Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quakecry, studspes er veien å gå ;)
For de spesielt interesserte. ;)

Eller for de som ikke vil ta stilling til karriærevalg før det er absolutt nødvendig.

Eller for de som er glade i kunnskap. Eller for en haug med folk som har en plan som ikke innebærer å være håndtverker.

Eller for de som har forstått at skolen er feil sted for å søke kunnskap... ;)

Jeg skal gå med på at det sies mye rart i skolesystemet. Det er stort sett mindre jo lengre opp du kommer. For å få lov til å studere ved universitetet, må du gå noen år på videregående (hvor du også tilegner deg ganske mye kunnskap, selv om mye er tull og skremmende ofte direkte feil). Men universitetet er til gjengjeld et av de beste stedene å tilegne seg kunnskap.

Og du tror ikke det er mulig å lære seg noe uten å gå på universitet?

Hvis man legger inn en god holdning og innsats så kommer man glatt gjennom det hel. Uansett hvor mye man klager på skolesystemet så er det til syvende og sist deg selv du må gå inn i.

Spørsmålet er hvem som må gå i seg selv. Jeg trenger ikke å gjøre det for å komme fram til mine konklusjoner om skole og lærere. Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Quakecry, studspes er veien å gå ;)
For de spesielt interesserte. ;)

Eller for de som ikke vil ta stilling til karriærevalg før det er absolutt nødvendig.

Eller for de som er glade i kunnskap. Eller for en haug med folk som har en plan som ikke innebærer å være håndtverker.

Jeg skal gå med på at det sies mye rart i skolesystemet. Det er stort sett mindre jo lengre opp du kommer. For å få lov til å studere ved universitetet, må du gå noen år på videregående (hvor du også tilegner deg ganske mye kunnskap, selv om mye er tull og skremmende ofte direkte feil). Men universitetet er til gjengjeld et av de beste stedene å tilegne seg kunnskap.

Og du tror ikke det er mulig å lære seg noe uten å gå på universitet?

Selvfølgelig er det det. Men å studere ved universitetet er en av de beste måtene å tilegne seg kunnskap på.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...