Skjelvgråt Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Så det dere sier er at og velge studiespess er kjempedumt og gjøre? at en kan ikke få noen jobber eller noe. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Skal vel kanskje se Blåfjell på kino om ikke så lenge. Det blir kos. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Kjempedumt er det jo ikke, men alt handler ikke om karakterer og å pøse på med fortsettelse fra grunnskolen Uansett. Heino wins. Everything np: Heino - Die Schwarze Barbara [03:38/03:50 (192 kbps, 44 kHz)] Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Skal vel kanskje se Blåfjell på kino om ikke så lenge. Det blir kos. Med Lillium da eller ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Med han jeg er støttekontakt for. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Studiespesialisering er letteste veien fram til utdannelse som gir høy lønn og status. Men da må man faktisk gidde å jobbe nok til å få greie karakterer. Men så spørs det jo hva man vil. Penger er faktisk ikke alt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Så det dere sier er at og velge studiespess er kjempedumt og gjøre? at en kan ikke få noen jobber eller noe. Dummeste jeg har hørt. Det å velge studiespesialiserende er det greieste hvis du ikke skal bli håndtverker. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Trenger ikke bli håndtverker om du studerer noe annet enn studiespes da. Salg & Service er jo ganske chill linje så vidt jeg husker. Ditto Helse & Sosial. Sistnevnte har masse heite chicks også ^^ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Trenger ikke bli håndtverker om du studerer noe annet enn studiespes da.Salg & Service er jo ganske chill linje så vidt jeg husker. Ditto Helse & Sosial. Sistnevnte har masse heite chicks også ^^ Nei, men hvis du ikke har tenkt til å ta fagbrev er det ingen vits i å gå en annen linje. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Nei, nei. Har jo alltids påbygg. Husker jeg søkte meg til det fordi jenta jeg var hodestups forelska i hadde søkt det Riktignok ble det mitt beste år, til tross for sugne karakterer i favorittfaget mitt fordi jeg ikke leverte særemnet. Men hvem kan ikke ønske å ha 10 timer norsk i uka? Samt sjansen til å være engelsklærer Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg mener nå at om du ønsker å studere videre til ingeniør så bør en gå den faglinjen som er mest relatert. Det er ikke matte og fysikk man har bruk for i arbeidslivet, det er faglig innsikt. Planer om å bli byggingeniør? Gå byggfag. Planer om å bli elektroingeniør? Gå elektrofag. Mekanisk ingeinør? Gå mekken. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Jeg mener nå at om du ønsker å studere videre til ingeniør så bør en gå den faglinjen som er mest relatert.Det er ikke matte og fysikk man har bruk for i arbeidslivet, det er faglig innsikt. Planer om å bli byggingeniør? Gå byggfag. Planer om å bli elektroingeniør? Gå elektrofag. Mekanisk ingeinør? Gå mekken. Hvis du skal ta fagbrev: Kanskje. Å gå 2 år yrkesfag og 1 år påbygg/forkurs, derimot, ser jeg lite vits i. Er du forresten ingeniør, siden du vet hva som trengs i arbeidslivet? Det finnes for øvrig svært mange jobber for ingeniører. Det varierer veldig hvor teoretisk arbeidet er. Endret 3. desember 2009 av Herr Brun Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Mer fun om du er skolelei Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Mer fun om du er skolelei Hvis du er skolelei ville jeg satsa på å lære meg å sette pris på skolen, eller blitt håndtverker. Å være skolelei etter ungdomsskolen, og så satse på en tre- eller femårig utdannelse (fire og seks hvis du tar med påbygg) som stort sett består av å være på skolen/lese, er en dårlig idé. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 [5] DATASMURF! hAHAEHAEHE [6] ROFL DATASMURF NUMBA 1 DOWNS no offence sjur, men detta er hysterisk. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Nei, jeg mente selv om man ikke tar fagbrev. Går du elektrofag lærer du mye om elektrofaget, hvordan ting fungerer i praksis og har grunnleggende elektro inne. Går du almenn har du mye bedre matte, fysikk og kjemi kunnskaper. Og erfarte at de som gikk elektro(både med og uten fagbrev) hadde så og si ingen problem med å ta matte og fysikk. Derimot slet almennfolket mye med å forstå grunnleggende elektro. Så jeg ser ikke helt hvilken fordel man får av almenn/studiespes annet enn flere poeng for å komme inn på skolen. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Man bør ikke undervurdere effekten miljøet har for trivselen. Det er lettere å få til greie karakterer om man trives enn om man overhodet ikke liker seg på skolen Enkelte skoler har greit miljø på de fleste linjer, men gjerne så er det ekstra godt miljø på de mer snevre linjene, siden både størrelse og felles interesser har noe å si. VK2 var et artig år for min del, en liten allmenklasse ble slått sammen med kunst&design i fellesfagene. 17 jenter og 3 gutter - fantastisk klasse, ikkesant? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Man bør ikke undervurdere effekten miljøet har for trivselen. Det er lettere å få til greie karakterer om man trives enn om man overhodet ikke liker seg på skolen Enkelte skoler har greit miljø på de fleste linjer, men gjerne så er det ekstra godt miljø på de mer snevre linjene, siden både størrelse og felles interesser har noe å si. VK2 var et artig år for min del, en liten allmenklasse ble slått sammen med kunst&design i fellesfagene. 17 jenter og 3 gutter - fantastisk klasse, ikkesant? I førsteklasse var vi 38 elever i klassen (i Frankrike). 8 var gutter, men bare 4 av guttene var på skolen noe særlig. Ergo var vi 30 jenter og 4 gutter. Slå den! lockdog: Mye mulig. Her på NTNU er ikke det inntrykket jeg har av de jeg kjenner som går elektro (selv går jeg fysikk og matematikk), men jeg kan selvfølgelig ta feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ditto Helse & Sosial. Sistnevnte har masse heite chicks også ^^ Du mener jentene med platinablondt hår, halvt kilo brunkrem i ansiktet, alt for mye sminke, stramme tights og en alt for stor boblejakke? Det er ihvertfall fellesnevneren For Helse & Sosial jentene jeg har vært borti.. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 [5] DATASMURF! hAHAEHAEHE [6] ROFL DATASMURF NUMBA 1 DOWNS no offence sjur, men detta er hysterisk. Og uansett hvor mange ganger jeg får fyren til å ta ned bildet, popper det opp igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg