Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaada...Det beste med å.."bake" er å slikke "bake" "bollen"..mhm akkurat ja. Grisejente.
Jeg er en uskyldig liten pike, og har nettopp gjennomgått min første jomfrufødsel. Så det så. ^^

Nja. Ikke dersom du baker grovbrød.
Gjærbakst teller ikke.

Yo, Nie! Du har vel ikke noen dundredes gode brownies-oppskrifter på lager? Gjerne sånne med litt hint av kaffesmak.
Jo. Men jeg har lett etter den selv en rimelig god stund. Men jeg har en eske papirer jeg har utsatt og utsatt å gå gjennom. Kan gi deg en lyd om jeg finner den der. 8D
Lenke til kommentar
http://www.di.fm/chillout/

Hvorfor har jeg ikke oppdaga denne før? Er jo genialt! :D

Her er noe tilsvarende. (Pass på volumet.)

Interessant.

Hvorfor har jeg ikke oppdaga denne før? Er jo genialt! :D

Synes jeg har hinta til det der ganske ofte, jeg. :p

Chillout er digg når man skal sove. :wee:

Har du? :p

Chillout er generelt digg, dog, jeg føler meg som en av få som foretrekker å høre på det på byen og ber DJ-er spille noe av det etc :p

Uansett, i serien "Vi raider kjøkkenet i jakt etter noe å spise" har vi møtt Sjur som er 23 år, har 22 kroner på kontoen og klarer ikke gå til butikken pga. vestlendingen i ham nekter ham å gå ut i temperaturer på ca -30. Han kan opplyse oss om at skinke i cheddar-dip går ned, men metter ikke for fem flate øre.

Lenke til kommentar
Yo, Nie! Du har vel ikke noen dundredes gode brownies-oppskrifter på lager? Gjerne sånne med litt hint av kaffesmak.
Jo. Men jeg har lett etter den selv en rimelig god stund. Men jeg har en eske papirer jeg har utsatt og utsatt å gå gjennom. Kan gi deg en lyd om jeg finner den der. 8D
Gjør det. Har skikkelig hatt skikkelig lyst på det lenge nå. Ikke bare sånn standard ferdigmiks. Lagde Bestemor Ducks Sjokoladekake her om dagen da. Den var ganske god, men alt for luftig og ikke nok kaffesmak.
Lenke til kommentar
Gjør det. Har skikkelig hatt skikkelig lyst på det lenge nå. Ikke bare sånn standard ferdigmiks. Lagde Bestemor Ducks Sjokoladekake her om dagen da. Den var ganske god, men alt for luftig og ikke nok kaffesmak.
Du får brownieoppskriften av meg når jeg finner den om du kan slenge over oppskriften på "Bestemor Ducks Sjokoladekake". Vann i munnen med tanken.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Mmm. Også fikk jeg akutt lyst på cappuccino-iskrem... Noen burde så absolutt gjøre butikk av å levere iskrem på døra. Alá take-away pizza.

Lenke til kommentar
Du får brownieoppskriften av meg når jeg finner den om du kan slenge over oppskriften på "Bestemor Ducks Sjokoladekake". Vann i munnen med tanken.

Her:

Ingredienser

150 gram (2,5 dl) mel

2 ts bakepulver

250 gram (3 dl) sukker

1 ts vaniljesukker

2 ss kakao

150 gram smør

3 egg (middels størrelse)

1 dl varm kaffe

2 ss rasp

2-3 ss melis

Sikt, arbeidsbolle, målebeger, kjele, visp, rund kakeform.

Fremgangsmåte

Tilberedningstid: ca. 20 minutter

Steketid: ca. 40 minutter

Sikt mel og bakepulver i arbeidsbollen. Rør til alt er godt blandet.

Formvarm ovnen til 175$^0$. Rør sukkeret i melet sammen med vaniljesukker og kakao.

Smelt smøret og la det avkjøle. Rør det inn i melblandingen.

Pisk sammen eggene i en bolle og rør dem inn i deigen. Rør til slutt i kaffen.

Gni kakeformen inn med smør. Pass på at du gjør det grundig.

Hell raspen i formen. Rist og drei formen slik at alle sidene blir dekket med rasp og hell ut det overflødige.

Hell deigen i kakeformen og sett den på en stekeplate nederst i ovnen. Stek i 40 minutter og ikke glem grytekluter når du tar ut formen. La kaken stå en stund i formen.

Sett en stekerist på bordet. Ta den varme kakeformen og hvelv kaken over på risten. La den stå å avkjøle seg.

Hell litt melis i sikten og rist forsiktig over kaken. På den måten får kaken et jevnt, fint melislag.

Dere prater om mat med vilje gjør dere ikke? :p

*sulte*

Ja... Bare for å plage deg. Det er helt sant.

Forresten så snakker vi ikke om mat. Vi snakker om sjokoladekaker.

Lenke til kommentar
Spørsmål. Hva faen er rasp? Jeg trodde det var ett redskap, ikke en ingrediens. oO
Jeg tror det er sånne knusktørre smuler som man strør i bunnen for at det ikke skal feste seg. Siden jeg ikke visste så hoppa jeg over den biten. Med bakepapir i bunnen av formen (22cm skal det visst være) så¨får man ikke det problemet uanset.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...