Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Jeg skulle til å nevne at det er litt nedtur å vinne en barbermaskin når man ført vinner, men du feier glatt oven den Herr Brun. Så vidt jeg ser fikk du vel også med den helt middelmådige klassikeren "Anna Karenina", så helt meningsløst var det jo ikke.

Nedtur med barbermaskin? Er ikke alle (inkludert meg) som vil bruke en tusenlapp

på en barbermaskin, men heller kjøper en høvel til en hundrelapp. Vil dog heller ikke se ut som julenissen i jula. Så, slettes ingen nedtur!

 

_MG_0583.jpg:new_woot:

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nedtur med barbermaskin? Er ikke alle (inkludert meg) som vil bruke en tusenlapp på en barbermaskin, men heller kjøper en høvel til en hundrelapp. Vil dog heller ikke se ut som julenissen i jula. Så, slettes ingen nedtur!
Det er vel stort sett bare konfirmanter og besteforeldre som bruker barbermaskin, alle andre bruker høvel for å få en noen lunde tett barbering. Barbermaskin gir et slaskete resultat og bladene slites ned etter et par måneder. De krever også mye stell og det er kostbart å holde dem i god stand over lang tid. Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Om den er så gammel så er den mest sansynlig så ukvass at det ikke vil komme noe godt ut av å prøve den uten å få noen til å slipe den skarp først. Typisk er den da av karbonstål og det holder med noen uker lagring før det merkes på eggen.

 

Men ja, barberkniver er tøffe saker. Venter på å få denne i posten nå jeg:

post-58847-1260283106_thumb.jpg

 

Den burde snart vært her, ble sendt fra Texas forrige mandag. Men vi er vel så nære jul at internasjonal postgang begynner å bli tregere?

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Problemet med de fleste slike DYI-prosjekter er at resultatet alltid blir noe slaskete og amatørmessing uansett.

Med mindre man har tilgang på CNC-fres f.eks.

Selvsagt, men jeg har enda til gode å se en skikkelig maskinert companion cube av et helstykke metall. Det er noe jeg har tenkt litt på, det finnes jo flere gode modeller der ute og tilgang til fres er heller ikke så vanskelig å oppdrive.
Lenke til kommentar
Problemet med de fleste slike DYI-prosjekter er at resultatet alltid blir noe slaskete og amatørmessing uansett.

Med mindre man har tilgang på CNC-fres f.eks.

Selvsagt, men jeg har enda til gode å se en skikkelig maskinert companion cube av et helstykke metall. Det er noe jeg har tenkt litt på, det finnes jo flere gode modeller der ute og tilgang til fres er heller ikke så vanskelig å oppdrive.

Jeg tolket det som om du pratet om DIY-prosjekter generelt. Har ikke peiling på Portal(?) og casemods rundt det, det veit nok du bedre.

 

Selv driver og jeg leker meg med tanken om en vannkjølt lydmaskin/HTPC, med lineær strømforsyning, alt neddynket i mineralolje, 100% uten bevegelige deler.

Lenke til kommentar

Den kom opprinnelig fra ebay, siden det er av et merke som gikk ut av produksjon for noen år siden.

 

Selvfølgelig får man sendt slikt med posten. Barberkniver står ikke på listen med kniver som ikke kan innføres uten særtillatelse, så det er bare å finne en selger som vil selge internasjonalt / evt. bruke en norsk nettbutikk.

 

http://www.barbershop.no/barberutstyr/barberkniv

http://www.classicshaving.com/Straight_Razors.html

 

Er vel en 5-10 produsenter som fremdeles lager gode barberkniver. Etterspørselen er så stor at prisene har gått merkbart opp i de siste par årene.

Lenke til kommentar
Jeg tolket det som om du pratet om DIY-prosjekter generelt.(..)

 

Selv driver og jeg leker meg med tanken om en vannkjølt lydmaskin/HTPC, med lineær strømforsyning, alt neddynket i mineralolje, 100% uten bevegelige deler.

Det finnes selvsagt mye godthåndverk når det gjelder DYI-prosjekter generelt.

 

Når det gjelder PC i mineralolje har jo det etterhvert blitt et ganske etterprøvd prosjekt, dog har jeg enda til gode å se det bli gjort helt vifteløst. Det er vel ikke utenkelig at mangelen på sirkulasjon vil kunne ha en negativ effekt på varmespredningkapasiteten til oljen. Forøvrig vil vel en vanlig PSU også kunne brukes om du forlenger kablene og holder den utenfor tanken eller eventuelt kapsler den inn og sørger for tilstrekkelig varmeledningevne.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Nedtur med barbermaskin? Er ikke alle (inkludert meg) som vil bruke en tusenlapp på en barbermaskin, men heller kjøper en høvel til en hundrelapp. Vil dog heller ikke se ut som julenissen i jula. Så, slettes ingen nedtur!
Det er vel stort sett bare konfirmanter og besteforeldre som bruker barbermaskin, alle andre bruker høvel for å få en noen lunde tett barbering. Barbermaskin gir et slaskete resultat og bladene slites ned etter et par måneder. De krever også mye stell og det er kostbart å holde dem i god stand over lang tid.

Barbermaskin er jævlig kjekt noen ganger likevel. Noen ganger er f.eks. tid viktigere enn et helt glatt resultat. En annen ting er at en del kler den litt "slaskete" looken
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...