Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Lite som er mer A4 enn å "disse" andres musikksmak også ;)

Dette er ikke bare noe indiekred-pjatt; jeg liker mange svært populære band og artister, men Nickelback stiller i en helt særegen posisjon. Det er et av tiårets desidert mestselgende band, likevel vet ikke om én enste musikkinteressert person som liker dem. Hvert bidige album de gir ut topper hitlistene, likevel blir de slaktet av alt som er av kritikere, fra avrilboy93 på MySpace til journalister i aviser som The Guardian og LA Times. De har fått fem Grammy-nominasjoner, samtidig som de har blitt kåret til verdens verste band. Nickelback er rock for tenåringsjenter som aldri har hørt et helt album i sjangeren i hele sitt liv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lite som er mer A4 enn å "disse" andres musikksmak også ;)

+1

Herr Brun: setter meg i dårlig lys? lys som kommer fra deg da eller? Min musikksmak er variert, så om jeg nevner at jeg liker musikk som Chess, Pink Floyd, Rolling Stones og zeppelin, så er jeg plutselig i bra lys? Man får veldig lyst til å rope ut et fett, raddis, punk, spyttsprayende "FUCK YOU" (with double fingers) når man hører sånne utsagn som kommer fra deg.

Folk er forskjellige. Med forskjellig musikksmak. Bare fordi DU ikke skjønner det, betyr det ikke at det er dårlig.

Ehh, hæ?

Jeg skjønner i aller høyeste grad at folk har forskjellig musikksmak. Musikksmaken forteller mye om folk, og musikk er svært viktig i mitt liv. Jeg dømmer folk etter hvilken musikksmak de har. Hvis det gjør at du ikke liker meg, så synd, trist, leit.

Du må gjerne rope hva du vil til meg, forresten. Jeg hører deg ikke her jeg sitter uansett.

Det er ikke noe snakk om å like deg eller ikke, det er bare den skråsikkerheten din som er provoserende. Du skjønner det ikke at det har en forulempende effekt når du mobber noens musikksmak. Det er som å si "Du bruker sånne og sånne klær, fy faen så rævva du er for det!". Still dont get it?

Jo, jeg skjønner det. Og selvfølgelig blir man dømt, satt i bås, baksnakket og whatever på grunn av hva man sier, hva man liker, hvilken bil man kjører, hvilken sport man liker, hvilken fritidsaktivitet man foretrekker, hvilken musikksmak man har, hva man kler seg i osv. Du kan godt si "jeg dømmer ikke", men da lyger du. Eller så er du rett og slett et bedre menneske enn jeg er. Verden er såpass stor at man kan ikke like alle. Jeg kan selvfølgelig la være å fortelle deg at jeg ikke liker klærne/musikken/bilen din, men i dette tilfelle så var altså diskusjonen i gang.

Å høre på "dårlig" musikk er litt som å råne med 240. Man kan godt være en ok person, men stemplet blir man uansett.

Ehhh, unnskyld? Jeg aner ikke hva en 240 er, men om det er en "dårlig" bil du referer til så blir det litt feil. Råner du med en bil som går i maks 50 km/t og en som topper på 300 km/t så er det en ting. Da er virkelig sistnevnte bedre. Men musikk er smak, det er ingenting som er bedre enn noe annet.

Sett deg litt inn i rånemiljøet/bilmiljøet før du babler. En 240 er en typisk "rånebil", som er veldig vanlig blant menn i alle aldre som kjører opp og ned en eller annen gate i en by, hører på teit musikk ALT FOR høyt, sjekker opp småjenter og forpester miljøet med all den unødvendige bensinen de bruker. Kjører man 240 blir man, med mindre man kjøpte den ny (og dermed er ganske gammel nå), stemplet som råner. Du kan være en okei fyr selv om du er råner, men du får fortsatt stempelet, og folk blir ganske forutinntatt.

Herr Brun: Du får da med hele Strindens, så er jo musikken i boks.

Je ne suis plus un strindt.

De ville ikke ha meg, jævlene.

Lenke til kommentar

Lord Britishface: Gud, du kommer virkelig med påstander som du ikke aner noe om? Jeg er musikkinteressert. Jeg hører på Nickelback. Hørt et helt album i sjangeren i hele sitt liv? Gud, dette har jeg ikke tid til. Kos deg i dine egne tanker og meninger, du er virkelig på jordet :)

Edit: Ble mye gud, men ja.

Endret av Pinup
Lenke til kommentar

Angående Nickelback:

Som nevnt tidligere var publikum preget av jenter på ca. 15, så det er i alle fall ikke tvil om at det har blitt en av Nickelback's viktigste målgrupper.

Om dette innvirker på musikken, om det i så fall er i positiv eller negativ retning vil jeg ikke koemmentere ytterligere.

Lenke til kommentar

Herr Brun: såklart dømmer alle, inkludert meg. Men jeg dømmer ikke kun utifra musikksmaken. Det skal veldig mange ting til før jeg stempler noen.

Såklart får du lov å si ifra at du syns musikksmaken min er crap, men da kan du forvente en reaksjon tilbake. Med mindre du er en troll som faktisk VIL ha en reaksjon. Det GÅR ann å bruke skjønn. Selvom du vil si til noen at de er stygge betyr ikke at du MÅ.

Lenke til kommentar
Herr Brun:

Okei, da misforstod jeg der også. Men fortsatt så er det ganske patetisk å dømme på den måten. Enten det er 240 eller Nickelback.

Da er jeg vel patetisk, da :)

Verden er for stor til at jeg gidder å prøve å bli likt og respektert av alle. Synes du jeg er teit, ja da får du synes det.

Lenke til kommentar
Såklart får du lov å si ifra at du syns musikksmaken min er crap, men da kan du forvente en reaksjon tilbake. Med mindre du er en troll som faktisk VIL ha en reaksjon. Det GÅR ann å bruke skjønn. Selvom du vil si til noen at de er stygge betyr ikke at du MÅ.

Så klart vil man ha en reaksjon; det er sånn man får dialog.

Hvordan noen ser ut (fysisk, ikke klesstil) sier ingenting om dem som person. Det gjør derimot hva de velger å høre på.

Lenke til kommentar
Herr Brun:

Okei, da misforstod jeg der også. Men fortsatt så er det ganske patetisk å dømme på den måten. Enten det er 240 eller Nickelback.

Verden er for stor til at jeg gidder å prøve å bli likt og respektert av alle. Synes du jeg er teit, ja da får du synes det.

Og du skal få lov til å finne meg mindre interessant fordi jeg liker Nickelback ;)

Lenke til kommentar
Herr Brun: såklart dømmer alle, inkludert meg. Men jeg dømmer ikke kun utifra musikksmaken. Det skal veldig mange ting til før jeg stempler noen.

Du slåss mot vindmøller? Leser du hva jeg skriver overhodet?

1: Jeg har IKKE skrevet at du er en dust fordi du liker Nickelback. Hvorvidt jeg liker en person eller ikke avhenger av en hel haug med ting. At vedkommende er en stor Nickelback-fan teller negativt, men det betyr ikke at jeg ikke liker vedkommende. Jeg hadde sannsynligvis likt h*n bedre om h*n ikke var kjempeglad i Nickelback, men jeg kan fortsatt være venn (og er venn) med folk med veldig lite flatterende musikksmak. Og rånere, for den saks skyld.

2: Jeg har ikke klaget på at du har reagert?

3: Jeg har jo selv sagt at jeg vanligvis ikke gidder å kommentere slike ting. Men diskusjonen var som sagt allerede i gang, jeg var allerede i dårlig humør, og valgte dermed å si min mening. Ingen tvang deg til å bry deg, du kunne bare ignorert det om du synes det var så vanvittig grusomt gjort. Jeg sier for øvrig svært sjeldent at noen er stygge. Noen ting er det okei å si, andre ting er ikke så kult. "du er stygg" er på ikke kult-lista mi. "du har teit musikksmak" er på helt okei-lista mi.

Lenke til kommentar
Hvordan noen ser ut (fysisk, ikke klesstil) sier ingenting om dem som person. Det gjør derimot hva de velger å høre på.

Selvfølgelig har det noe å si hvordan man ser ut fysisk på hvordan de er som person. De fleste overvektige velger å sitte på rumpa i fritiden og spise drittmat, mens de som ser sunne ut er vanligvis sunne og trener. Har du fett hår, så velger du å ikke vaske det. Har du monobryn så velger du å ikke ta det vekk. Selv om det er mye man ikke kan endre, er det mye man kan endre også.

Lenke til kommentar
Herr Brun:

Og du skal få lov til å finne meg mindre interessant fordi jeg liker Nickelback ;)

Jeg liker deg uansett, vettu.

Selvfølgelig har det noe å si hvordan man ser ut fysisk på hvordan de er som person. De fleste overvektige velger å sitte på rumpa i fritiden og spise drittmat, mens de som ser sunne ut er vanligvis sunne og trener. Har du fett hår, så velger du å ikke vaske det. Har du monobryn så velger du å ikke ta det vekk. Selv om det er mye man ikke kan endre, er det mye man kan endre også.

Monobryn er fett det, da.

:green:

Lenke til kommentar

Zlatzy: Why is you not on da msn?

Herr Brun: Hahah, du er så nørd. :love:

Den beskrivelsen din passer meg ganske godt, da. Noget overvektig, monobryn og tidvis fett hår (ikke fordi jeg ikke vasker det, men fordi det blir fett på no time, typ en arbeidsdag. Så om jeg dusjer om morgenen, er det fett som faen på kvelden.

Lenke til kommentar
Zlatzy: Why is you not on da msn?

Herr Brun: Hahah, du er så nørd. :love:

Den beskrivelsen din passer meg ganske godt, da. Noget overvektig, monobryn og tidvis fett hår (ikke fordi jeg ikke vasker det, men fordi det blir fett på no time, typ en arbeidsdag. Så om jeg dusjer om morgenen, er det fett som faen på kvelden.

Du har da langt i fra monobryn? :0

Jeg sa aldri at det var negativt eller positivt, bare at det sier noe om deg som person.

Når dere sa monobryn, tenkte jeg på wrestling igjen x)

Pokker så mye som skal minne meg på det i dag da.

Haha, liker'e.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...