instrumenter…

Det kreves skills for å lage god elektronisk musikk. Ingen tvil om det. Men å påstå at det kreves samme mengde gehør, teknikk, samspill, talent, øvelse og kunnskap som å lage kvalitetsmusikk ala rock, jazz, blues eller klassisk blir for dumt. For det stemmer enkelt og greit ikke.

Kanskje ikke så rart da hovedkjernen til dette forumet består av gadget-folk ;)

Jeg aner ikke hva du tenker her, men det virket positivt i forhold til hva jeg skrev, så sier meg enig.

Lenke til kommentar

er forumet er fylt opp ned gamle folk som hater nyere musikk eller? :p

Neida, det er bare en overraskende mengde folk som setter renspikka talent over pc-kunnskaper. For all del hør på elektronisk musikk, finnes bra saker innen den sjangeren også, men dra nå ikke i gang en diskusjon. "Syre" og musikk kan ikke sammenlignes. Om noen skulle lure: Ja, jeg setter det på spissen. Er fryktelig lei den diskusjonen der. "ååå pcen brukes som et instrument den også :--(".

edit:

Det gikk nettopp opp for meg at du muligens siktet til noe annet enn musikken the profet linket til?

Hehe, bruker opera mini på telefonen får å spare på megabytene atm, og da så jeg ikke youtube videoen. Trodde derfor dere snakket om Grim Goodbye sangen. Og hva skulle "klem gjeng" bety? :p

Lenke til kommentar

Det kreves skills for å lage god elektronisk musikk. Ingen tvil om det. Men å påstå at det kreves samme mengde gehør, teknikk, samspill, talent, øvelse og kunnskap som å lage kvalitetsmusikk ala rock, jazz, blues eller klassisk blir for dumt. For det stemmer enkelt og greit ikke.

Jeg er enig – å sammenligne produksjonen av EDM og andre typer musikk (som nevnt; rock/jazz/klassisk og så videre) blir alt for overfladisk. Siden det er to vidt forskjellige måter å lage musikk på er det ingen tvil om at det kreves andre typer talent når det gjelder produksjon av nevnte musikkstiler. Ser ut som vi ble enige.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...