Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Shit, folk i Norge drikker ikke skikkelig iskaffe. Folk i klassen min tror Tine-bullshittet er iskaffe. :cry:

Nå fikk jeg forøvrig lyst på iskaffe, så jeg slenger ut en oppskrift til de som vil smake skikkelig iskaffe.

Du trenger:

1 stykk blender som er sterk nok til å knuse is

Espresso (pulverespresso funker, ekte espresso er bedre)

Melk (lett eller hel, du velger selv)

Sjokoladesaus/karamellsaus

Sukker, hvis du har en helt ekstremt sweet-tooth.

Gjør dette:

Frys ned espresso i isterningposer eller isterningformer, la det ligge over natten. Putt isbitene i blenderen, pøs på med sjokoladesaus/karamellsaus etter smak (jeg pleier å sørge for at det er saus på alle isbitene, men er ikke nazi på at de skal være dekket eller noe, hvis jeg føler for en mindre søt smak putter jeg bare litt saus på alle isbitene og putter i noen biter med mørk sjokolade eller eventuelt melkesjokolade om jeg vil ha litt mildere smak). Hell melk på til de øverste isbitene. Kjør blenderen til isbitene er skikkelig knust, hell på mer melk hvis den er tykkere enn du foretrekker. Hell i høye glass, og hell litt sjokoladesaus oppå for dekorasjon og nom. Nyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shit, folk i Norge drikker ikke skikkelig iskaffe. Folk i klassen min tror Tine-bullshittet er iskaffe. :cry:

Nå fikk jeg forøvrig lyst på iskaffe, så jeg slenger ut en oppskrift til de som vil smake skikkelig iskaffe.

Du trenger:

Gjør dette:

Frys ned espresso i isterningposer eller isterningformer, la det ligge over natten. Putt isbitene i blenderen, pøs på med sjokoladesaus/karamellsaus etter smak (jeg pleier å sørge for at det er saus på alle isbitene, men er ikke nazi på at de skal være dekket eller noe, hvis jeg føler for en mindre søt smak putter jeg bare litt saus på alle isbitene og putter i noen biter med mørk sjokolade eller eventuelt melkesjokolade om jeg vil ha litt mildere smak). Hell melk på til de øverste isbitene. Kjør blenderen til isbitene er skikkelig knust, hell på mer melk hvis den er tykkere enn du foretrekker. Hell i høye glass, og hell litt sjokoladesaus oppå for dekorasjon og nom. Nyt.

Meeeen.. Da lager du det til meg når jeg kommer til Bergen til sommeren da? :D

Lenke til kommentar

Eg angrar meg grøn fordi eg trykka på spoileren til Eple...

Hvorfor? :(

Ble litt småkvalm, jeg. Det der minner mer om en dessert.

Er faktisk ikke så søtt som det høres ut, og det regulerer du jo helt selv. Er mye mindre søtt enn en vanlig milkshake, hvis ikke gjør du det feil.

Du trenger:

Gjør dette:

Meeeen.. Da lager du det til meg når jeg kommer til Bergen til sommeren da? :D

Seff! Jeg har alltid espressoisbiter liggende i frysen om sommeren i tilfelle jeg skulle få lyst på det. Fryser ned i bulk. :p
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg vurderer å ta meg en tur til Voss nå til sommeren for å besøke slekt og whatnot, og Voss og Bergen er ikke så langt fra hverandre.

Forumtreff i Bergen anyone?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å ta meg en tur til Voss nå til sommeren for å besøke slekt og whatnot, og Voss og Bergen er ikke så langt fra hverandre.

Forumtreff i Bergen anyone?

Skal også til Bergen en tur i sommer! Om dette ikke kræsjer med fesitvaler og piss så er det mulig jeg får vært med : ))))

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...