Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du sier at samer ikke har blitt, og fortsatt blir krenket altså :hmm:

Skal man være pirkete, så kan man vel si at den såkalte krenkingen av samer har vært og er mikroskopisk i forhold til det negere har vært igjennom.

Ja.

Det er en ekstremt stor forskjell. Og du skjønner liksom ikke det.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner en haug med negre som kommer med negervitser hele tiden.

En av dem sto ved siden av en meget pen bil, og sa til oss andre: "Pst! Gutter! Tror dere jeg får plass til denne under jakka?"

Faktisk så lærte jeg begge de to negervitsene jeg serverte på forrige side av en neger jeg hadde i klassen.

Denne visten lærte jeg av fetteren min:

Hva er det hardeste å tygge på en grønnsak? Rullestolen hans.

Fetteren min sitter i rullestol.

Lenke til kommentar
@Lars

Jada, folk har selvironi og det er bra. Men man har de som reagerer kraftig på slikt og. Lag heller en rasist-vits-tråd eller noe, hvis det er lov.

Egentlig bryr jeg meg ikke så mye om saken, menneh.. Må bare ha noe å debattere.

Vitsene er da langt ifra lagd for å være rasistiske? De er for å underholde, og få frem humor! Og det som er med humor er at det pleier å bli dratt ganske langt! Jeg har hørt og sett verre vitser og sketsjer!

Lenke til kommentar
@Lars

Jada, folk har selvironi og det er bra. Men man har de som reagerer kraftig på slikt og. Lag heller en rasist-vits-tråd eller noe, hvis det er lov.

Egentlig bryr jeg meg ikke så mye om saken, menneh.. Må bare ha noe å debattere.

Selvsagt må man diskutere bare for å diskutere noen ganger. Men saken er jo strengt tatt over for min del da jeg gikk med på å gi meg.

Lenke til kommentar
Vitsene er da langt ifra lagd for å være rasistiske?

Hehe... du tror det, ja.

De er for å underholde, og få frem humor!

Ja - jeg ler også av noen av de, humor er subjektivt, men noen kan faktisk gå for langt. Alle er ikke følelsløse folk som ikke tar seg nær av noe, vet du.

Og det som er med humor er at det pleier å bli dratt ganske langt!

Det finnes en grense. Eller, det bør finnes.

Jeg har hørt og sett verre vitser og sketsjer!

Gratulerer.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke oppstyret, greit at de gikk igjennom slavevirksomhet for 100 år siden, men det trenger da ikke å gjøre alle vitsene der ordet neger nevnes om til rasistisk, mens alle andre vitser om hvite, homser, svensker og alle andre folkeslag er helt greit? Det blir bare feil!

Lenke til kommentar

Uten tvil har både negre og samer gått gjennom utrolig mye unødvendig oppgjennom tidene. Den mest vesentlige forskjellen er at en neger kan sjelden skjule at han er neger, mens man stort sett ikke ser det på utseendet om en same er en same.

Ærlig talt burde vi egentlig være kommet så langt at det ikke har noe som helst å si i praksis. Men dessverre så fins rasisme og diskriminering enda. Kan man egentlig kvitte seg med det uten å også utrydde hele menneskeheten?

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg burde gjort fysikk nå.

Eksamen om 23t20m... Jeg har ikke åpnet en fysikkbok på litt over et år. Og sist strøk jeg.

Nesten litt småflaut, å stryke på enkel og klassisk fysikk når man studerer fysikk :p Men håper eksamensdagen blir litt bedre enn sist. Døgning + forkjølelse + eksamen+++ er ikke en gøyal kombinasjon :|

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...