Latias Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Er det vanlige åpningstider på dagligvarebutikkene i dag? Så ølsalget stenger 18:00? 1. Ja. 2. Vet da faen jeg. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Er det vanlige åpningstider på dagligvarebutikkene i dag? Så ølsalget stenger 18:00? Det er en vanlig lørdag i dag. Ølsalget stenger altså 18:00 hvis du er i en typisk "liberal" kommune. Varierer fra kommune til kommune. Endret 2. januar 2010 av A-Jay Lenke til kommentar
Coa Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har forskjellig kommuner ulik tid på ølutsalg? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg har nettopp våkna, dusja, så skal jeg på butikken ! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hva mener dere om tjueti? Selv syns jeg det høres grusomt ut. Totusenogti ftw! Lenke til kommentar
Pinup Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hva mener dere om tjueti? Selv syns jeg det høres grusomt ut. Totusenogti ftw! Altså, vi burde vel begynne med tjueti med tanke på at vi har sagt nittenatten osvosv. Men totusenogti høres jo bedre ut. Men totusenogførtiåtte høres ikke bra ut. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Sier totusen og ti jeg. Det som høres mest riktig ut. Lenke til kommentar
Blekk. Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Helt enig, tjueti er da ikke noe tall. Blir det samme som å si "åtti-tretten." Lenke til kommentar
Latias Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hva mener dere om tjueti? Selv syns jeg det høres grusomt ut. Totusenogti ftw! Altså, vi burde vel begynne med tjueti med tanke på at vi har sagt nittenatten osvosv. Men totusenogti høres jo bedre ut. Men totusenogførtiåtte høres ikke bra ut. Sier totusen og ti jeg. Det som høres mest riktig ut. Helt enig, tjueti er da ikke noe tall. Blir det samme som å si "åtti-tretten." https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1186230&hl= Lenke til kommentar
Pinup Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Helt enig, tjueti er da ikke noe tall. Blir det samme som å si "åtti-tretten." Nittenførti er jo ikke noe tall det heller, men vi sa det jo fordet? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Helt enig, tjueti er da ikke noe tall. Blir det samme som å si "åtti-tretten." Men vi sier jo 1910 som nitten-ti, så derfor er egentlig tjue-ti mer riktig. Men det naturlige for meg er å si totusenogti. Lenke til kommentar
Blekk. Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Helt enig, tjueti er da ikke noe tall. Blir det samme som å si "åtti-tretten." Nittenførti er jo ikke noe tall det heller, men vi sa det jo fordet? Joda. Jeg kommer ihvertfall til å si totusenogti. Lenke til kommentar
Pinup Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 CypheroN: Couldn't agree more. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg sier totusenogti, men kunne sagt tjueti ettersom vi sa nittenåtti osv Lenke til kommentar
Pinup Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Her er Aftenpostens artikkel om emnet, og Språkrådets "befaling" om å si totusenogti. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Les og le av andres sextabber. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Les og le av andres sextabber. STUCK ON YOU "One night, a gurney rolled in carrying a woman in black lingerie-who happened to be straddling a naked man. They told us that they had been doing a lot of drugs and having wild sex when the woman's vagina cramped up and the guy couldn't pull out. The doctor on duty gave her muscle relaxants, and after several minutes, they were able to separate. Then they were promptly arrested on drug charges." :!: Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hvordan gikk det med runkingen i bestemors hus i går johansen? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har forskjellig kommuner ulik tid på ølutsalg? Utdrag fra Lov om omsetning av alkoholholdig drikk m.v., §3-7: Salg og utlevering av alkoholholdig drikk med høyst 4,7 volumprosent alkohol kan skje fra kl. 08.00 til kl. 18.00. På dager før søn- og helligdager skal salget opphøre kl. 15.00. Dette gjelder ikke dagen før Kristi Himmelfartsdag. Kommunestyret kan generelt for kommunen eller for det enkelte salgssted innskrenke eller utvide tiden for salg i forhold til det som følger av første ledd. Salg og utlevering av drikk som nevnt i første ledd er likevel forbudt etter kl. 20.00 på hverdager, og etter kl. 18.00 på dager før søn- og helligdager unntatt dagen før Kristi Himmelfartsdag. Det kan bestemmes at salg ikke skal finne sted til bestemte tider på dagen eller på bestemte ukedager. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 I Nissedal har de satt opp en lov om at det ikke er lov til og selge over 20% på butikker( altså vi får ikke ha Pol) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg