Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Jæjæ, da har jeg fått i meg sjokoladekake med cognac, fikk en bok signert av Lars Monsen, champis og kaffekopper. ARTIG. Så er det straks tid for jobb og etter det er det langhelg. Tjoho!

HAR DU LARS MONSEN SIGNATUR?

 

Aleks har bursdag i morgen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo forsåvidt. Som så mye annet er ens syn på kultur relativt. Noen musikk er kunst og at musikkere dermed er kunstnere, andre ikke. Noen mener at tagging og grafitti er kunst mens andre mener det ikke.

Jeg er fullstendig enig med deg, jeg mener bare at det meste er bedre enn INGENTING. Merker noen av folka i klassen som har vokst opp i hjem uten musikk, bøker osv., og jeg syns det virker så trist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mads Berven Trio med Per Jørgensen, er ikkje bevandra i Jazzens verd, utanom at eg veit å setje pris på improvisasjonen som utgjer 99% av livematerialet i sjangaren.

Skal og vera storband på torget kl. 12, det satsar eg og på at me får med oss. Ser ut til å verte ein fin dag for far og son. :w00t:

 

Alltid koselig å komme seg litt ut og finne på noe :)

Lenke til kommentar

Pluss ein til Lemon. Eg har ikkje fått ufatteleg mykje input heimanfrå, men eg har fått litt. Mor las og spelde gitar, så det var det som vart springbrettet for min del. No pløyer eg bøker over ein låg sko, er vokal i eit (Forhåpentlegvis) oppadkomande band, og spelar gitar ved alle anledningar som byr seg.

 

Eksen derimot, hadde ingenting av dette, noko eg meiner gjenspeila seg i personlegdomen hennar. Eg seier ikkje at folk som ikkje les er generelt grunne, men det er noko med folk som ikkje får kulturell input på noko vis. Det er ein skjebne eg ikkje vil sjå son min lida.

Lenke til kommentar

?Jeg ble lest for masse da jeg var liten. Og dratt med på masse museumer. Og jeg elsket det. Satt og tenkte på det her i går faktisk. Flere år siden jeg har satt min fot i et museum. Må få sett å få gjort noe med det.

Har lurt litt på å ta en tur på Lepramuséet her i Bergen f.eks.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke slik at barn i dag er isolert i foreldrenes hjem da :) Så jeg tror ikke det er fare for at barn i dag vil bli kulturelt utsultet. Jeg tror det er viktigst å være åpen og i møtekommende for barnas interesser. Så er det bare et pluss om man er flink til å introdusere dem til nye ting selv som forelder :)

Lenke til kommentar

Lepramuseet er kjempekjekt! Anbefaler deg å dra snart og ikke midt i turistsesongen. Er helt sykt stemning om du ikke er der samtidig som 100 andre.

Var der en gang da jeg var liten, men det husker jeg ikke så mye av. Senere så leste jeg en bok jeg ikke husker navnet på nå om ei jente som fikk lepra og havnet der. Siden så har jeg hatt lyst til å dra meg tilbake. Innbiller meg jeg kunne fått tatt noen skikkelig stemningsfulle bilder der også.
Lenke til kommentar

?Jeg ble lest for masse da jeg var liten. Og dratt med på masse museumer. Og jeg elsket det. Satt og tenkte på det her i går faktisk. Flere år siden jeg har satt min fot i et museum. Må få sett å få gjort noe med det.

Har lurt litt på å ta en tur på Lepramuséet her i Bergen f.eks.

 

Da skulle du ha vært på British Museum.

uk_london_british-museum_pano.jpeg

 

Kunne ha tilbragt en hel dag der men vi måtte reise dessverre. Helt ufattelig stort bygg som du regelrett kan gå deg vill i.

Lenke til kommentar

Mads Berven Trio med Per Jørgensen, er ikkje bevandra i Jazzens verd, utanom at eg veit å setje pris på improvisasjonen som utgjer 99% av livematerialet i sjangaren.

Skal og vera storband på torget kl. 12, det satsar eg og på at me får med oss. Ser ut til å verte ein fin dag for far og son. :w00t:

 

Siste jeg var på var med Elton John og da opptråde DDE på torget da vi var på vei tilbake til hotellet. Ble to konserter i et.

 

Jo forsåvidt. Som så mye annet er ens syn på kultur relativt. Noen musikk er kunst og at musikkere dermed er kunstnere, andre ikke. Noen mener at tagging og grafitti er kunst mens andre mener det ikke.

Jeg er fullstendig enig med deg, jeg mener bare at det meste er bedre enn INGENTING. Merker noen av folka i klassen som har vokst opp i hjem uten musikk, bøker osv., og jeg syns det virker så trist.

 

Du har sikkert et poeng.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...