Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal stikke og ha burger nå. Siden folk konstant har gnålt om Red Bull i det siste skal jeg kjøpe meg en boks eller to før jeg går hjem. Har bare smakt det en gang for flere år siden. Falt ikke i smak den gang, men får gi det en sjanse til.

 

Jeg kjente en som drakk cola hver eneste dag. Så sluttet han. En måned senere var han død.
Jeg vet om en som levde på loff med egg og cola. Han fikk sjørbuk.
Kult. Den burde han klart å unngå. Han jeg kjente ble påkjørt i et fotgjengerfelt.

 

Jeg kjenner en som ble overkjørt av det ene hjulet til en søppelbil. Det var ikke til å unngå for han sklei da bilen kom.

Lenke til kommentar
Dugurd som i KLM?

dugurd som i rar dialekt som betyr det samma som lunsj.

Nja. Dugurd er vel det gode gamle mellommåltidet. Som vanligvis spises mellom 9 og 11. Kan heller kalles en tidlig lunsj.

 

Men så kommer jo dette utrykket fra en tid der man gjerne begynte å jobbe klokka 5 om morran og spiste middag i 12-13 tiden, så da er det vel kanskje ikke så tafatt å kalle lunsj for dugurd

Lenke til kommentar
Dugurd som i KLM?

dugurd som i rar dialekt som betyr det samma som lunsj.

Nja. Dugurd er vel det gode gamle mellommåltidet. Som vanligvis spises mellom 9 og 11. Kan heller kalles en tidlig lunsj.

 

Men så kommer jo dette utrykket fra en tid der man gjerne begynte å jobbe klokka 5 om morran og spiste middag i 12-13 tiden, så da er det vel kanskje ikke så tafatt å kalle lunsj for dugurd

het nå Dugurd når det var lunsj i fjor når jeg var i telemark :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...