Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser ikke problemet med å blande ut Morgan. Ordentlig dyr rom, kanskje. Men ikke morgan.

Morgan smaker godt for seg selv, det skal ikke være nødvendig å blande den ut. Og, som jeg alltid har sagt, liker du ikke spriten ren, ikke drikk den. Å blandet ut sprit er som å kjøpe rusbrus. Ihvertfall om det ikke er mer gjennomført enn å bare helle oppi en skvett med brus. Hører ikke hjemme andre steder enn fjortisfyll.

Nei. For den har ikke noen spesielt utpreget smak som bør nytes au natural.

What he said. I tillegg kommer bacardi "ferdig blandet" også, kjøp en av de om du ikke takler smaken.

Lenke til kommentar
Nei, den der forskjellen er jeg ikke flink på. Sliter veldig!
Språkregler for folk flest

"Og", "Å"

-"Å" skal bare stå foran infinitiv (men kan stå foran ord som "bare" og "ikke")

-"Og" er bindeord, og binder sammen ord, ledd eller setninger

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke problemet med å blande ut Morgan. Ordentlig dyr rom, kanskje. Men ikke morgan.

Morgan smaker godt for seg selv, det skal ikke være nødvendig å blande den ut. Og, som jeg alltid har sagt, liker du ikke spriten ren, ikke drikk den. Å blandet ut sprit er som å kjøpe rusbrus. Ihvertfall om det ikke er mer gjennomført enn å bare helle oppi en skvett med brus. Hører ikke hjemme andre steder enn fjortisfyll.

Det var i russetida. Nøff said.

Lenke til kommentar

Det er vel stort sett bare heimert det er akseptabelt å blande ut fort og galt.

Forøvrig; hva på polet egner seg best om jeg vil ha nøytralt blandevann billigst mulig? Orker ikke stresse med å finne en pålitelig kilde for heimert, orker ikke/har ikke annledning til å brenne selv, og pappa har begynt med polvarer etter å ha gått opp i lønn, så jeg kan ikke forsyne meg fra heimerten hans lenger :|

Lenke til kommentar
Det er vel stort sett bare heimert det er akseptabelt å blande ut fort og galt.

Forøvrig; hva på polet egner seg best om jeg vil ha nøytralt blandevann billigst mulig? Orker ikke stresse med å finne en pålitelig kilde for heimert, orker ikke/har ikke annledning til å brenne selv, og pappa har begynt med polvarer etter å ha gått opp i lønn, så jeg kan ikke forsyne meg fra heimerten hans lenger :|

Den billigste vodkaen du finner?

Hva var infinitv igjen?

Det er de verbene du kan sette Å foran.

Å spise. Å finne. Å snakke.

Rekursjon ftw!

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Herr brun: Takk for at du tar deg tid til å redde verden fra gramatisk forfall. Hva skulle jeg gjort uten de små rettelsene dine? Dere hadde vell aldri skjønt hva jeg mente og dermed sannsynligvis bare sotte der som et eneste stort spørsmålstegn!

Det er bare en "l" i "vel". Og "sotte" er ikke et ord hverken på bokmål eller nynorsk. Ei heller samisk, tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...