Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Du skal ikke respektere læreren for læreren sin skyld, men for dine medelevers skyld. Og man tar ikke igjen. Men man prøver å løse problemer. Problemer med lærerne lar seg best løse utenfor klasserommet.

Man behandler folk slik de fortjener og selvsagt tar man igjen! Hva har du lært?

Herregud. At det er mulig. Barnehagementalitet på høyeste nivå.

Skrep deg. mener du at det er mulig å bare overse dem som slenger dritt til deg?

For mye Red Bull, han får nok ikke sove.

Captn har ikke drukket for mye Red Bull, han er en Red Bull!

Battery er så mye bedre enn Red Bull. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du utviser jo akkurat den trangsyntheten både jeg og b-real sikter til her. Du kommer med løsningen. Du lærer masse ved å jobbe. Men du lærer minst like mye (bare en annen type kunnskap) ved å gå på skolen. Spesielt ved institusjoner for høyere utdanning. Det klarer du tydeligvis ikke innse.

Slutt nå å gnåle om trangsynthet! Jeg har forstått alt gnålet om utdanning og undervisning, men det betyr ikke at jeg er enig i det. Skal du få samme type lærdom ved skole må du forlate skolen og gå ut i praksissplass og da kan du like gjerne droppe skolen og jobbe på heltid.

Hæ? Samme type lærdom? Hva babler du om?

Poenget mitt er at du helt fint kan finne kunnskap i skolesystemet. Eller du kan finne den som lærling/i arbeidslivet. Du, på den andre siden, mener tydeligvis kun det siste er mulig.

Jeg mener at skolen er unødvendig og det virker som du mener akkurat det samme ettersom du jo sier at man kan finne kunnskapen i arbeidslivet. Når man uansett skal ut i arbeidslivet før eller siden så er det ingen grunn til å bli på skolen lenger enn man må!

Herregud. Du skjønner virkelig ingenting. Jeg gir opp

Du skal ikke respektere læreren for læreren sin skyld, men for dine medelevers skyld. Og man tar ikke igjen. Men man prøver å løse problemer. Problemer med lærerne lar seg best løse utenfor klasserommet.

Man behandler folk slik de fortjener og selvsagt tar man igjen! Hva har du lært?

Herregud. At det er mulig. Barnehagementalitet på høyeste nivå.

Skrep deg. mener du at det er mulig å bare overse dem som slenger dritt til deg?

Skrepe meg? Hvorfor skal jeg skjerpe meg?

Ja, det er uproblematisk å overse folk som slenger dritt til meg. I visse situasjoner, f. eks. i jobbsammenheng eller på skolen, så er det faktisk nødvendig å kunne overse det.

Lenke til kommentar
Jeg mener at skolen er unødvendig og det virker som du mener akkurat det samme ettersom du jo sier at man kan finne kunnskapen i arbeidslivet. Når man uansett skal ut i arbeidslivet før eller siden så er det ingen grunn til å bli på skolen lenger enn man må!

Åssen i all verden kan du snakke om kunnskapEN, som om det bare finnes én type kunnskap? Man lærer forskjellige ting i forskjellige institusjoner og arbeidsplasser, så å si at man bare kan tilegne seg kunnskap der og der blir helt søkt.

Lenke til kommentar

Glimti les for faen hva han skriver. Han sier at man OGSÅ kan finne den i skolesystemet. Du finner en setning i det han skriver som passer med dine argumenter og velger kun ut denne, du fjerner ord fra hans munn.

Gir meg i denne diskusjonen nå, da jeg finner det vanskelig å diskutere med en som står i en tunnel.

Lenke til kommentar

Åssen i all verden kan du snakke om kunnskapEN, som om det bare finnes én type kunnskap? Man lærer forskjellige ting i forskjellige institusjoner og arbeidsplasser, så å si at man bare kan tilegne seg kunnskap der og der blir helt søkt.

Fordi jeg konsentrerer meg om kunnskapen man trenger til jobben og ikke alt annet som skolen vil dytte på enn i tillegg.

Lenke til kommentar

Glimti les for faen hva han skriver. Han sier at man OGSÅ kan finne den i skolesystemet. Du finner en setning i det han skriver som passer med dine argumenter og velger kun ut denne, du fjerner ord fra hans munn.

Gir meg i denne diskusjonen nå, da jeg finner det vanskelig å diskutere med en som står i en tunnel.

Det at han sier man både kan finne kunnskapen i arbeidslivet og i skolen er det som trengs for å si at også han mener man kan droppe skolen og gå rett ut i arbeidslivet så snart det lar seg gjøre. Om han mener at man bør eller ikke er en annen sak, men man kan slik jeg tolker innlegget hans.

Men ja, enig i at vi stopper nå. Denne tråden er ikke ment for side opp og side ned om samme tema og i tillegg er det umulig å diskutere med folk som nekter å se saken fra et annet persåpektiv enn det skolen og smafunnet har dyttet på enn. ;)

Fri, fri, fri - fra skolen slaveri.

Lærerne de henger vi og lærerinnene de denger vi.

Fri, fri fri - fra skolens slaveri.

Allmenkunnskap er like viktig som kunnskapen som er relevant i jobben din.

Ikke når man har fått dyttet det på seg siden man var syv år. Eller seks år nå siden seksåringer har begynt å gå på skolen. Og genrell allmenkunnskap kan man lære i hjemmet og på gaten fremfor på skolen. I jobben også for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Det er i hverfall veldig tydelig at Glimti har vært borti noen dårlige lærere, og har latt det prege hans syn på skolen som institusjon og lærere som autoritetspersoner. Så det er vel en fåfengt diskusjon når disse verdiene sitter så langt inne.

Lenke til kommentar
Men da utelukker du jo alle akademiske yrker. Hvis man f.eks. setter seg som mål å bli professor eller lærer, er jo skolegang en forutsetning. Der nytter det ikke å hoppe rett på yrket.

Nå har jeg i det siste sagt at man ikke trenger å gå lenger enn nødvendig på skolen. Må man fortsette i år ette år så får man gjøre det da hvis man først har interesse av det. Ettersom det finnes lærere, lektorer, undervisningsinnspektører, rektorer, filosofer og professorer og masse annet innen utdanning og utvisning så må jo noen faktisk ha interesse av det.

Det er i hverfall veldig tydelig at Glimti har vært borti noen dårlige lærere, og har latt det prege hans syn på skolen som institusjon og lærere som autoritetspersoner. Så det er vel en fåfengt diskusjon når disse verdiene sitter så langt inne.

Ikke begynn du også.

Lenke til kommentar
Men da utelukker du jo alle akademiske yrker. Hvis man f.eks. setter seg som mål å bli professor eller lærer, er jo skolegang en forutsetning. Der nytter det ikke å hoppe rett på yrket.

Nå har jeg i det siste sagt at man ikke trenger å gå lenger enn nødvendig på skolen. Må man fortsette i år ette år så får man gjøre det da hvis man først har interesse av det. Ettersom det finnes lærere, lektorer, undervisningsinnspektører, rektorer, filosofer og professorer og masse annet innen utdanning og utvisning så må jo noen faktisk ha interesse av det.

Det var jaggu ikke det du mente til å begynne med. Da var det nemlig en absolutt sannhet at kunnskap, det finner du utenfor skolen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...