Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nok si meg uenig der, selv om jeg ikke kimser av en god kopp trekte bønner. :fun:

 

Det kommer jo helt an på hva slags type te du drikker, da. Jeg drikker ikke grønn te av den grunnen du nevner: det smaker faktisk kokte blader. Earl Grey, derimot, som er svart te med sitrusskall har en mye rikere og mindre bitter aroma.

Lenke til kommentar
Det kommer jo helt an på hva slags type te du drikker, da. Jeg drikker ikke grønn te av den grunnen du nevner: det smaker faktisk kokte blader. Earl Grey, derimot, som er svart te med sitrusskall har en mye rikere og mindre bitter aroma.

Earl grey er langt bedre enn grønn te, men jeg synes også det blir for bladsmak for meg. Btw, du blander pepsi max med øl.

 

edit:

(Nyhus altså)

Te generelt.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Hahaha. Det fins så mye kjipt øl. Det fins derimot INGEN kjip Pepsi Max.

 

Når vi allikevel snakker om alkoholholdige drikker og det ikke er mindreårige her til å klage: Har noen av dere noen erfaringer med mjød? Det høres så godt ut, men jeg tenker at det må være for godt til å være sant. Ser de har en type på polet i Drammen, så jeg tenkte kanskje jeg skulle plukke opp ei flaske til helga.

Lenke til kommentar
Har noen av dere noen erfaringer med mjød? Det høres så godt ut, men jeg tenker at det må være for godt til å være sant. Ser de har en type på polet i Drammen, så jeg tenkte kanskje jeg skulle plukke opp ei flaske til helga.

Mjød er godt i små mengder. Men det er utrolig søtt, tross alt brygget på honning om jeg husker rett. Burde absolutt prøves, men ikke kjøp den største falska. Jeg ble lei og smålig kvalm om jeg drakk to glass på rad.

 

Det fins så mye kjipt øl. Det fins derimot INGEN kjip Pepsi Max.

Godt sagt.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Jeg er da mindreårig! Dere kan ikke snakke om øl når jeg er her! Omg!

GTFO

 

Har smakt to typer mjød og det var mye bedre enn øl.

Oh, så uenig. Det finnes ingenting her i verden som overgår en iskald pils(av rette sort) en varm sommerdag ved et tjern langt inni skauen. Dessverre er det fryktelig vanskelig å holde pilsen kald når det ikke er et kjøleskap i flere mils omkrets.

 

edit:

Egentlig bare generelt på varme dager. Eller kalde dager. Øl is the win.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Har smakt to typer mjød og det var mye bedre enn øl.

Oh, så uenig. Det finnes ingenting her i verden som overgår en iskald pils(av rette sort) en varm sommerdag ved et tjern langt inni skauen. Dessverre er det fryktelig vanskelig å holde pilsen kald når det ikke er et kjøleskap i flere mils omkrets.

 

edit:

Egentlig bare generelt på varme dager. Eller kalde dager. Øl is the win.

 

Kansje det har noe å gjøre med at jeg har drukket så mye øl og så lite og så skjeldent mjød. Jeg liker dessuten søte smaker og mjød er jo søtt i forhold til øl.

 

Men når det kommer til øl er ingen ting som en Guinness ekstra cold! :new_woot:

Lenke til kommentar
Men når det kommer til øl er ingen ting som en Guinness ekstra cold! :new_woot:

Er det et særbritisk fenomen? Aldri sett det andre steder. :(

Stort sett, men har sett det i Norge også,

Draught Guinness ligger på 42C og Extra cold er vel på 37/38C.

 

Har du smakt forskjellen mellom Norsk og engelsk, Glimti?

Og nei, jeg legger meg ikke enda!

 

@Lemon: Har ikke skjønt trenden med iskald øl. Alt smaken blir jo borte

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...