Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Hvordan noen ser ut (fysisk, ikke klesstil) sier ingenting om dem som person. Det gjør derimot hva de velger å høre på.

Selvfølgelig har det noe å si hvordan man ser ut fysisk på hvordan de er som person. De fleste overvektige velger å sitte på rumpa i fritiden og spise drittmat, mens de som ser sunne ut er vanligvis sunne og trener. Har du fett hår, så velger du å ikke vaske det. Har du monobryn så velger du å ikke ta det vekk. Selv om det er mye man ikke kan endre, er det mye man kan endre også.

Det der er en farlig tankegang å gå i møte med med mennesker med. At noen er feit sier ikke noe objektivt om den personens karaktertrekk eller personlighet, og det forblir en subjektiv antakelse å trekke slutningen om at overvekten helt eller delvis skylles personens egne valg eller eksempelvis svak viljestyrke. Det er lett for oss velstelte og slanke å kreditere hele vår suksess direkte på oss selv ved å si at vi bare har tatt de riktige valgene, men spør man noen som sliter med problemskapende overvekt, fett hår, monobryn eller hva det nå skal være vil de alle fleste svare at de ikke har valgt det selv. At de automatisk har muligheten til å gjøre de samme valgene som oss selv er ikke gitt, selv om det er lett å glemme dette til tider. Når alt kommer til alt er det bare våre egne fordommer som speiles i andres utseende, stort sett uansett hvor klar og tydelig årsakssammenhengen måtte se ut til å være.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er overvektig, men har heldigvis verken monobryn eller fett hår. Så vidt meg bekjent, kan jeg aldri få monobryn heller. Har ei hårløs stripe midt i ansiktet så ikke får jeg hel bart, soulpatch eller hel goatee -_-

Og jeg spiser ikke junk heller, go me ^^

Bønner og pytt-i-panne ftw :D Og tørt brød på tilbud fra Høypris, oh yeah.

Men jeg drikker mye brus da, samt at jeg røyker / snuser / drikker alkohol, så jeg er ikke direkte sunn heller :p

Lenke til kommentar
Jeg er overvektig, men har heldigvis verken monobryn eller fett hår. Så vidt meg bekjent, kan jeg aldri få monobryn heller. Har ei hårløs stripe midt i ansiktet så ikke får jeg hel bart, soulpatch eller hel goatee -_-

Er det ikke du som er så glad i sesamburger? :p

Lenke til kommentar
Selvfølgelig har det noe å si hvordan man ser ut fysisk på hvordan de er som person. De fleste overvektige velger å sitte på rumpa i fritiden og spise drittmat, mens de som ser sunne ut er vanligvis sunne og trener. Har du fett hår, så velger du å ikke vaske det. Har du monobryn så velger du å ikke ta det vekk. Selv om det er mye man ikke kan endre, er det mye man kan endre også.

Way to være vanskelig. Man kan fint ta godt vare på seg selv og likevel se ut som et togkrasj.

Da velger jeg å syns at både du og Herr Brun er arrogante, trangsynte og lite intelligente fordi dere ikke er i stand til å innse at en ikke alltid behøver å dra til Disney Land, men i steden velge Tusenfryd av og til, og at Tusenfryd kan faktisk være fantastisk også, på sin måte. Forskjellig musikk appelerer til forskjellige aspekter av ens musikksmak. Det at det er forskjellig betyr ikke at det er dårlig. Heller ikke at det er for en spesifikk målgruppe. Selvom målgruppen for f.eks WoW er kids 12+, så spiller det folk i alle aldre og elsker det.

Prøv å være litt mer åpen og du innser en ting eller to. Ting blir litt lettere da :)

Det står du helt fritt til å gjøre. Klart, logikken din holder ikke mål, men det får så være. Det er ingen som har kritisert populærmusikk eller "lett" underholdning, generelt sett, bare Nickelback og Nickelback alene.

Klart "forskjellig musikk appelerer til forskjellige aspekter av ens musikksmak"! Ingen har sagt noe annet. Men Nickelback appellerer ikke til en spesifikk smak, men snarere en mangel på sådan.

"Nickelback are a gnarled, vulgar band reveling in their ignorance of the very notion of taste, lacking either the smarts or savvy to wallow in bad taste so they just get ugly, knocking out knuckle-dragging riffs that seem rarefied in comparison to their thick, boneheaded words."

Det meste som er populært kan jeg, og verdens journalister, se en viss appell i, uavhengig av om jeg liker det eller ikke; Lady Gage er fengende og oljeglatt dansemusikk, Twilight har kjekke menn som visstnok har en tendens til å ta av seg på overkroppen og Transformers har svære roboter og enda større eksplosjoner. Men Nickelback er unikt i at ingen andre enn fansen selv ser ut til å være i stand til å identifisere noen appellerende aspekter ved musikken.

Ellers kan jeg fortelle deg at den gjennomsnittlige WoW-spiller er nesten 30 år gammel, altså noe yngre enn den gjennomsnittlige gamer, men mye eldre en gjennomsnittlige Nickelback-fan.

Lenke til kommentar

Er det ikke du som er så glad i sesamburger? :p

Jo, jeg spiser det 1-2 ganger i året. Er ikke ofte nok i nærheten av Sesam til at jeg spiser det. Er jeg ute i Trondhjem, er jeg kun på Familien, og jeg spiser ikke kebab, så da blir det oftest noe pasta-greier på 7-11 om jeg gidder, eller bare stikke hjem til søss og ta noen brødskiver før jeg legger meg. Funker mye bedre ^^

Lenke til kommentar
Det står du helt fritt til å gjøre. Klart, logikken din holder ikke mål, men det får så være. Det er ingen som har kritisert populærmusikk eller "lett" underholdning, generelt sett, bare Nickelback og Nickelback alene.

Klart "forskjellig musikk appelerer til forskjellige aspekter av ens musikksmak"! Ingen har sagt noe annet. Men Nickelback appellerer ikke til en spesifikk smak, men snarere en mangel på sådan.

"Nickelback are a gnarled, vulgar band reveling in their ignorance of the very notion of taste, lacking either the smarts or savvy to wallow in bad taste so they just get ugly, knocking out knuckle-dragging riffs that seem rarefied in comparison to their thick, boneheaded words."

Det meste som er populært kan jeg, og verdens journalister, se en viss appell i, uavhengig av om jeg liker det eller ikke; Lady Gage er fengende og oljeglatt dansemusikk, Twilight har kjekke menn som visstnok har en tendens til å ta av seg på overkroppen og Transformers har svære roboter og enda større eksplosjoner. Men Nickelback er unikt i at ingen andre enn fansen selv ser ut til å være i stand til å identifisere noen appellerende aspekter ved musikken.

Ellers kan jeg fortelle deg at den gjennomsnittlige WoW-spiller er nesten 30 år gammel, altså noe yngre enn den gjennomsnittlige gamer, men mye eldre en gjennomsnittlige Nickelback-fan.

Vi snakket ikke om hvor gamle WoW spillere er, men heller målgruppen. Og poenget var at folk som ikke er målgruppen spiller WoW. Det at du mener at Nickelback antyder mangel på musikksmak, antyder samtidig at alle som liker Nickelback ikke eier musikksmak. Min logikk som ikke holder mål?

Det virker som det er populært å disse Nickelback.

- "Hmmm likte litt den låta faktisk. Hvem er det?"

- "Nickelback"

- "Åh de ja, faen for noe rævva band. Herregud at det går ann, altså"

Du har retten til å mene at Nickelback suger, men å disse folk for at de liker dem blir kanskje litt feil. Eller?

Lenke til kommentar
Vi snakket ikke om hvor gamle WoW spillere er, men heller målgruppen. Og poenget var at folk som ikke er målgruppen spiller WoW. Det at du mener at Nickelback antyder mangel på musikksmak, antyder samtidig at alle som liker Nickelback ikke eier musikksmak. Min logikk som ikke holder mål?

Det virker som det er populært å disse Nickelback.

- "Hmmm likte litt den låta faktisk. Hvem er det?"

- "Nickelback"

- "Åh de ja, faen for noe rævva band. Herregud at det går ann, altså"

Du har retten til å mene at Nickelback suger, men å disse folk for at de liker dem blir kanskje litt feil. Eller?

Når gjennomsnittsalderen for MMORPG-spillere er like under 30, hvorfor skulle Blizzard rette WoW mot tenåringer? Det gir ikke mening kommersielt, og Blizzards jobb er å tjene penger.

Jeg mener ikke at det tyder på mangel på smak, bare mangel på erfaring. Og jeg tror ikke jeg har disset noen andre enn gutta i Nickelback.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...