Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Evony (formerly known as Civony) is a browser-based multiplayer online game, with substantial similarities to Civilization. While the game itself received mixed critical reviews, its 2009 online ad campaign drew strong criticism.

 

Its 2009 online advertising campaign was criticised for featuring what The Guardian called "a string of increasingly racy images."The images depicted females who, as the ad campaign continued, grew further and further unclothed, until the ad was simply a pair of breasts. A running slogan for the campaign was "Save the queen!", although within the game, there is no queen to save.

 

One 'Save The Queen' advert featured a woman without a bra lying on the floor. It said "Play Unnoticeably", despite the fact that Evony does nothing to hide itself from network logs and its URL and cookies will still be present in a web browser's history like any other website.

 

Evony was also accused of using spam promotion.

 

The game was developed by Universal Multiplayer Game Entertainment (UMGE), a corporation that has been linked to WoWMine, a Chinese operation known for online gold farming. Criticism made regarding the game has been removed from Evony's forum by moderators.

 

The game and website currently uses graphics from various games including Microsoft's Age of Empires: The Age of Kings and Age of Mythology as well as descriptions copied directly from Sid Meier's Civilization III and Civilization IV, as well as from other Mods and Wikipedia.

 

During the ongoing advertising campaign a particular advert featuring a fairy was apparently taken from the website costumecraze.com. The owners were subsequently informed and blogged about this.

Source(s):

Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Evony

Lenke til kommentar
Forslag til polvare jeg skal ha til lørdagen?

- Ikke tequilla. Da blir jeg så full.

- Ikke whisky. Den blir bare stående her så lenge og så får jeg så vondt i hodet dagen etter.

- Vodka er kjedelig.

 

Heller litt mot å kjøpe en flaske med Jägermeister.

 

Tyrkisk peppershot. :thumbup: Sitter faktisk med en pose med drops her nå. :D

Lenke til kommentar
Forslag til polvare jeg skal ha til lørdagen?

- Ikke tequilla. Da blir jeg så full.

- Ikke whisky. Den blir bare stående her så lenge og så får jeg så vondt i hodet dagen etter.

- Vodka er kjedelig.

 

Heller litt mot å kjøpe en flaske med Jägermeister.

 

Jägermeister er fint som pokker. Du kan/bør gå for ei flaske med Kaptein, (Morgan) den er fin som fy. Ein mellomting mellom vodka og whiskey, kva dagen derpå angår. Bland han med vørterøl, så får du mykje god næring på kjøpet.

Lenke til kommentar
Tyrker er da bedre enn jegermeister.
Lies.

 

Jägermeister er fint som pokker. Du kan/bør gå for ei flaske med Kaptein, (Morgan) den er fin som fy. Ein mellomting mellom vodka og whiskey, kva dagen derpå angår. Bland han med vørterøl, så får du mykje god næring på kjøpet.
Captain Morgan var andrevalget mitt. Jeg er fortsatt litt usikker. CM smaker jo nesten som ren karamell. :love:
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...