Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Ikke jeg i alle fall.

Men så legger jeg heller ikke skjul på at jeg misliker folk flest :fun:

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Noen påstår havnivået skal stige med flere titalls meter om all is smelter. Det har jeg ingen tro på. Greit nok med den lille delen is over vann, men hva med de millioner av kubikkmeter is under vann? Mesteparten av flytende is ligger alltid under vann(tip of the iceberg, u know?), og som kjent tar is mer plass en vann. Dvs at dagens is "displacer" mer sjø enn den vil gjøre som smeltet. Altså er det kun smeltet fastlands-is som kan øke havnivået, og kombinert med at all underhavsisen smelter og tar mindre plass, kan fastlandsisen umulig gjøre særlig skade.

Lenke til kommentar

Kun om menneskeheten klarer å se lenger enn sin egen klode kan vi sikre overlevelse for all framtid.

På sikt er det to reelle alternativ for å la menneskeheten bestå: kolonisering av verdensrommet, og en ikkemateriell eksistens.

Hadde man brukt en brøkdel av verdens verdier på å få fortgang i etableringen av en romkoloni ville det betydd mer for menneskehetens overlevelse enn noe annet vi kan finne på. For vær realistisk: vi gir blanke faen i kloden og dens økosystem - det er kun menneskeheten som helhet som betyr noe.

Men er menneskeheten verdt å redde?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Enn om vi bare samler en haug med hippier og har en massiv orgie uttafor ett elleranna miljøsotende sted?

Det har vært forsøkt en gang før, på slutten av 60-tallet. Dog var det den gang mot krig, men betviler sterkt at de oppnår noe denne gangen heller. :hmm:

Lenke til kommentar

En gal mann med en liten atombombe kan oppnå mye mer enn en million fredelige miljøaktivister.

På et vis er det bra at miljøaktivistene enda ikke har tatt i bruk virkelig sterke virkemidler.

Ta kjøttet, bilen og materialismen fra folket, og miljøbevegelsen vil bli forhatt og utryddet. Det er heldigvis så mye dobbeltmoral blant miljøaktivistene at man ikke kommer så langt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...