Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Alt av Neil Young og noen flasker med god whisky. En biff eller to inni der et sted og man har en flott helg :D

Skeptisk. Neilern har endel bra, men han har noe som i mine øyne ikke kan funke til annet enn bakgrunnsmusikk også. Er hovedsaklig Mirror Ball og Prairie Wind som gjelder. Sakene hans med Crazy Horse er også stort sett bra, men noe av det er også noe døllt.

Flott at vi har hver vår mening, men flott å se at du liker flere av tingene hans.

Jeg finner få personer på min alder +/- 3 år som ikke er fra Trøndelag (go figure) som liker Neilern. :p

Tsk, tsk. Det er det du har ei fyllekule for.

Alt av Neil Young og noen flasker med god whisky. En biff eller to inni der et sted og man har en flott helg :D

Vi får se. Jeg er på vannvogna fram til siste eksamen, så kanskje etter nyttår.

Ah, kom deg en tur til Orkanger, så skal jeg riste liv i gamle Rolf, så får vi se hva vi får til :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=14760273 <- makan til konspirasjonsteoretiker :fun:

Lurer på om det hadde gjort seg en samletråd med linker til konspirasjonsteoritråder her på forumet?

Innbiller jeg meg ting, eller lurte du på det samme / noe lignende i forrige uke eller noe i den duren?

Flott at vi har hver vår mening, men flott å se at du liker flere av tingene hans.

Jeg finner få personer på min alder +/- 3 år som ikke er fra Trøndelag (go figure) som liker Neilern. :p

Er nok de færreste ja. Det er jo stort sett oldmanrock ;)

Sant, men gud, så herlig det er å høre på.

Jeg er spesielt glad i Zuma og Weld, men mye annet er greit nok å høre på også.

Hørte på Harvest tidligere i dag. Har den på kassett ^^

Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=14760273 <- makan til konspirasjonsteoretiker :fun:

Lurer på om det hadde gjort seg en samletråd med linker til konspirasjonsteoritråder her på forumet?

En Tesla-spole som er tynnere enn et hår? Jeg vil ha en!

Så det blir det samme som at jeg våkner 08.00 og spiser frokost altså? Jeg starter på "0", sånn egentlig? Eller? :blush:

Du har allerede blitt forklart at siden du ikke har sovet, har ikke kaloriene forlatt kroppen din, og du vil bli superfeit.

Lenke til kommentar
Så det blir det samme som at jeg våkner 08.00 og spiser frokost altså? Jeg starter på "0", sånn egentlig? Eller? :blush:

Du har allerede blitt forklart at siden du ikke har sovet, har ikke kaloriene forlatt kroppen din, og du vil bli superfeit.

Hehe, ikke det jeg mente da... Spørsmålet var egentlig: Starter kroppen på en ny dag når jeg står opp om morgenen, selv om jeg ikke har sovet?

Lenke til kommentar

"skal stå opp 07:40 for å kjøre en laang tur"

Så sov i bilen. Problem solved.

Men jeg skjønner fortsatt ikke hva det er du ikke forstår. Når man sover frigjør man kjemikalier som rensker kroppen for kalorier, så uten søvn vil du fortsatt ha fra 2000 til 4000 kalorier i deg fra gårsdagen, og bør altså ikke spise noe mer før du har fått deg en natts søvn.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar
Men jeg skjønner fortsatt ikke hva det er du ikke forstår. Når man sover frigjør man kjemikalier som rensker kroppen for kalorier, så uten søvn vil du fortsatt ha fra 2000 til 4000 kalorier i deg fra gårsdagen, og bør altså ikke spise noe mer før du har fått deg en natts søvn.

Kødd, ikke sant? :ermm:

Og ja, har tenkt til å sove i bilen! :)

Lenke til kommentar

Fakta faen. Det er derfor det er så farlig å være våken i mange døgn på rad – fordi kroppen blir full av kalorier, noe som kan redusere, og i ekstreme tilfeller stanse, tilgangen av blod til hjernen. En mildere variant av dette er sløvheten man opplever når man er oppe litt for mange timer etter normal leggetid.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar
Fakta faen. Det er derfor det er så farlig å være våken i mange døgn på rad – fordi kroppen blir full av kalorier, noe som kan redusere, og i ekstreme tilfeller stanse, tilgangen av blod til hjernen. Dette forklarer også hvorfor man blir sløv av å være oppe for lenge.

Er du ironisk nå?? Nå ble jeg jo redd.

Lenke til kommentar
Ingen grunn til å bekymre seg. Så lenge det ikke blir for mange døgn på rad (tre-fire bør gå fint, men vær forsiktig) er det forholdsvis ufarlig, men fortsatt ikke sunt, og definitivt veldig fetende.

Hvordan kan det være fetende?

Sto forresten opp 15.00 idag, så har ikke døgnet riktig ennå. Også kommer jeg jo til å sove minst 2 timer i bilen etterpå også.

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar
Hvordan kan det være fetende?

Følger du ikke med?

Å. Ja, da forstår jeg. Svaret er ja, den nullstiller seg – når man sover forsvinner nemlig alle kaloriene fra kroppen. Det er derfor man alltid snakker om antall kalorier per dag. Om man ikke sover om natten, men fortsatt spiser som normalt på dagtid, da blir man kjempetjukk. Det er grunnen til at nattevakter er så feite.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...