Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har latintimer, og lærebøker, også vil du at noen HER skal lage liste over alle kasusene? Hvorfor ikke gjøre det selv, da? Det er jo DU som har læreboka. Ikke vi.

Poenget var liksom at jeg skulle slippe å gjøre noe, duh. :p

Men, jeg har allerede sett sannheten i øynene og begynt å pugge.

Sum

Es

Est

Sumus

Estis

Sunt

o_o

Lenke til kommentar
Eg er vonbroten. :( Kan nokon fortelje meg at "5 om dagen" ikkje betyr at ein må ete 5 FORSKJELLEGE frukter/grønsakar om dagen? For då er eg berre oppe i 2 så langt. Og eg hadde håpa å vere oppe i 4. :cry:

Jeg er oppe i 2, en appelsinjuice og en banan :)

Eplene her er bare ekle, så de spiser jeg ikke. Planlegger en banan til og muligens en pære, og kjøpe meg en stor eple etter jobb :wee:

_

*spille luftgitar til Stairway To Heaven*

ELSK!! :love:

Lenke til kommentar
Eg er vonbroten. :( Kan nokon fortelje meg at "5 om dagen" ikkje betyr at ein må ete 5 FORSKJELLEGE frukter/grønsakar om dagen? For då er eg berre oppe i 2 så langt. Og eg hadde håpa å vere oppe i 4. :cry:

Tror det er litt av greien... Men hvem har ørten forskjellige frukter tilgjengelig døgnet rundt?

Lenke til kommentar

Poenget er at du skal spise frukt. Om du velger å ta 2 epler gjør da ingenting :)

Lenke til kommentar

Du svarte ikkje. Er det 5 forskjellege? Eller kan ein ete 2 eple, til dømes, uten at det gjeld som berre ein?

Poenget er at du skal spise frukt. Om du velger å ta 2 epler gjør da ingenting :)

Men teller det som 2 eller 1? :(

Lenke til kommentar
Det er 5 frukter, ikke 5 forskjellige frukter. :wee:

Appelsinjuice (helst "ekte" og ikke fra konsentrat) og lignende teller det og. F.eks. en brødskive (grov, selvsagt) med banan og jordbærsyltetøy teller som en. :wee:

I WIN I WIN I WIN! :D Diskuterte med ei venninne. Da er jeg oppe i 4 så langt i dag. Og en halv liter vann + en halv liter appelsinjuice (som teller som to frukter). :wee:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...