KKake Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Håhå, skulle valgt yrkesfaglig. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Lysten på å droppe ut av skolen har aldri vært så stor som den er for min del også. Eneste som holder meg oppe er tanken på at det bare er et halvt år igjen, og så aldri mer! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 KongKake: ja for det er så glupt... Man bruker lenger tid på å komme seg ut i arbeid, men man er mye mer fleksibel når man kommer så langt om man bruker litt tid på utdanningen. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Ja.. Er det ikke? Greit å gå yrkesfaglig når man allerede vet hva man skal bli. Ikke noe vits å tvinge seg gjennom 3 år med teori om man vil bli matros/styrmann/maskinist eller mekaniker osv. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Få vet hva de virkelig vil bli når de velger vgs-linje. Mye kan skje på noen tiår, og plutselig får man lyst til å gjøre noe nytt. Er man virkelig heldig så kan plutselig hele yrkesgruppen man har valgt forsvinne helt. Men klart, er man en idiot som knapt klarer å holde en planke og spikre samtidig, så kommer man ikke langt samme hva man velger. (Men er man smart nok, så bør man ikke velge den enkle utveien tidlig, prøv teorien først - deretter ombestemme seg og velge noe mer praktisk.) Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 yay det snør som bare det her Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Få vet hva de virkelig vil bli når de velger vgs-linje. Mye kan skje på noen tiår, og plutselig får man lyst til å gjøre noe nytt. Er man virkelig heldig så kan plutselig hele yrkesgruppen man har valgt forsvinne helt. Men klart, er man en idiot som knapt klarer å holde en planke og spikre samtidig, så kommer man ikke langt samme hva man velger. (Men er man smart nok, så bør man ikke velge den enkle utveien tidlig, prøv teorien først - deretter ombestemme seg og velge noe mer praktisk.) Såklart er det nesten ingen som vet hva de vil om 10 år! Mye skjer på 10 år med en som person Jeg valge media fordi jeg ville bli noe innen det, nå er det bestemt at jeg satser på sportsjournalist Men kan godt hende jeg ender opp som baker etter alt jeg vet om 10 år Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Håhå, skulle valgt yrkesfaglig. Men da sitter du resten av livet med et ganske monotont arbeid. Bedre å ha tre tunge år med påfølgende studier hvor du gjør hva du vil. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Få vet hva de virkelig vil bli når de velger vgs-linje. Mye kan skje på noen tiår, og plutselig får man lyst til å gjøre noe nytt. Er man virkelig heldig så kan plutselig hele yrkesgruppen man har valgt forsvinne helt. Men klart, er man en idiot som knapt klarer å holde en planke og spikre samtidig, så kommer man ikke langt samme hva man velger. (Men er man smart nok, så bør man ikke velge den enkle utveien tidlig, prøv teorien først - deretter ombestemme seg og velge noe mer praktisk.) Eller velge den enkle utveien, og så gå påbygg etter to år yrkesfaglig. Da får man prøvd seg innenfor det man kanskje vil bli, og deretter, om man finner ut at det ikke er noe, få det teoretiske. Håhå, skulle valgt yrkesfaglig. Men da sitter du resten av livet med et ganske monotont arbeid. Bedre å ha tre tunge år med påfølgende studier hvor du gjør hva du vil. Blir man lei velger man etterutdanning eller påbygg. Og ikke alle yrkesfaglige linjer er monotone. F.eks, det jeg går, maritime fag, er ikke spesielt monotont når alt kommer til alt. Man har haugevis at forskjellige skipstyper (er STOR forskjell på en kystgående hurtigbåt og en oljetanker som går over hele verden) og martime installasjoner å jobbe på, og det er også behov for maritim kompetanse på land også. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 20 minutter igjen av skoledagen. Blir godt å komme hjem og legge seg. Sov bare 4 timer i natt. Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 4 timer igjen på jobb. Sov 2 timer i natt D= Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Fatter ikke hvorfor du gidder å klage Kim . Din egen skyld at du ikke sov mer enn 2 timer Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Fatter ikke hvorfor du gidder å klage Kim . Din egen skyld at du ikke sov mer enn 2 timer Han har søvnproblemer etter hva jeg husker Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hvorfor utheve det da ? Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Fatter ikke hvorfor du gidder å klage Kim . Din egen skyld at du ikke sov mer enn 2 timer Han har søvnproblemer etter hva jeg husker Korrekt. Ligger som regel våken i 3-5 timer etter at jeg legger meg. Det er gørr. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Fatter ikke hvorfor du gidder å klage Kim . Din egen skyld at du ikke sov mer enn 2 timer Han har søvnproblemer etter hva jeg husker Korrekt. Ligger som regel våken i 3-5 timer etter at jeg legger meg. Det er gørr. Du får dra til bestemoren din å stjele fra medisinskapet Lenke til kommentar
Minus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Fatter ikke hvorfor du gidder å klage Kim . Din egen skyld at du ikke sov mer enn 2 timer Han har søvnproblemer etter hva jeg husker Korrekt. Ligger som regel våken i 3-5 timer etter at jeg legger meg. Det er gørr. Uff, det høres kjedelig ut. Jeg er kommet hjem fra skolen og har satt på litt musikk av The Red Jumpsuit Apparatus. Lurer på å steke en grandiosa med pepperoni senere. Endret 5. januar 2010 av Minus Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Fatter ikke hvorfor du gidder å klage Kim . Din egen skyld at du ikke sov mer enn 2 timer Han har søvnproblemer etter hva jeg husker Korrekt. Ligger som regel våken i 3-5 timer etter at jeg legger meg. Det er gørr. Uff, det høres kjedelig ut. Jeg er kommet hjem fra skolen og har satt på litt musikk av The Red Jumpsuit Apparatus. Lurer på å steke en grandiosa med pepperoni senere. Det er kjedelig ^^ Grandiosa pepperoni er den beste etter min mening. Og det du hører på der er pretty nice. Har en egen festliste jeg som regel setter på da jeg kommer hjem fra jobb og spretter en pils eller to. Er vel bare Face Down og Your Guardian Angel som er i lista av the red Jumpsuit Apparatus riktignok Lenke til kommentar
Minus Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Den akkustiske versjonen av Face Down har jeg forelsket meg helt i! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg