Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Aldri smakt lutefisk. Sikkert godt, duno.

Nå er jeg SYKT kald, vært ute og akt med en niåring som ikke fatter at om han kaster snø på meg så får han igjen. Når jeg da kryner han, så har jeg plutselig to av mine brødre på meg, en på 20 og en på 24. Ble jeg kald? Ble jeg krynt? JA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg liker generelt ikke sjømat så nei takk til lutefisk. :sick::yucky:

Bra at du skrev "generelt" eller så hadde jeg flydd i taket. Folk som ikke liker fisk fordi de en gang har fått en dårlig kokt torsk full av bein, gjør meg forbanna. Det er som å si at man skal bli vegeterianer fordi man ikke liker indrefilet. Sjømat byr på utrolig mange forskjellige smaker, man kan spise en ny rett hver dag resten av sitt liv uten å ha smakt på alt.

Glimti, selv om du "generelt" ikke liker sjømat, anbefaler jeg deg å smake på det du ikke har smakt. Jeg smaker alltid på nye ting. Er alltid redd for å gå glipp av noe. Det er ikke verdens undergang om jeg smaker på noe jeg ikke liker. Det er kanskje derfor jeg er utrolig lite kresen. Kjenner faktisk ikke mange som er mindre kresne enn meg. Av absolutt alt jeg har smakt kommer jeg bare på noen få ting jeg ikke liker: fullkornsbrød, tyttebærsyltetøy, semulegryn og endel forskjellige sære oster jeg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar

Nå er jeg SYKT kald, vært ute og akt med en niåring som ikke fatter at om han kaster snø på meg så får han igjen. Når jeg da kryner han, så har jeg plutselig to av mine brødre på meg, en på 20 og en på 24. Ble jeg kald? Ble jeg krynt? JA.

kryne betyr det samme som base eller :hmm:

Lenke til kommentar

post-131886-1261756539_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kryne er å bli hold ned i snøen og få masse snø dyttet på trynet og i jakka

Lenke til kommentar

Kryne er å bli hold ned i snøen og få masse snø dyttet på trynet og i jakka

Da er det det samme :yes:

Lenke til kommentar

pwnd.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva alle har i mot lutefisk. Jeg har inntrykk av at "alle" hater det uten å i det hele tatt å ha smakt det. Mange som ikke liker lutefisk, har også fått servert den feil. Smakte det for første gang for en uke siden, og jeg elsket det. Jeg la fordommene til side og smakte på det helt objektivt. Var utrolig godt.

Jeg synes det smaker forferdelig. Akkurat som plukkfisk, rakfisk, tørrfisk, fiskegrateng, fiskegryte, kokt fisk, stekt fisk, grillet fisk, sushi, bacalao, fiskepinner, fiskekaker, fiskesuppe og de fleste andre måter jeg har blitt servert fisk. Jeg er oppvokst med foreldre som elsker faenskapet og blitt tvunget til å smake på det og ikke få gå fra bordet før man har spist opp alt, eller ikke få noe mat resten av dagen, så jeg har smakt fisk, mer enn jeg er komfortabel med, og jeg liker det fortsatt ikke. Synes det smaker helt jævlig, brekker meg av lukta og avskyr det generelt. Noe som er rart, for jeg elsker å fiske selv, men slipper de stort sett ut igjen, eller gir de til mamma så hu kan kose seg og lage mat mens jeg er langt borte :p

Jeg har gjort mitt research, smakt fisk laget av forskjellige folk, samt på restauranter og slikt, og jeg har til gode å finne noe som har smakt godt, eller ikke gitt meg lyst til å springe på dass og kaste opp alt jeg har spist de siste dagene.

Kryne/base betyr det de samme som dynke eller?

Kryne / base / dynke, er det det samme som å baske, eller?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...