Sameboe Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jenter, styr quotingen vær så snill Glimti, jeg snakker ikke om dine konklusjoner, men hvis man klager på at det ikke fungerer på skolen pga ditt og datt så er det til syvende og sist deg selv og din innsats og holdning du må gå inn i. Made it clear now? Quoteing er kos da Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Jenter, styr quotingen vær så snill Glimti, jeg snakker ikke om dine konklusjoner, men hvis man klager på at det ikke fungerer på skolen pga ditt og datt så er det til syvende og sist deg selv og din innsats og holdning du må gå inn i. Made it clear now? Quoteing er kos da Vi liker quoting. Endret 3. desember 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Quakecry, studspes er veien å gå For de spesielt interesserte. Eller for de som ikke vil ta stilling til karriærevalg før det er absolutt nødvendig. Eller for de som er glade i kunnskap. Eller for en haug med folk som har en plan som ikke innebærer å være håndtverker. Eller for de som har forstått at skolen er feil sted for å søke kunnskap... Jeg skal gå med på at det sies mye rart i skolesystemet. Det er stort sett mindre jo lengre opp du kommer. For å få lov til å studere ved universitetet, må du gå noen år på videregående (hvor du også tilegner deg ganske mye kunnskap, selv om mye er tull og skremmende ofte direkte feil). Men universitetet er til gjengjeld et av de beste stedene å tilegne seg kunnskap. Og du tror ikke det er mulig å lære seg noe uten å gå på universitet? Selvfølgelig er det det. Men å studere ved universitetet er en av de beste måtene å tilegne seg kunnskap på. Hvorfor ikke begynne rett på jobb som lærlign og ta det derfra? Endret 3. desember 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
K.. Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hvorfor ikke begynne rett på jobb som lærlign og ta det derfra?Spørs vel hva en tenker å ta seg til. Noen yrker krever en ganske solid teoretisk platform og da er det like greit å bare få det unnagjort før en starter. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jenter, styr quotingen vær så snill Glimti, jeg snakker ikke om dine konklusjoner, men hvis man klager på at det ikke fungerer på skolen pga ditt og datt så er det til syvende og sist deg selv og din innsats og holdning du må gå inn i. Made it clear now? Pass på deg selv nå frøken. Mine prestasjoner er ikke noe jeg gidder å gå igjennom nå, men kan si såpass mye som at hvis du klager over at 16 stykker snakker samtidig som læreren så skal du være glad for at du ikke gikk i noen av de klassene jeg gikk i. men det er faktisk ekstremt mye morsomt i slike klasser selvom læreren skjelden eller aldri slipper til. Du burde vurdere å prøve å høre på og holde med elevene noen timer istedefor lærerne og se hva du synes er best. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Hvorfor ikke begynne rett på jobb som lærlign og ta det derfra? Fordi noen vil ha en karriere innen noe de finner spennende, i stedet for en jobb for å kunne handle grandis og sprit. Endret 3. desember 2009 av Lord Britishface Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Hvorfor ikke begynne rett på jobb som lærlign og ta det derfra?Spørs vel hva en tenker å ta seg til. Noen yrker krever en ganske solid teoretisk platform og da er det like greit å bare få det unnagjort før en starter. Hva legger du i "en ganske solid teoretisk plattform"? For bare noen år siden husker jeg det var et avisoppslag om at forskere drøftet om dagens unge gikk for lenge på skolen. Hvorfor ikke begynne rett på jobb som lærlign og ta det derfra?Fordi noen vil ha en karriere innen noe de finner spennende, i stedet for en jobb for å kunne handle grandis og sprit. Og du mener det er det eneste alternativet til lenger utdannelse? Endret 3. desember 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Mens andre vil ha kunnskap for kunnskapen i seg selv. Man går glipp av mye ubrukelig kunnskap om man går rett på jobb. Mye ubrukelig kunnskap er ganske nyttesløst, men endel av det unyttige har egenverdi. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Og du mener det er det eneste alternativet til lenger utdannelse? Nei, men en lengre utdannelse er en ufravikelig forutsetning for svært mange yrker. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Mens andre vil ha kunnskap for kunnskapen i seg selv.Kansje det er en av årsakene til det jeg leste om at dagens unge går for lenge på skolen. Forøvrig finner du unyttig kunnskap andre steder enn på universitetet. Og du mener det er det eneste alternativet til lenger utdannelse? Nei, men en lengre utdannelse er en ufravikelig forutsetning for svært mange yrker. Tenker du på åtte års legestudie? Endret 3. desember 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Lær dere quoting, folkens. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Hva legger du i "en ganske solid teoretisk plattform"? For bare noen år siden husker jeg det var et avisoppslag om at forskere drøftet om dagens unge gikk for lenge på skolen.Ta ingeniører for eksempel. De må mestre ganske tung matematikk og det vil ta upraktisk lang tid for dem å lære det som lærling. Det fine med å få unnagjort slik teori på forhånd er at du kan starte direkte på det som er jobben din, snarere enn å lære deg hvordan du gjør den. Ser egentlig for meg at det samme argumentet kan gjelde for leger. ^^, Kjekt å ha hatt sine anatomiklasser osv. før en kommer ut som lærling og må oppleve alt nytt førstegang. Annen fordel med å lære ting på forhånd er at du kan takle situasjoner i arbeidslivet ditt du enda ikke har møtt i praksis, fordi du har lest om det. Evt, vet at slike situasjoner kan oppstå. Dette er jo selvsagt ikke tilfellet for alle yrker, da. Endret 3. desember 2009 av Knut Erik Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Har akkurat sett på "Flaue sykdommer" eller hva det programmet heter. Sist jeg så det så spiste jeg indrefilet akkurat da ei dame på 65 viste fram "roastbiffen" sin med tilhørende "saus". Jeg ble ganske matlei etter den episoden. Nå spiste jeg igjen middag da jeg så dette programmet, og jeg kan trygt si at pyttipanne er noe jeg ikke kommer til å spise på en goood stund. Jau jau. *hoppe i dusjen og lande på såpestykket* Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Da var Torsdag Kveld Fra Nydalen offisielt over for i år Syntes de kunne hatt en episode til før de tok juleferie :!: Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 EW. Jeg ser på et annet freakshow, Verdens høyeste barn. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ah, det er så deilig med snø. Skal forresten til Lillehammer fredag neste uke for å suse ned fjellene og det blir DIGG! Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Lær dere quoting, folkens. Mah hero! Men Glimti, jeg har gjort meg opp en mening, den har jeg presentert her. Det kommer av og til mer vetugt ut av kjeften på en stum flue enn på de jeg går i klasse med. Jeg klarer ikke folk som snakker i munnen på lærerer når man går gjennom stoff og andre ting. Når en lærer brenner for et fag som han har brent for i 30 år så er takken han får 25 ungdommer som snakker om alt, bortsett fra faget. Hvis man går på skole så burde man vite hvorfor man går der. For å lære, ikke danne en ny lokal syklubb. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Fult så enkelt er det ikke, da det faktisk er en god del tvang inn i bildet til man er ferdig med vgs. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Fult så enkelt er det ikke, da det faktisk er en god del tvang inn i bildet til man er ferdig med vgs. At first place, vgs er frivillig. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Kun i teorien. Man har tvang hjemmefra, konformisjonspress fra diverse grupper, og grove økonomiske konsekvenser om man lar være og har en mulighet til å komme videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg